Au pair.

Eli olin ajatellut että jos ottaisin au pairin.
Onko kenelläkään sellaista?
Emme ole mieheni kanssa töissä vaan olen itse aitiyslomalla ja sen jälkeen siirryn kotihoidontuelle joten en laita lastani tarhaan.
Kuuden lapsen kanssa vain on niin vilkasta että ajattelin että jos ottais au pairin tänne vähän avuksi.

Meillä ei ole enää, mutta on ollut kaksi au pairia. Molemmat olivat Virosta.
Meillä oli sama tilanne, että olin itse kotona. Suosittelen lämpimästi!!
Oma huone pitää hänelle olla tarjota ja se taskuraha/ viikko. Meillä toinen au pair oli aivan mahtavan ihana ja hän sopeutui meille hyvin. Toisen tytön kohdalla asiat sujuivat vähän nihkeämmin,koska häntä vaivasi kova koti-ikävä. Hyvin kuitenkin kummallakin sujui se puoli vuotta mitä meillä olivat.

Laitoin netin kautta ilmoituksen Viron "avoimet työpaikat" foorumiin. ( englanniksi)
Sieltä sitten muutama tyttö otti minuun yhteyttä sähköpostilla. Käväisin Tallinnassa haastattelemassa kaksi tyttöä ja valitsin samalla kertaa toisen heistä.
Toki olisi mahdollista käyttää työvoimatoimiston palvelua jonka kautta voi etsiä au pairia mistä maasta tahansa. Minulla koko prosessi kesti kolme viikkoa kaikkineen.

Unohdin osoitteen; aupair.ee Kävin muuten katsomassa sivuja ja ovat muuttuneet todella paljon,( siitä kun itse käytin palvelua) joten nyt kaikki "toimii" myös suomeksi. Siis sinne vaan tsekkailemaan tarkemmin.
=)

Ensimmäinen aupair tuli suoraan työnhaun kautta ja maksoi yht. minun matkani Tallinnaan haastatteluun ja sitten tytön matka Virosta meille. Toinen tyttö tuli tuon em. toimiston kautta.
Nyt maksaa 420,- kaikkineen + au pairin matkat sieltä tänne Suomeen.

Yhteistyössä