Aurajuusto ja uudelleen lämmitys

Noniin, seuraava paniikinaihe. Tehtiin eilen pizzaa, jossa aurajuustoa. Laitoin jämät jääkaappiin tiiviiseen säilytysrasiaan ja lämmitin seuraavana päivänä uunissa (+150 asteessa 10 min) syödessä tuntui kyllä, ettei aurajuusto ollut ehtinyt kunnolla kuumeta, tai ainakaan "kuplivan kuumaksi" onko tuossa nyt listerioosiriski, vaikka edellisenä päivänä kuumennettu kunnolla jonka jälkeen säilytetty suljetussa säilytysrasiassa? Eihän sinne nyt minkään järjen mukaan se listeria ole voinut hypätä? Kertokaa että hysteeraan taas turhista. Rv 26 menossa, ja johan tässä viikko menikin ilman paniikkia mistään..
 
Mä mietin raskausaikana tota samaa ja kuumensin aina uudelleen ja olin muutenkin tosi neuroottinen mutta jälkeenpäin olen pohtinut että ei varmasti ole riskiä jos on kertaalleen kuumennettu koska mistä se listeria sinne nyt olisi päässyt jos on kertaalleen jo tuhottu :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tsilla
Kiitos teille! jännä kun järjellä tiedostaa nämä asiat aina jollain tasolla, mutta jostain se hysterianpeikko aina ajatuksiin hiipii. No, enää 3.5 kk jäljellä. Vielä ehtii monesta asiasta itsensä hermostuttaa :D
 

Yhteistyössä