Aurinkovarjo!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pöh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No onpas tässä ketju...Kerronpa kuitenkin tarinan tosi elämästä: sattui täällä kaakonkulmalla viime keskiviikkona, jolloin lämpötila oli n. +25 varjossa. Satamatorilla oli äiti vauvansa kanssa: mustat vaunut, vaunupeitto tiiviisti vaunujen päällä, kaksinkertainen puuvillalakana (ei siis harso) aurinkosuojana..äiti itse raikkaassa tuulenvireessä ohuissa kesätamineissa kavereittensa kanssa rupattelemassa. Harmittaa vieläkin kun en kysynyt, että onko vaunuissa lämpömittari, mutta kun nykyään ei ole tapana puuttua toisten asioihin.. Asia on vaivannut mua vieläkin, ensi kerralla en jätä puuttumatta, välittämistähän se vain on ja vaikka voi tulla haukut, ainakin tietää että on yrittänyt.

Pöh kirjoittaa lyhennetysti,ompa vaikeaa saada selvä?Ei kyllä minulle tuota yhtään vaikeuksia. Pikkusielusta porukkaa kun tuostakin pitää suurta haloota tehdä.Älkää lukeko hänen tekstejä jos menee silmät kieroon. Kirjoittaahan lyylikin omanlaisesti, eli varmaan myös puhuvat kuten kirjoittavat.Eiköhän ne myös osaa ihan kirjakieltäkin. Meillä vaaleat vaunut ja ostimme aurinkovarjon 2 viikkoa sitten, ja se on todellakin hyvä! Suosittelen myös. Huomaa että jotkut äiteetkin kärsivät helteista kun pitää pikkuseikasta tehdä numeroa. Kysymys oli niistä jotka altistavat lapsensa auringolle.

(pyörittelee päätään) Eiköhän meistä jokainen äiti osaa omaa lastaan hoitaa. Jokaisen tapa on itselle se oikea tapa. Joku käyttää aurinkovarjoa, toinen harsoa, kolmas koko vaunun vällyjä.
Meillä ei ole pojan vaunuissa aurinkovarjoa (olen kyllä miettinyt hankkimista, varsinkin näillä helteillä), mutta valmiiksi en ostanut, sillä viime kesä oli mitä oli.
Auringosta riippuen joko työnnän tai sitten vedän rattaita, jottei airinko nyt ihan suoraan paista rattaisiin.

Ja inhoan kommentteja pojan tasaisesta ""rusketuksesta"", joka johtuu porkkanasta eikä auringosta.
Mutta ottakaa huomioon, että vaikka kuinka pitää lasta varjossa auriko ottaa silloinkin, tosin herkkä iho ei pala silloin kovin herkästi.

Mutta antakaa toisten tehdä niinkuin tahtovat ja tehkää itse kuten tahdotte.

Meidän hartanin yhdistelmistä saa kuomusta alaosan irti jolloin vapaasti säätyvä yläosa jää aurinkosuojaksi. Alakautta ilma kiertää kivasti, sillä kuomun ja istuimen väliin jää pieni rako. Tämä asento kuuluis olla käytössä ratasosan ollessa pystyssä eikä meidän vaavi osaa vielä istua, joten se rako näyttää hiukan oudolta melkein vaaka-asennossa olevan istuinosan kanssa, mutta tuuletus toimii hyvin. Niin ja se vauva makaa vöissä kiinni eikä pääse putoamaan rattaista jos joku nyt taas sai aiheen ihmetellä.

Yhteistyössä