Aurinkovauvat7

  • Viestiketjun aloittaja varttuneet
  • Ensimmäinen viesti
Anuk
Heippa, terveisiä työmatkalta lahden takaa. Olettepa olleet ahkeria kirjoittajia!
NUpulle onnittelut, hienoa lukea tuosta. Ja menkanneille hali.

Joku muisti kysellä siitä spermatestistä. Juu-u, oli kuulemma tiukkaa tavaraa. Että ei ainakaan ongelmia siinä...
No, oikeasti minähän tässä se heikompi linnki olenkin, kun olen miestäni vanhempi.

Mulla on jännä olo vatsassa. Semmonen vihlontajuilinta tuossa alavatsassa KOKO päivän. Ja koska ovis oli viikko sitten, ja menkkoihin vielä viikko, niin tuli sellainen olo, että voisko tämä olla hyvä merkki.....Yleensä tässä vaiheessa kiertoa ei ole alavatsalla tuntemuksia.

mun meili on maria.bovellan@luukku.com, mutta toisaalta
olisi kiva että pidettäis tässä yhteistä jutua auki, eikös niin.

Niin, vielä noista ""huuhaajutuista"". Joo, eiköhän me tämän ikäiset naiset olla jo tiedostettu, että elämässä on kyse enemmästä kuin siitä, mikä kohtaa paljaan silmän.

 
äippä
Hienosti Anuk sanoit tossa lopussa, sinä se osaat (oikein piti maistella tuota viimeistä lausettasi)
Minunkin mielestä tätä yhteistä juttua tulee vaalia ja varmasti vaalitaankin. On tämä ainakin meikäläiselle sellainen ""aamunavaus"". Ei täältä voi olla pois!
Tuolla posti puolella voi halutessaan sitten olla omalla nimellä, vaihtaa vaikka puhelinnumeroita, tehdä treffejäkin. Jaahas, taitaa olla meillä pitkät välimatkat, mutta onhan autot ja...
Voiskohan Anuk toi vihlonta olla vaikka kiinnittymiskipuilua? Mä tässä jännäilen, vielä, kp 28 /29-32. Ei mitään oireita sen ihmeemmin, on vaan se tunne, että kohta se täti kaahaa.
 
Ally
Anuk: mielenkiintoista kipuilua sinulla ;) Oliskohan nyt tärpännyt... toivotaan! Jos sulla ei ole ennen sellaista ollut, niin voisihan se kenties olla oire... :D
Kenties noilla meidän äiti-ihmisillä olisi tietoa tuollaisista kivuista, kun ovat jo jotain enemmän kokeneet kuin esim. meikäläinen.
Ja Äippä... niin tyynenä vieläkin... Jännittävää.
 
Anuk
Niin äippä, sen kyllä tuntee - ja vaistoaa - jos ne menkat on tulossa. Mullakin ollut näissä kierroissa (lukuunottamatta ihan ekaa) sellainen tylsä, varma tunne, ettei ole vielä tärpännyt.
Mutta kuten ennenkin olen sanonut, on myös sellainen tuntemus, että jonakin päivänä tärppää, meni siihen sitten vaikka millainen aika.
 
Anuk
Niin, sitähän mä toivon, että että se tuntemus oliskin merkki jostakin. Mutta toisaalta tätähän tää on - sitä toivoo ja tulkitsee sitten sen kautta.
Ai niin Ally, onnittelut gynen uutisista.
 
