Aurinkoihottumaa, ötökänpistos vai mitä? *kuva*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jadal

Vieras
Neuvolaan soittelen kunhan on soittoaika, mutta palstatohtoroiden mielipiteitä kyselen tässä odotellessa.

2,5v heräsi tuossa reilu puolisen tuntia sitten, ja toinen silmä on ihan turvonnut ja toinenkin vähän. Posketkin on vähän sellaisen pöhöttyneen näköiset, sekä poskissa, kaulalla ja rinnassa on tiehästi pientä punaista näppyä.

Jopa mun järjelläni voi päätellä, että jonkun sortin allerginen reaktio tuo taitaa olla, mutta mistä, ja kuinkahan vakavia tuollaiset on?

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Samanlaista kuin aurinkoihottuma tai se ihottuma jota mulle tulee jos on liian tönkköä aurinkovoidetta.

Ja on muuten tosi kaunis tyttö :)

äitiinsä kai tullut :xmas:

meneekö tuo ittestään ohi, jos on aurinko ihottumaa? vai pitääkö sille tehdä jotain?

Näpyt voisivat olla aurinkoa (jos on paita päällä ollut) mutta toi turvotus ei oikein sovi aurinkoihottumaan.

Toisaalta kun tuo on noin tarkkarajaisesti vain kasvoilla ja kaulalla niin voisiko olla jotain kosketusallergiaa. Siitepölyt, pesuaine...

Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
meneekö tuo ittestään ohi, jos on aurinko ihottumaa? vai pitääkö sille tehdä jotain?

Mä oon vaan pessyt hyvin ja laittanut vähän steroidirasvaa (vaikka Apolar), sekä vältellyt aurinkoa parhaani mukaan kunnes iho on terve.

Ei oo onneksi enää vuosiin ollut aurinkoihottumaa.

Yhteistyössä