Aurinkolasit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vauvalle?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos ostat ihan vauvalle joka ei istu vielä niin kyllä kaikki aurinkolasit ovat ihan ok:t. Nyt kesällä aurinko on niin ylhäällä etten pidä niitä lainkaan vauvalla. Hän on vaunuissa ja kuitenkin on kuomu ja erillinen varjo.

Kevättalvella kun aurinko on alhaalla ja lunta maassa on se paljon vaarallisempaa silmille silloin kun nyt kesällä. Olen huomannut, että jotkut optikkoliikkeet ""rahastavat"" laseilla. Periaatteessa vauva-ajan käy vaikka marketista ostetut jos niissä on vain se suojamerkki. Totta on että optikkoliikkeistä saatavat ovat laadukkaita.

Tämä oli mun kokemus.

Ostettiin pojalle lastentarvikeliikkeestä BabyBanz lasit, menevät tämän kesän loistavasti. Ensi kesää ajatellen menemme sitten optikolle... Kevättalvella meillä oltiin vielä vaunun uumenissa, mutta ensi keväänä jo tepastellaan kummasti.

Eivätkö nuo BabyBanz-lasit sitten enää mene esim. 1-vuotiaalle?

Meilläkin kyllä poika on vaunuissa ja taitaa se kaukalonkin aurinkosuoja suojata riittävästi.

Löytyykä moista markettilaseista sellaisia joissa olis kuminauha kiinnitys, ei mahda sangalliset päässä pysyä?

Mua harmittaa kun menin tohkeissani ostamaan meidän pojalle (1v7kk) nuo BabyBanz lasit (en siis kysyny minkä ikäiselle ne on tarkoitettu!) ja ei se niitä suostu päähänsä laittamaan, kun ne menee pään ympäri. Tavalliset aurinkolasit ei taas pysy herran vauhdissa ollenkaan. Blaah! Olen pitänyt sitten joko lippa-tai kalastajalakkia pojalla ettei aivan sokaistuisi.

Ostin optikkoliikkeestä sellaiset aurinkolasit joissa kuminauha kiinnitys. Tyttö piti niitä keväällä ja jopa huusi jos ne eivät olleet päässä. (hiffasi itsekkin niiden tarkoituksen). Maksoi jotain 20 e, olivat tarjouksessa.
Nämä mahtuu varmaan 3 v asti ellei pää turpoa.

Yhteistyössä