äippä
Niin, toverit. Tyynenä täällä tosiaan ollaan. Ehkä tämä on vähän epätavallinen olotila itsestänikin. Yleensä kyllä olisin jo ihan hepulissa, mutta kuten mainitsin tuosta ham.lääk pelosta. Se meinaa nyt viedä energiaani ja sitä ""hepulointia"" sinne suuntaan.
Ja vaikka noita kullanmuruja on siunaantunut jo neljä, niin ei mitään muistikuvaa, oliko jotain nippailuja tai kipuja rinnoissa. Sitä vaan ""huomasi"" olevansa raskaana ja tuskin edes ajattelin vaihtoehtoa, etten tulisi raskaaksi.
Tässä nyt mennään päivä kerrallaan ja katsotaan mitä tulee. Mutta se mikä piristää, on äitini tulo huomenna pohjanmaan perukoilta. Viettävät tiistaihin saakka täällä, mökkeillen.
Sitä ennen on meillä vielä monta mukavaa kuulumista jaettavana.
 
krisse
Mulla on ollut jokaisella raskauskerralla kuukautisten oireet ilman kuukautisia. Viimeisin raskaus ei antanut mitään muuta oiretta kuin kuukautisten poisjääminen. Viidennellä viikolla haju ja makuaisti ovat yleensä herkistyneet ja kahvinjuonti on vaihtunut teehen. Teollisesti pitkälle valmistettu ja pakattu ruoka on myös ""haissut""ja maistunut vastenmieliseltä. Hengessä mukana pitelen peukkuja kuukautisten poisjäämiselle ja uusille raskauksille täällä.
 
äitykkä
Huippuaurinkoista huomenta teille siskot!

Äitykkä on noussut haudasta, kp 2 meneillään ja katse suunnattuna uuteen päivään! Tuohon haudasta nousuun vaikutti kyllä paljon miehen hellä hali eilen kun kerroin menkoista. On se kyllä ihan varma, että yhteen meidät on tarkoitettu! Iloissa ja suruissa!

Inkkuseni, otan vinkistäsi vaarin, lopetan tikuttelun (itse asiassa päätin sen jo viime tikuttelun yhteydessä), kalenteriin kyllä on pakko jo ihan työn puolestakin vilkaista että tietää missä mennään ;)
Anuk jes, hienoo kuulla hyviä uutisia! Toivon sydämestäni, että vihlontajuilinta on merkki alkion kiinnittymisestä! Itse en hirveesti muista noita alkuraskauden juttuja, vaan sen verisen tiputtelun kun menkat ois pitäny alkaa ja painon tunteen alavatsalla (ehkä oli jotain nipistelyjäkin kun tarkkaan muistelen) ja rintojen kipeytymisen, mut ne ei kipeytyneet heti vaan noin parin viikon viiveellä. Pistin sullekin sen mummokerhonkuvan, mistä tytöt tossa puhuivat :)
Ally, se kuva onkin otettu vasta 20 vuoden kuluttua (siis tulevaisuudessa), heh! Mietin minäkin tuota gynesi juttua, vuoden päästä…hmm, minä ehkä menisin aiemmin jos mieltä painaisi. Äipälle taas tanssin, tanssin… ja pidän sitä kutaletta täällä kiinni kynsin ja hampain :) Se on varma se!!!!

Noi sähköpostiosoitteet on ihan kiva, kun Sonera tökkii tosi pahasti välillä, niin kuin nyt meitsin koneella ainakin loudaa, loudaa, eikä tapahdu mitään :)
 
Sanna
Miulle voi laittaa tälläiseen mailiin postia : snoopux@yahoo.com

Mutta kai me vielä täälläkin kirjoitellaan. Kohta duuniin lähdössä ja kp 26/25-27 ja välillä masua nippailee menkkamaisesti. Pelottaa että kai ne menkat iltaaan mennessä alkaa tai viim. vlóppuna koska testi oli eilen negaa.
 
Ally
Huomenta... tai päivähän tää jo alkaa olla!

Mitenkäs meidän jännääjien tilanne tänään? Toivottavasti täti on pysynyt poissa :)

Äitykkä: kiva, että olet jo paremmalla mielellä... niin sitä vaan kummasti noustaan sieltä epätoivon syövereistä ja kohta ollaan taas uusin toivein föönaamassa kampausta kuntoon ;)
Ihmettelin muuten itsekin sitä, että muka vuosi pitäisi odottaa ennen johdinten tutkimista... Kyllä minä jo esim. loppusyksyllä alan vaatia tutkimista, jos en plussaa ennen sitä. Eihän tällä iällä ole varaa odotella turhaan hyvin kauan, kun riski sentään on olemassa.....
Eli edelleen painaa mieltä se asia :( Ja vaikea sitä on olla ajattelematta.
 
