Aurinkoihottumaa vai mitä???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Lapsella posket, otsa, leuka, kaula ja kädet täynä semmoista pientä näppyä. KAsvoilla punaisina läikkinä ja käsissä vaalempia. Voiko olla aurinkoihottumaa vai mitä? Aurinkorasvaa laitettu ja lierihattua yritetty pitää päässä. Ei näytä kutisevan.

Meillä aina näin keväällä puhkeaa niskaan, hiuspohjaan ja selkäänkin ulottuva kutiava pieninäppyinen ihottuma, luulen alkavan ekoista hyttysenpistoista, joihin ylireagoi. Lääkäri joskus suositteli zyrtek-tippoja ja kortisonivoidetta, niillä mennään aina juhannuksen yli.

[QUOTE="vieras";23771235]Eikös sitä rokkoa ole liikenteessä. Mikä se nyt oli, tuhkarokkoko? Alkaa korvien takaa ja leviää koko kehoon...[/QUOTE]

En usko että tuota.

[QUOTE="vieras";23771571]Ulkoa tullessa ihottuma punsempaa ja kun on sisällä niin vaalenee.[/QUOTE]

Punaisempaa.

Onko kellään tietoa aurinkoihottumasta, voisiko olla?

[QUOTE="vieras";23771711]Kokeillaan vielä.[/QUOTE]

Mulla itsellä aurinkoihottuma on ollut sellaista, että nousee ihan pieniä näppylöitä paljon vieri viereen, nousee tavallaan koko iho vähän koholle, "näppylämatto", varsinkin jos raapii. Joskus on kyllä ollut harvakseltaankin näppyjä. Muistelisin, että vois vaalentuakin.

Mulla on auttanut, että olen alkuun suojannut ihon pitkähihaisilla ja -lahkeisilla vaatteilla ja sitten vähitellen kesän kuluessa totutellut aurinkoon ja aurinkorasvaakin pitää tietty nykyisin laittaa.

Yhteistyössä