Auringonotto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heli83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä vatsalle voi ottaa aurinkoa ihan normaalisti jos haluaa aurinkoa yleensä ottaa. Mä henkkoht välttelin auringossaoloa, koska raskaana tulee helposti maksaläiskiä. Tänä kesänä saakin taas ottaa aurinkoa ilman että naama ym. on täynnä läiskiä, jee!

Useassa paikassa neuvotaan, että raskaana ollessa pitäisi aurinkovoidetta käyttää kohtuudella? Mitä se kohtuudella tarkoittaa, kun aurinko porottaa joka päivä kuitenkin...?

Tuo kohtuullisuus koskee kai nimenomaan kemiallisia UV-suoja-aineita. Fysikaaliseen suojaan perustuvista rasvoista imeytyy tämänhetkisen tiedon mukaan vähemmän kemikaaleja äidin (ja vauvan) elimistöön. Tuo maksaläiskäjuttu on kyllä ihan faktaa myös, mutta kaikille ei niitä tietenkään tule.

Kyllä on olemassa rasvojakin jotka sisältävät sellaisia kemialllisia yhdisteitä jotka tekevät fysikaalisen suojan aurinkoa vastaan. Kannattaa kysellä tarkemmin vaikka apteekin henkilölkunnalta mitä ne ovat, itsellä ei ole tietoa...

Mulla on masu jo niin iso, etten kehtaa mennä rannalle. Rinnatkin lepäävät inhottavasti masun päällä, enkä saa niitä bikineillä tuettua. No ehkä yksi kesä menee kalpeanakin. Ens kesänä sitten taas rannalle:)

Alkuperäinen kirjoittaja muumimasu:
Mulla on masu jo niin iso, etten kehtaa mennä rannalle. Rinnatkin lepäävät inhottavasti masun päällä, enkä saa niitä bikineillä tuettua. No ehkä yksi kesä menee kalpeanakin. Ens kesänä sitten taas rannalle:)

No hyvänen aika, mikset kehtaa? Kai ihmiset nyt hoksaa että olet raskaana! Aika huono itsetunto täytyy olla jos ei raskaana kehtaa rannalle lähteä...

Kyllä aurinkoa voi ottaa ihan normaalisti. Ja polttaa ei kenenkään kannata itseään oli raskaana tai ei. Eli järki käteen ja kohtuus kaikessa (;

Varoittava esimerkkinä sukulaisnaisen tapaus vuosien takaa. Vauva syntyi lämpimän kesäkuun lopulla ja odottaja oli kovasti ottanut aurinkoa ja ruskettunut. Kun vauva sitten syntyi, niin ruskea masunahka meni tietysti kasaan ja pigmentti ikäänkuin tiivistyi seurauksella, että masunseutu oli pitkälle talveen aivan TUMMAN ruskea rusina(siis paljon ruskeampi kuin muu kroppa)....

Minä välttelen myös aurinkoa sekä raskaana ollessa että imetysaikana. Viimeksi sain imetyksen aikana pari rumaa maksaläiskää kasvoihin. Niitä ei saa enää millään pois. Mielummin kalpea kuin maksaläiskien täplittämä.

Yhteistyössä