äitykkä
Se on varma Ally ettei täti mua voi lannistaa…hetkeksi vain! Periksi ei anneta! Mikä ei tapa se vahvistaa!!!! Jos sinnuu pelottaa, meet ja tutkitutat putket loppusyksystä, ilman muuta! Siis jos et plussaa ennen sitä! Kysehän on sinun elämästäsi ja kehostasi, sinä sen päätät, ei gyne!

Olen itse miettinyt… en vielä miehen kanssa puhunut, että voisin tehdä saman syksyllä ja jos putket on menny uudestaan tukkoon, niin tiedänpähän, että föönaan pelkästä föönaamisen nautinnosta enkä elättele turhia toiveita. Ja toki varmaan mietittäis miehen kanssa mitä seuraavaksi tehdään…. Vaan niitä ei vielä kannata pohtia. Luotetaan elämään! Aina se on meistä huolta pitänyt! Miksi ei pitäisi nyt tänään ja huomennakin :)
 
Inkku
Munkin gyne sanoi, että sitten kun (siis joskus loka-joulukuussa) saamme aloittaa yrittämisen kannattaa yrittää noin vuoden ennen jatkotutkimuksiin menoa ja minä kuitenkin olen sitten siinä vaiheessa jo 42 veee. Hän painotti sitä, että ikä tosiaan on vain numero, joka ei yksilön kohdalla kerro läheskään kaikkea. Tunsin sen käynnin jälkeen olevani nuori tytönhupakko.
 
Ally
Putket voidaan nykyään tutkia ultralla alakautta. Ruiskutetaan kohdun kautta nestettä, jonka kulkua johtimissa seurataan ultralla. Ei ole niin paha kuin laparoskopia ja kestää kai reilut puoli tuntia tai jotain sinne päin. Ei vaadi sairaalassa oloa ja ""sivuvaikutukset"" ehkä menkkakipujen tapaista vain. Näin olen jostain lukenut.
 
Ally
Se sitten siitä johdin-asiasta...
Mutta kuten Inkku sanoi, ehkä ikä on kuitenkin vain numero, ja siksi gyne ehdotteli tuota vuoden yrittelyä mullekin. Koska munasarjat pelittävät ja kaikki näyttäisi olevan o.k.,
(tosin niistä saamarin putkistahan ei tiedä) niin ilmeisesti hän ei pitänyt minua liian vanhana odotteluun.
Kyllä mullekin siis tuli aika nuorekas olo gynellä käynnistä ;)
 
äitykkä
Enpä tiedä Sanna ihan käytäntöö kuka sen tekee, luulisin että erikoislääkäri. Mä juttelin silloin ennen leikkaustani lääkärini kanssa ja kertoi, että siinä alakautta laitetaan kohtuun katetri ja sen kautta nestettä sisään. Ultralla katsotaan sitten missä se neste huilaa ja missä ei :) No mullahan siis oli klipsit torvissa eli ei edes lähdetty tarkistamaankaan vaan meitsi vietiin suoraan lihanleikkuupöydälle :)
 
äippä
Terveiset hammaslääkäristä. Hengissä ollaan, 1½ tuntia suu levällään, vieläkin on suupieli vasemmalta kipeä ja punoittava. Tiistaina takaisin, jee, menee kivasti kesäloma hammaslääkärissä käyden.
Ally, saitko sä kuvan? Äitykkä ei. Mä oon aika uuno, mutta yritän ton miehen saada apuun ja pläjäytän sit kuvan kaikille, minusta se on huippu hyvä.
Täällä ei vielä ole tätiä näkynyt, mutta voi olla kun nyt tuo lääkäripelko hellitti, niin kroppa myös rentoutuu..saas nähdä. Kävi miten kävi, niin varmasti saatte kuulla.
Nyt on meikäläisellä semmoinen kiirus tahtinen iltapäivä, voipi olla että joskus iltamyöhällä kurkkailen seuraavan kerran.
Kukkien ostoon tieni vie...kukkia opettajille ja lapselle, kun pääsee yläasteelta.
Ihanaa viikonloppua teille kaikille. Jännäillään!
 
