Eipä oo koulumaailmassa vielä vastaan tullu. Neuvolassa toki...aiheutti mulle kyllä ylimääräistä mielipahaa koko testi!
Käskin mieheni olla OIKEIN rehellinen, koska itsekin tiesin, että pisteet tulee olemaan riskialueella (saunaolutta kului, sauna lämpesi päivittäin...). Ajattelin vain hänen parastaan. No, lopputuloksena neuvolassa alettiin sitten pyörittelemään ja huolehtimaan, että miten minä voin sen asian kanssa ja arvuuttelemaan minulle, jos mies tarvitsisi ihan hoitoa asian kanssa...Tsiisus, vaikka olin avoimin mielin asiassa mukana ja kerroin, että tilanne ei ole perheemme kannalta ongelma ja selitin, että annosten määrä ei kerralla ole valtava, juhliminen/ravintolaelämä ei kuule elämäämme, lapset näkevät saunaoluita vain kerran, kaksi viikossa, ym..., painostus oli silti ihan älytöntä!
Nyt viime neuvolakerralla kysyin uudesta neuvolastamme, oliko asiaan suhtauduttu asianmukaisesti ja miksi edellisessä neuvolassa esim. aiottiin lähettää paperini synnärillekin ja ajattele: MINUT olisi otettu kirjoille tarvittaessa PÄIHDEÄITIEN OSASTOLLE
Jumatsukka, nyt on sitten semmoinen ole ennen synnytystä, että katotaankohan meitä kieroon, kunhan me lähetään 4. muksua tekemään ja kylläpä suoraan sanoen kaduttaa, että lähdin niitä lappuja rehellisesti täytättämään...murrr
Itsekin tulevana hoitoalan ihmisenä tiedän kyllä, että preventio on todella tärkeää, mutta se pitäisi osata tehdä yksilölähtöisesti ja TAHDIKKAASTI. Audit-kysely ei ehkä ole siitä toimivimmasta päästä, ehkä riittäisi, että ne testit tehtäisiin kotona ihan itsekseen ja jos itsestä tuntuu, että tarvii asiassa apua, voi ottaa asian puheeksi sitten ammatti-ihmisen kanssa. Eiköhän ne ongelmalliset tapaukset suurimmaksi osaksi jää juuri tuollaisella menetelmällä piiloon, kun tajutaan itsekin, että vastaukset eivät kestä päivän valoa ja rastitetaan hieman parempia vastauksia?
En tiedä, ärsyttää taas koko juttu...
:headwall: