Audi-mies puhui 80% täyttä asiaa. Miksi kaikki mursuviiksiset, huono itsetuntoiset feministit on nyt suuttuneet?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
E

Ikävä tosiasia, mutta ehkä ne Emilyninkin parisuhteet voisivat toimia, josko uskoisi, että suurimmalle osalle miehistä ei riitä se, että nainen on hoikka, käyttää korkkareita ja näyttää hyvältä. Kyllä se pään sisin vaan eniten merkkaa. Ei se ole pelkkää legendaa se sisäinen kauneus.

Ulkonäkösi ei taida olla puoleensa vetävä ;)

Onhan se tietyissä tilanteissa. Mutta kotona mä voin maata verskoissa ja paskasen letin kanssa ilman, että mun ukko lähtee joko kävelemään tai vieraisiin. Se kun rakastaa mua ihmisenä eikä sen takia, että mä näytän hyvältä.

Erittäin järkevästi sanottu siellä :flower:

Onko jollakin (Emilyn?) todellakin parisuhteissaan paineita näyttää KOKO ajan hyvältä?

Kiitos vaan, mulla ei ole mitään paineita, tykkään näyttää siltä mikä itseäni miellyttää ja yleisten määritelmien mukaan se tuntuu olevan hyvältä, koska paskainen letti ei siihen kuulu.

Onko kukaan miettinyt miten olisi suhtauduttu jos nämä mielipiteet olisi laukonut joku rahaton Remontti-Rane?

Rahaton Remontti-Rane tuskin saisi tilaisuutta laukoa mielipiteitään paikallislehden mielipidepalstaa suuremmissa foorumeissa. Se olisi kuitenkin huomattavasti selvemmin yksityisen henkilön mielipide, vaikkakin mauton.
Kun istuu jonkin tahon (firman, puolueen tms.) näkyvällä pallilla, tulee väkisinkin edustaneeksi myös muita tahoja kuin itseään. Syntyy ongelmia, jos käytös ja lausunnot ovat voimakkaasti ristiriidassa edustetun tahon imagon kanssa tai jos ne aiheuttavat negatiivista huomiota.

Hetkinen, eli sun mielestä naiset ei sovellu johtamistehtäviin? Naiset ei hallitse laajoja kokonaisuuksia? Ja naiset ei selviydy teknisistä ja fyysisistä suorituksesta ilman miehen apua?

Ok. Jos SÄ et noihin kykene, niin sun mielestä on täysin ok yleistää että KUKAAN nainen ei kykene?

Mua Esko Kiesin mielipiteet ihannenaisesta lähinnä huvittavat kaikessa absurdiudessaan. Enkä usko, että hän niitä vakavissaan sanoi. Vielä enemmän mua huvittaa niistä noussut kiukku. Älkää tuhlatko energiaanne miehelle, jota ette arvosta!

Mutta se mua oikeasti naurattaa, että Kiesi on tietoisesti ja omasta halusta oksentanut tuollaista tekstiä. Häntä ei ole siteerattu väärin, lausumia ei ole irrotettu kontekstistaan (paitsi niitä hyviä) eikä niitä ole myöskään sanottu vahingossa, kun on yllättäen kysytty. Ei, hän itse katsoi, että vapaamuotoiseen kysymykseen kannattaa vastata juuri tällä tavalla. Lisäksi Kiesi katsoi myös, että hän voi omia henkilökohtaisia mielipiteitään esittää työnantajansa yrityksen keulakuvana. No, seuraukset tiedetään: Kiesin maine tahriintui, Audin maine tahriintui ja Keskon menneitä tahroja kaivellaan esiin.

Kyllä mua myös kyrpiikin. Kommentit naisten huonoista johtamiskyvyistä ovat vakava asia ja ne pitää käsitellä kunnolla yhteiskunnallisella tasolla.

Tosin enemmän tästä on seurannut positiivisia kuin negatiivisia asioita: Audi-miehestä on tullut imarteleva käsite :D (vrt. kettutytöt) ja liike-elämässä aletaan kiinnittää enemmän huomiota tasa-arvoasiaan. Yksikään yritys ei halua tällaista julkisuutta.

Nämähän ovat tosiaan vain yhden miehen mielipiteitä, ja tällaisia miehiä on johtavassa asemassa paljon. Työpaikallani oli tällainen Audi-johtaja, joka oli kerännyt ympärilleen lauman pitkäsäärisiä, lyhythameisia nuoria naisia. Mukavahan heitä oli varmaan katsella, olivat muidenkin osastojen silmänilona. Mutta ei siitä työnteosta kyllä mitään tullut, kun naiset kikattelivat johtajan työhuoneessa. Taisipa yksi päästä päämääräänsäkin, vaimoksi.

