Atooppisesta ihosta kysymys...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jassåå
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jassåå

Aktiivinen jäsen
17.04.2010
13 096
12
38
Turku
Onko teillä vanhemmiten iho parantunut? Vai onko tapahtunut muutosta? Lääkäri sanoi,että iän myötä pitäs mennä parempaan suuntaan, mutta jotenkin rupeen olemaan kyllästyny tähän ikuiseen rasvaamiseen, kutinaan ja kamalaan kirvelyyn ja ainaiseen ihon punaisuuteen :( paremmaksi kun ei ihoa edes rasvaamalla saa..

Mulla parani ku elämäntilanne muuttui. Ei ole vaivannu varmaankaan noin 5 vuoteen. Oikeastaan sen jälkeen ku valmistuin ja lopetin opiskelijan elämäntyylin eli juopottelun ja röökin. Voihan se tosin olla iänkin lisääntyminen... Oon nyt 27 v.

Ku mulla oli silloin niin vaikea ihottuma kasvoissa sain siihen Protopicia. Se todella auttoi pahimmissa vaiheissa rauhoittamaan ja sitten ihottuma pikkuhiljaa jäi pois.

Mulla on parempi nykyään. Oon 28-vuotias. Mulla on ollut atooppista ihottumaa aina vain käsissä, nykyään on pitkiä jaksoja ettei ole ollenkaan - tälläkin hetkellä pieni kolikon kokoinen läntti kämmenessä, kun aiemmin varsinkin talvisin oli sormet ihan verillä eikä pystynyt laittaan käsiä nyrkkiin.

En tiedä onko sillä yhteyttä, mutta nyt vuoden sisään parantui erityisen paljon, ja samaan aikaan aloin tietoisesti vältellä natriumglutamaattia ja muita lisäaineita. Stressiäkin on hiukan vähemmän.

[QUOTE="vieras";23119087]Mulla on parempi nykyään. Oon 28-vuotias. Mulla on ollut atooppista ihottumaa aina vain käsissä, nykyään on pitkiä jaksoja ettei ole ollenkaan - tälläkin hetkellä pieni kolikon kokoinen läntti kämmenessä, kun aiemmin varsinkin talvisin oli sormet ihan verillä eikä pystynyt laittaan käsiä nyrkkiin.

En tiedä onko sillä yhteyttä, mutta nyt vuoden sisään parantui erityisen paljon, ja samaan aikaan aloin tietoisesti vältellä natriumglutamaattia ja muita lisäaineita. Stressiäkin on hiukan vähemmän.[/QUOTE]

Niin ja lopetin polttamisen pari vuotta sitten ja käytän paljon vähemmän alkoholia nykyään. Tuskin siitäkään haittaa oli.

[QUOTE="Manda";23119070]Ku mulla oli silloin niin vaikea ihottuma kasvoissa sain siihen Protopicia. Se todella auttoi pahimmissa vaiheissa rauhoittamaan ja sitten ihottuma pikkuhiljaa jäi pois.[/QUOTE]
mulla oli protopicia n. 3vuotta sitten, eikä mitään parannusta tapahtunut. Ainoat rasvat mitä mulle sopii on: ceridal ja dermosilin extra voide, testannu olen muita rasvoja lähes laidasta laitaan ja aina olen saanut kunnon ihoreaktion. Myös kortisonivoiteiden käyttö on rajallista, monista saan vaan lisää ihottumaa(joissain on ilmeisesti joku ainesosa kun ei sovi). Ruokavalioon olen lisänny paljon rasvaa ja se on jonkinverran auttanu...