Aurinkovoiteiden kemialliset suojat...

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Herkästi palava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Herkästi palava

Vieras
Onko kellään tietoa saako kemiallisia suojia sisältävää aurinkovoidetta käyttää raskausaikana ja imettäessä? Ne aineethan imeytyvät verenkirtoon? En missään ole törmännyt tähän asiaan... Apteekissa "joku viisas" väitti ettei kemiallinen suoja imeydy verenkirtoon, mutta nehän imeytyvät, joten eipä ollut apteekistakaan apua.
 
No ei imeydy verenkiertoon! Aurinkovoiteiden kemialliset yhdisteet (esim. bentsofenonit, antranilaatit, kamferi- ja kanelihapon johdannaiset sekä salisylaatit ) imeytyvät ihoon ja imevät itseensä UV-säteitä estäen näin säteiden pääsyn ihoon.
 
jos olet huolissasi, apteekista löytyy aurinkosuojatuotteita, joissa vain fysikaalinen suoja, esim eucerin merkkinen. Ei imeydy edes ihoon. Noissa tuotteissa lukee päällä selkeästi; vain fysikaalinen suoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
No ei imeydy verenkiertoon! Aurinkovoiteiden kemialliset yhdisteet (esim. bentsofenonit, antranilaatit, kamferi- ja kanelihapon johdannaiset sekä salisylaatit ) imeytyvät ihoon ja imevät itseensä UV-säteitä estäen näin säteiden pääsyn ihoon.

Niin nehän toisiaan imetyvät ihoon ja ihosta verenkirtoon!!
 

Yhteistyössä