Auroralle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja opiskelusta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

opiskelusta

Vieras
Aurora on täällä kirjoitellut opiskelevansa vauvanhoidon ohella. Samassa tilanteessa on varmaan myös moni muu. Mua kiinnostaisi tietää, miten käytännössä rytmitätte päivää, niin että siihen mahtuu myös opiskelu.

Opintoja olisi yliopistolla jäljellä pariksi vuodeksi. Jotenkin kuvittelin, että enköhän saa jotain aikaiseksi vauvankin kanssa. Toisin on kuitenkin käynyt. Suunnittelin tuossa meneväni joulukuussa tenttiin, mutta käytännössä aikaa lukemiselle ei tunnu löytyvän. Vauvani on 8 kk ja nukkuu vain parit lyhyet päikkärit.

Onko teillä opiskelevilla enemmän tunteja vuorokaudessa vai vain roppakaupalla enemmän energiaa vai onko kyse ajankäytön organisoimisesta...? Kertokaa onnettomalle. Olisi kiva joskus valmistuakin.

Toivottavasti kukaan ei ole saanut täällä sellaista kuvaa että olen super-aikaansaava henkilö... (mitä höpisen, tottakai toivon! ;) )

Käytännössä opintoni edistyvät hitaasti ainakin nyt kun vielä olen äitiyslomalla (vuoden loppuun) - jos kaikki menee suunnitellusti, tänä lukuvuonna tulee kasaan kymmenisen opintoviikkoa. Aloittelen parhaillaan gradun tekoa, ja tyttö on vajaan 8 kk:n ikäinen.

Neiti nukkuu parit pitkät päiväunet (á 1½-2½ h), ja mieheni on kotona yhden päivän viikossa, jolloin minä käyn parilla luennolla. Ukkokulta on myös opiskelija joten hänenkin aikataulu on melko joustava. Varasuunnitelmana on aina innokkaasti vauvaa hoitavat isovanhemmat. Opiskelen keskimäärin pari tuntia päivässä. Iltaisin ei ole aikaa eikä ennen kaikkea _energiaa_...

Suurin ongelma on kaikkien aikataulujen yhteensovittaminen, erityisesti miehen ja minun. Otin myös syksyksi liikaa tekemistä itselleni, ja olen pettymyksekseni joutunut karsimaan kursseja.

Yhteistyössä