aurinko poltti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iiik!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

iiik!

Vieras
mitäs nyt?! meidän yksivuotiaalla on nyt sit kädet auringon jäljiltä punaset... voi itku!! uimassa oltiin ja hänellä oli ohut pitkähihainen päällä mut sitten on ollut kyllä t-paita ja vaippa ainoastaan mutta ollaa yritetty olla vain varjossa mutta vahinko pääsi tapahtumaan.. olen mä huono =(
onneksi neiti ei ole kipeänä niistä mutta äidillä on sitäkin huonompi olo...
mitäs vinkkejä annetaan tähän? odotanko vain että punaisuus hälvenee ja rasvailen normaaliin tapaan vai mitä..?

kyllähän sitä sattuu,ethän sä nyt huono äiti ole silti.hö..
after sunia varmaan vois laittaa viilentämään ihoa ja viileitä suihkuja.ja nyt välttää aurinkoa tai pistää vaatteita suojaksi,ettei pala enempää.

Mua itseäni auttaa siihen auringon polttamaan kun otan särkylääketta. Eli anna vaikka panadolia. Helpottaa kuumotukseen ja kirvelyyn.
Ja voitele sillä bepanthenillä. Ja pari päivää kannattaa olla varovaisempi. Voi sitten lapsella olla illalla kylmä, joten kannattaa laittaa hiukan enempi vaatetta päälle (mä palelen illalla ja yöllä jos poltan itseni päivällä auringossa).

Omakohtasia kokemuksia siis.

Niin kävi meidän neidillekin. Voitelin aluksi käsivarsia bepanthenilla ja sitten myös sibicortilla. Se säilytetään jääkaapissa ja viileä voide tuntui hyvin tehoavan päivän käytön jälkeen. Vuorokaudessa punoittava, näppyläinen iho rauhoittui! Kevyt, ilmava pitkähihainen vaatetus ja mahd. paljon varjossa. Näin ainaskin meillä yritetään päästä nämä helteet yli!

Kumpaa Bepanthenia käytätte auringonpolttamiin pienillä, sinistä vai punaista?
Ollaan lähdössä ulkomaille ja mietin, että kumman ottaisin mukaan jos sattuu, että iho alkaa punoittaan? Vai otanko molemmat?
Tietty suojataan hyvin, mutta jos vahinko sattuu...

Me saatiin vuosia sitten hyvä vinkki ulkomailla ollessa paikallisilta asukkailta. Halkaise tomaatti ja hiero sitä palaneeseen ihoon. Viilentää ja helpottaa kutinaa. Vuosia jo itse käytetty keino ja aina tehoaa:) Varsinkin yötä vasten kannattaa laittaa ja sitten jotain vaatetta suojaksi.

Yhteistyössä