Omassa esimiehessänikin on kyllä sovinistisia piirteitä, mikä tulee esiin monissa sivulauseissa. Voihan sitä olla monta mieltä näistä Audi-kommententeista, mutta jos niitä kohtaa ihan työelämässä henkilökohtaisesti, niin ei naurata.

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Mua Esko Kiesin mielipiteet ihannenaisesta lähinnä huvittavat kaikessa absurdiudessaan. Enkä usko, että hän niitä vakavissaan sanoi. Vielä enemmän mua huvittaa niistä noussut kiukku. Älkää tuhlatko energiaanne miehelle, jota ette arvosta!

Mutta se mua oikeasti naurattaa, että Kiesi on tietoisesti ja omasta halusta oksentanut tuollaista tekstiä. Häntä ei ole siteerattu väärin, lausumia ei ole irrotettu kontekstistaan (paitsi niitä hyviä) eikä niitä ole myöskään sanottu vahingossa, kun on yllättäen kysytty. Ei, hän itse katsoi, että vapaamuotoiseen kysymykseen kannattaa vastata juuri tällä tavalla. Lisäksi Kiesi katsoi myös, että hän voi omia henkilökohtaisia mielipiteitään esittää työnantajansa yrityksen keulakuvana. No, seuraukset tiedetään: Kiesin maine tahriintui, Audin maine tahriintui ja Keskon menneitä tahroja kaivellaan esiin.

Kyllä mua myös kyrpiikin. Kommentit naisten huonoista johtamiskyvyistä ovat vakava asia ja ne pitää käsitellä kunnolla yhteiskunnallisella tasolla.

Tosin enemmän tästä on seurannut positiivisia kuin negatiivisia asioita: Audi-miehestä on tullut imarteleva käsite :D (vrt. kettutytöt) ja liike-elämässä aletaan kiinnittää enemmän huomiota tasa-arvoasiaan. Yksikään yritys ei halua tällaista julkisuutta.

Tämä muakin ihmetyttää, että älykäs (ainakin itsensä mielestä) mies voi suoltaa suustaan jotain tuollaista 2000-luvulla kuvitellen, että tällaista kohua ei synny.... Eipä kai voi muuta kuin sääliä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Onko kukaan miettinyt miten olisi suhtauduttu jos nämä mielipiteet olisi laukonut joku rahaton Remontti-Rane?

Rahaton Remontti-Rane tuskin saisi tilaisuutta laukoa mielipiteitään paikallislehden mielipidepalstaa suuremmissa foorumeissa. Se olisi kuitenkin huomattavasti selvemmin yksityisen henkilön mielipide, vaikkakin mauton.
Kun istuu jonkin tahon (firman, puolueen tms.) näkyvällä pallilla, tulee väkisinkin edustaneeksi myös muita tahoja kuin itseään. Syntyy ongelmia, jos käytös ja lausunnot ovat voimakkaasti ristiriidassa edustetun tahon imagon kanssa tai jos ne aiheuttavat negatiivista huomiota.

Tuo on kyllä totta osalle ihmisistä, mulle ei. Mä en juurikaan koe, että Audi olisi mitenkään mukana tässä jupakassa. Tulkitsen, että sanotut asiat olivat olleet lausujansa omia mielipiteitä eivätkä mitenkään edusta Audin kantaa.
Ihmiset tulkitsevat niin eri tavoin näitä juttuja. Joidenkin mielestä yksilöllisyys lakkaa jos on näkyvällä pallilla, joidenkin mielestä ei.

Eri asia taas olisi mulle ollut jos Kiesi olisi lausunut, että "Meillä Audilla ajatellaan naisesta... jne.". Nyt hän mielestäni esitti oman mielipiteensä liittämättä työnantajaansa siihen mitenkään. Lukijat ja media liittivät sen kuten tuossa itsekin mainitsit (ne jotka tulkitsevat väkisin edustamisen).

Niin haluaako naiset tasa-arvoa vai ei? Pitäisi olla audi-mies joka töissä on röyhkeä sovinisti ja kotona muuttuu tiskejä tiskaavaksi ja lapsia hoitavaksi kotimuruksi. :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Eli kun KKK ja Emilyn nyt ovat sinkkuja niin heidän elämällään ei ole mitään tarkoitusta, kun nainenhan on tarkoitettu vain miellyttämään miestä...