Ally
Joo, Äippä, kyllä minä sain sen kuvan! Merkillistä, jos se ei ole mennyt Äitykälle...
Kiva, että sait urhoollisesti käytyä hammaslääkärissä :) En tosin usko, että täti on sen pelon takia loitolla... Luulen, että se ei nyt ehdi teille, kun on Äitykän luona ;)
 
Anuk
Eikö vielä tätiä näy, äippä? ymmmm, jospa se kuitenki pelästyi hammaspeikkoa.

Kokeilehan heittää kuva minunkin postiini. Sehän oli maria.bovellan@luukku.com

Äitykälle kiitos ryhmäkuvasta ja hyvistä nauruista.

Minulla vielä juilinut sitä alavatsaa, mutta huomattavsti väjhemmän kuin eilen. Elikä menkkoihin 9 päivää, ja ei vielä oireita.
 
Haidi
Iltaa arvoisat naiset!

Olen ihan urpo ,en saa auki niitä äitykän laittamia kuvia ,hienoja varmaan ovat...osaisko joku neuvoa mitä pitää tehdä?
Sähärit toimivat ,hieno homma ja tässä vielä kertauksen vuoksi omani haidi.aurinkovauva@luukku.com
Tätin odotus käynnissä täällä...pysyisipä se poissa.
Taitaa olla toiveajattelua. Huomenna on tuomiopäivä ja auta armias jos kierto vielä heittää...saatan minäkin tanssia jotain epätoivoripaskaa.
Rinnat on kyllä kipeät ,tuntuu et kun tuolla ulkona kävelee niin nännit näkyvät kirkolta kotia kun ovat kivikovat ja paistavat ""kutsuvasti"" paidan läpi.
Välillä mahaa nipistää hieman ,mutta normaali menkkakipu ei ole alkanut...toisaalta vielä se ehtii tulla.
Täytyy tästä alkaa kallistua vaakatasoon ,että jaksaa huomenna lasten kevätjuhlat ja työvuoron ,tulee taas kerran kiire päivä.

Hyvät yöt ja viikonloput kaikille ,palataan taas.
 
Anuk
Lauantaiaamun huomenet. Iltapäivällä on yo-juhlat ja heti perään synttärijuhlat. Ajattelinpa käydä salilla ja saunassa hankkimassa vähän ruokahalua sitä ennen.

Mitäs muuten Krisselle ja Doorikselle kuuluu? Laittakaahan vähän kuulumisia meille.
 
krisse
Eilen tein päätöksen. Minun on turha murehtia tulevista epäonnistumisista, sillä en todellakaan tiedä miten raskauden käy. Murehtiessa saattaa mennä kuukausi hukkaan ennen istukkatutkimusta.
Menin sitten kaupungille, halusin itseni tyylikkään kauniiksi ja tunteen uudistumisesta. Mulla on melkein aina mustaa ja valkoista. Nyt ostin itselleni kevyen omenan vihreän Positiven housupuvun, kudotun tyköistuvan neulemekon, silkki ja pashmiina huivit. Mä oli tunsin että olin todella laadukkaan hyvän näköinen. Rahaa paloi säästöistä pikku morkkiksen verran. Mies oli tyytyväinen päätöksestä olla rappio-optimisti ja hymyili terapiaostoksistani. Olen todella saattanut olla aika raskas viime aikoina möyriessäni menneissä!
Tsemppiä teillekkin tytöt, joskus mielialan nosto kikka kakkosilla on loisto juttu.
 

Yhteistyössä