Atopian valohoidosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Atoopikkopoika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Atoopikkopoika

Vieras
Kertokaas kokemuksia, onko valohoito auttanut atooppiseen ihottumaan. Ja muutenkin kokemuksia siitä. Meiän 1v5kk poika joutuu valohoitoon, kun viimeisimpien pakkasten aikaan iho meni varsinkin kasvoista, selästä ja masusta tosi huonoon kuntoon. Aikaisemmat tämän talven pakkaset ollaan selvitty tehostetulla ihonhoidolla, mutta toi reilun viikon takainen oli jo sitten liikaa pienen miehen ihon sietokyvylle.

Meidän poika sai sitä joitakin vuosia sitten, olisiko ollut silloin 2-2,5 vuotias. Siellä piti käydä joka toinen päivä, joten aikamoista ravaamista oli. Mutta iho tuli kuntoon. Kannatti käydä. Ja pojan iho oli myös tosi huonona ennen valohoitoa, ihottumaa oli koko vartalossa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.03.2007 klo 21:17 Mammax3 kirjoitti:
Meidän poika sai sitä joitakin vuosia sitten, olisiko ollut silloin 2-2,5 vuotias. Siellä piti käydä joka toinen päivä, joten aikamoista ravaamista oli. Mutta iho tuli kuntoon. Kannatti käydä. Ja pojan iho oli myös tosi huonona ennen valohoitoa, ihottumaa oli koko vartalossa.
Kiitos vastauksestasi! Miten toi valohoito käytännössä annetaan, siis makaako lapsi niin kuin solariumissa vai valaistaanko koko huone vai miten? En yhtään hoksannut lääkäriltä kysellä.

Toivottavasti meiänkin poju saa apua tosta valohoidosta. On tosi turhauttavaa ja väsyttävää, että pojan iho kaikesta tehostetusta ihonhoidosta huolimatta meni noin pahaksi. Viime talvi oli ihan hirmu vaikea ja totaalisen uuvuttava noiden iho-oireiden vuoksi ja jotenkin kohtalaisen syksyn ja alkutalven myötä sitä elätteli toiveita, ettei tänä talvena joudutakaan samaan pisteeseen..

Hei.
Minulla olisi hyväksi todettu hoitokeino atooppiseen ihoon, itsellä ja kahdella lapsellani atopia.
Jos haluat "kuulla" lisää laita vaikka y-viestiä tai s-postia anselmiina2@luukku.com.
Ei mikään höpö höpö juttu, vaan todella toimii!
:hug: Anselmiina2

ps. olen itse ollut työharjoittelussa ihotauti osastolla ja antanut valohoitoja myös....joillekkin se auttoi ja joillekkin ei..

Meillä taas noista Aloe Vera-jutuista ei ole ollut mitään hyötyä atoopikolle. Mutta valohoito oli kyllä hyvä juttu.
Poika makasi solariumissa ja minä istuin vieressä. Aluksihan annettiin vain jotain minuutin verran ja joka kerta sitten jokin minuutti lisää. Pieni aika täytyi siis maata, mutta poika oli aivan paniikissa aluksi. Tottui kyllä muutaman kerran jälkeen.

Kiitos mammax3 vielä kerran! Aargh, mitenkähän ton ikiliikkujan saa hetkeksikään aloilleen.. No ei se varmaan ole ensimmäinen energiapakkaus siellä osastolla :)

Anselmille: Oon muistakin teksteistä hoksannut sun kertovan noista Aloe Vera - jutuista. Mun ystävä jälleenmyy myös niitä tuotteita, mutta en ole uskaltautunut vielä kokeilemaan. Pojan todella herkkä iho ja allergiat on tehneet musta ehkä ylivarovaisen, mutta toistaiseksi mä pidättäydyn lääkärin suosittelemissa jutuissa. Ehkä sitten joskus uskaltaudun Aloe Veraakin kokeilemaan.

Pakko kommentoida tähän.. Meillä ei auttanut valohoito 2v poikaa yhtään, 15 kertaa juostiin solariumissa ihan turhaan. Ihon kutina vaan lisääntyi vaikka rasvausta tehostettiin! Toivotaan että teillä auttaa!