Ikävä tosiasia, mutta ehkä ne Emilyninkin parisuhteet voisivat toimia, josko uskoisi, että suurimmalle osalle miehistä ei riitä se, että nainen on hoikka, käyttää korkkareita ja näyttää hyvältä. Kyllä se pään sisin vaan eniten merkkaa. Ei se ole pelkkää legendaa se sisäinen kauneus.

Ja sinun mielestäsi naisen pään sisällä ei voi olla mitään, jos nainen on hoikka, käyttää korkkareita ja näyttää hyvältä :whistle:

No jos otetaan nyt hypoteettinen tilanne, että Sinä Emilyn olisit tuo hoikka, korkkareita käyttävä ja hyvältä näyttävä nainen niin.... Nope, en näe pääsi sisällä mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Anti-stepford:
No jos otetaan nyt hypoteettinen tilanne, että Sinä Emilyn olisit tuo hoikka, korkkareita käyttävä ja hyvältä näyttävä nainen niin.... Nope, en näe pääsi sisällä mitään.

Aaaeka pahan heitit! :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:

Tuo on kyllä totta. Mä en juurikaan tuon takia koe, että Audi olisi mitenkään mukana tässä jupakassa. Tulkitsen, että sanotut asiat olivat olleet lausujansa omia mielipiteitä eivätkä mitenkään edusta Audin kantaa.
Ihmiset tulkitsevat niin eri tavoin näitä juttuja. Joidenkin mielestä yksilöllisyys lakkaa jos on näkyvällä pallilla, joidenkin mielestä ei.

Eri asia taas olisi mulle ollut jos Kiesi olisi lausunut, että "Meillä Audilla ajatellaan naisesta... jne.". Nyt hän mielestäni esitti oman mielipiteensä liittämättä työnantajaansa siihen mitenkään. Lukijat ja media liittivät sen kuten tuossa itsekin mainitsit (ne jotka tulkitsevat väkisin edustamisen).

Jos lausunnot olisi antanut tavallinen tallaaja Esko Kiesi niin ne eivät olisi periaatteessa tahranneet Audin mainetta. Ne kuitenkin esitti Audin myyntijohtaja Esko Kiesi, joka aina ja joka paikassa edustaa työnantajaansa. Yritys, joka palkkaa tuollaisen miehen johtotehtäviin ja antaa hänen antaa tuollaisia lausuntoja, on väkisinkin sekaantunut asiaan passiivisella toiminnallaan.

Sitä paitsi Kiesi veti itsensä ja Audin lisäksi soppaan mukaan audi-miehet.

Alkuperäinen kirjoittaja Iloinen Possu:
Niin haluaako naiset tasa-arvoa vai ei? Pitäisi olla audi-mies joka töissä on röyhkeä sovinisti ja kotona muuttuu tiskejä tiskaavaksi ja lapsia hoitavaksi kotimuruksi. :laugh:

Niin mä en nyt oikein ymmärtänyt.. raskausdementiaa varmaan.. Eikö miehen saisi hoitaa kotona lapsiaan ja tiskata ja siivotakin? Olenko mä jotenkin julma kun vaadin miehenkin osallistuvan??

Alkuperäinen kirjoittaja pian 9 äiti:

Niin mä en nyt oikein ymmärtänyt.. raskausdementiaa varmaan.. Eikö miehen saisi hoitaa kotona lapsiaan ja tiskata ja siivotakin? Olenko mä jotenkin julma kun vaadin miehenkin osallistuvan??

Ei, siis tottakai saa ja pitääkin vaatia.Mua vaan alko naurattaan kun tässäkin ketjussa on joitakin nimimekkejä(jotka siis puolustavat tuota Kiesiä) jotka ovat ainakin aiemmin olleet sitä mieltä että kaikessa tasa-arvo, niin kotitöissä kuin lastenhoidossa ja nyt ainakaan minulle ei tule tuosta Kiesistä sellaista kotimuru kuvaa. Että sitä vaan :D

Naista on alistettu suurimman osan ajasta ihmisen historiassa! Nyt on miesten vuoro alistua vähintään 3000 tuhanneksi vuodeksi! Sen jälkeen voidaan pohtia tasa-arvoa..

VENGEANCE!

