atooppisesta ihosta

hei, haluaisin kuulla, missä atooppinen ihottuma yleensä lapsilla on, siis ihan niiltä kenen lapsilla on, oon toki netistä lueskellut.. Meillä 3v tytöllä on kädessä, ensin oli 1 läntti joka isoni ja nyt tullut muutama lisää ja kaulassa vähän ja silmässä:(. lastenlääkärille ollaan menossa vihdoin kyllä. Onko tämä siis atooppista vai allergista? itse tuossa äitienpuolella kirjoitin että itsellänikin on ihottuma ongelmia, mutta sormissa, kova kutina. Oletteko huomanneet mikä pahentaa kutinaa lapsella?? pidin ruokakirjaakin mutta en saanut selville mitään. Mitkä rasvat parhaita?
 
Mulla oli lapsena eka oire atopiasta maitorupi, sitten alkoi taiveihottuma. Lapsilla yleensä atopia ilmeneekin taiveihottumana.
Myöhemmin, noin 10 vuotiaana, ihottumaa oli myös kaulalla ja silmäluomissa.
 
Meidän pojalla, nyt 1v8kk alkoi atopia muutaman kuukauden iässä, ensin ranteista, sitten polvitaipeet ja nilkat. Nykyään poika toisinaan kokonaan punainen. Hydrokortisonia joudutaan käyttämään ja useammanlaista perusvoidetta, sekä kutinaan suun kautta otettavaa lääkettä. On vaikea itse arvioida onko kyse atopiasta vai allergiasta, kun eivät lääkäritkään tahdo tietää. Pojalta otettu nyt allergiakokeet toiseen kertaan ja vastauksia odotellaan, mutta todennäköisesti se on atopia.
 
Nuo allergiakokeet ei ole vaan kovinkaan luotettavia eli niiden tuloksista ei voi kamalasti mitään päätellä, koska vääriä negatiivisia tulee paljon. Meillä nyt jo 4 v allergikko, jolla ei ole koskaan missään allergiatesteissä näkynyt yhtään mitään.
 
Me käytiin eilen lääkärissä ja KERRANKIN voin sanoa, että oli hyvä lääkäri. Harvinaista. Yleensä ne ovat vain niitä että kortisonia ja heippa, tämä sentään myönsi kortisonin olevan huono lääke, niinhän se onkin, mitä vähempi, sitä parempi, mutta käytettävähän on jos ei muuta apua löydy=(. Mutta nyt vasta, sain esim listaa niistä ruoka-aineista, jotka pahentavat atoopikon suolisto ja iho oireita!!!!! (ja olen jo 8v esikoisenkin kanssa ravannut lääkäreissä ihon vuoksi vuosia!!!!) Ja siitähän löytyikin paljon niitä joita tulisi vähentää. Tämä lääkäri myös selitti paljon atopiasta. Ja että niitä rasvoja on miedompiakin, vähän kortisonia sisältävää ja 3 eri rasvaa määräsi riippuen millainen iho on, lisänä tietenkin perus rasvat.
 

Yhteistyössä