Alkuperäinen kirjoittaja Todellinen tasa-arvo:
Naista on alistettu suurimman osan ajasta ihmisen historiassa! Nyt on miesten vuoro alistua vähintään 3000 tuhanneksi vuodeksi! Sen jälkeen voidaan pohtia tasa-arvoa..

VENGEANCE!

Kun katsot ja kuuntelet marketin kassajonossa niin miesten alistaminen on jo hyvässä vauhdissa :D

Alkuperäinen kirjoittaja pian 9 äiti:

Ei, siis tottakai saa ja pitääkin vaatia.Mua vaan alko naurattaan kun tässäkin ketjussa on joitakin nimimekkejä(jotka siis puolustavat tuota Kiesiä) jotka ovat ainakin aiemmin olleet sitä mieltä että kaikessa tasa-arvo, niin kotitöissä kuin lastenhoidossa ja nyt ainakaan minulle ei tule tuosta Kiesistä sellaista kotimuru kuvaa. Että sitä vaan :D

No niin sitä minäkin. Luulin jo olevani ainoa "julma" nainen joka vaatii liikaa mieheltään. Kiesistä ei todellakaan tule sitä kuvaa, että kotitöitä tekisi.
Hänhän sanoo näin iltalehdessä:" Kun nainen kieltäytyy silittämästä tai siivoamasta, voisin karrikoidusti sanoa, että suhde vetää viimeisiään."

VENGEANCE!

Kun katsot ja kuuntelet marketin kassajonossa niin miesten alistaminen on jo hyvässä vauhdissa :D

Hyvä! Jatkakaa siskokset samaan malliin! Ottakaa telaketjut mukaan! Lyödään miehiä telaketjuilla ja vahataan toistemme viiksiä kiinteällä Mäntysuovalla!

VENGEANCE!

Mitä tarkoitat? Anna esimerkki...

Tämä on niin tyypillinen hyökkäys tämäkin, että jos nainen uskaltaa puuttua ennakkoluuloihin ja asenteisiin, joita hän kohtaa etenkin työelämässä, on hän automaattisesti "ruma, miehenkipeä, munan puutteessa elävä femimisti". Tällä saadaan tukittua monen epäasiallisen ja jopa laittoman kohtelun kohteeksi joutuneen naisen suu. Kun uskallat tuoda julki asioita, joista monen mielestä on parempi vaieta, sinua pilkataan ja vähätellään - niin miesten kuin naistenkin toimesta.

Miksi naisella ei saisi miesten tapaan olla monia rooleja? :o
JOS nainen haluaa omassa kodissaan olla haluttava oman miehensä silmissä, ei hän yleensä silti halua olla työpaikallaan kiiluvasilmäisten miesten katseiden kohteena, kun hän keskustelee työtehtävistään ja asemastaan. Jos nainen kotona hoitaa ja hoivaa lastaan, ei hän työpaikkansa palkkaneuvotteluissa halua olla esimiehensä silmissä olento, joka on luotu vain palvelemaan muiden tarpeita. Jos nainen kilpailee mieskollegansa kanssa ylennyksestä, onko silloin reilua, että johtaja katselee naista ajatellen tämän olevan sukupuolensa edustaja, joka varmaan on ihan hyvä silittämään ja suoriutuu ehkä kivasti rutiininomaisista tehtävistä. Samaan aikaan johtaja voi tiedostamattaankin pitää miesalaista kyvykkäänä johtajana ja siis parempana ehdokkaana ylenemään, ihan vain sukupuolen perusteella.

Surullista, että nämä asiat ovat naisten itsensäkin mielestä usein sellaisia joita on parempi hyssytellä ja joille on turvallisempi naureskella kuin miettiä ihan tosissaan. Itse haluaisin, että näitä asioita nostetttaisiin enemmän esille, eikä aina vähäteltäisi näitä haitallisia asenteita. "Pojat nyt on poikia" ja "Eikös nyt kaikki naiset halua olla haluttavia?" ovat tyypillisiä kommentteja tällaisissa tilanteissa.

Minä toivoisin, että oma lapseni saisivat tulevaisuudessa elää ihan oikeasti tasa-arvoisessa maassa, jossa pilkkaamalla ei yritettäisi piilotella todellisia ongelmia. Toivoisin, että tyttäreni saisi aina olla opiskeluissa ja työpaikoillaan ihan oma yksilönsä, eikä häntä arvioitaisi säärien, rintojen ja omaan sukupuoleensa liitettyjen ennakkoluulojen perusteella.

Yhteistyössä