Atooppinen ihottuma

10v. tyttärelläni on ollut vauvasta saakka ajoittain paha ihottuma, nyt se on pysynyt poissa muutaman vuoden ja nyt syksyn aikana se on tullut taas entistä pahempana. Huultenympärykset ja sormet ovat pahat, mutta siedettävät, erittäin paha on peppu ja takareidet. On kokeiltu cortisonia ja jos jonkinlaista rasvaa, mikään ei tunnu auttavan, pahenee vaan.
Olisiko hyviä neuvoja?: /
 
No jos se noin pahana on niin mä suosittelisin kyl ihan ekana ihotautilääkäriä..

Mulla on lantti-ihottuma/atooppinen ja mulle tulee läiskiä mitkä menee ihan verille. Kaks voidetta oon löytäny jotka auttaa näihin, Locobase Repair ja Physiogel A.I. Molempia saa apteekista, suosittelen.

Tuo Locobase käy myös rikkoontuneelle iholle eikä kirvele yhtään, on todella mahtava voide. Physiogelia oon käyttänyt kasvoihin, ei ole ihan niin rasvainen voide. Sillä oon saanut kasvojen ihon tosi mahtavaan kuntoon, aikasemmin oli ihan karseessa kuosissa.
 
Nti85
Hei! Minulla oli muksuna paha atooppinen ihottuma ja nyt vanhempana ihottumaa pukkaa lähinnä syys/talvi aikoina.Olen käyttänyt 2 x viikkoon locobase rasvaa saa apteekista ilman reseptiä =)
Ei iho kutise tai muutakaan...kokeile!!!
 
Ihotautilääkärille ja valohoito, jos eivät edes vahvat kortisonit auta.
Puuvillaiset vaatteet, hien jälkeen pikasuihku. Pikasuihkuja vaikka useamman kerran pvässä, mutta kerralla vain n. minuutin verran.

Mitä kortisonia teillä on käytetty?
 
Ihotautilääkärille ja valohoito, jos eivät edes vahvat kortisonit auta.
Puuvillaiset vaatteet, hien jälkeen pikasuihku. Pikasuihkuja vaikka useamman kerran pvässä, mutta kerralla vain n. minuutin verran.

Mitä kortisonia teillä on käytetty?
Nyt on ollu ihan hydrocortisonia, josksu aiemmin on ollu sibicorttia, se toimi ainakin silloin, mut ei saa kai ilman reseptiä?
 
Molempia saa ilman reseptiä. Resepti kannattee pyytää kuitenkin, ihan kaikkiin perusvoiteisiinkin reseptit, saa jonkin verran halvemmalla.

Nuo ovat mietoja kortisoneja. Minun atoopikko on joutunut käyttämään todella vahvoja kortisoneja ihottumaansa, mutta lopulta valohoito vei pois ihottuman.

Helokkiöljykapseleita kannattee kokeilla. Ehkä D-vitamiinistakin voi olla apua.
 
hp
Tuleeko teille/atoopikkolapsille päänahkaan sitä ihottumaa? Omalla nelivuotiaallani on parissa kohtaa päätä ihan vesirakkuloita kun on raapinut päätä. Täitä ei näy, joten taitaa johtua atopiasta?
 
"jojo"
Tuleeko teille/atoopikkolapsille päänahkaan sitä ihottumaa? Omalla nelivuotiaallani on parissa kohtaa päätä ihan vesirakkuloita kun on raapinut päätä. Täitä ei näy, joten taitaa johtua atopiasta?
Mulla on ollut joskus koko päänahka auki ja niin pahana, että hiuksia puuttui laikkuja sieltä täältä. Kasvoivat onneksi takaisin. Hoidoksi nestemäinen kortisoni, joka kirveli ihan kauheasti, äiti tuputteli ainetta (isompana itsekin) pumpulilla päänahkaan ja minä leyhyttelin sanomalehdellä, kun poltti niin pirusti.
 
"jojo"
Jos atoopikon päähän ilmaantuu pieninkin yhtään kostean tuntuinen laikku, josta hilseilee iho irti, kannattaa hoitaa se heti. Se nestemäinen kortisoni hoiti hommansa tosi nopeasti. Ekalla kerralla vaan päänahka pääsi pahaan kuntoon, kun kukaan ei tajunnut ajoissa, mikä oli vikana
 
"vieras"
Oikein hyvä voide on ranskalaisen A-Derman valmistama exomega-voide kasvoille että vartalolle (+sarjaan kuuluu pesuaineita). Asun Norjassa, joten en tiedä onko sitä Suomessa myynnissä. Purkin kyljessä on kyllä suomenkielinenkin teksti, joten saattaa löytyäkin isommista apteekeista. Omille vauvakaksosilleni käytin ensin a-vitamiinivoidetta pahimpaan ihottumaan lääkärin ohjeistamana viime talvena. Iho-oireilu kuitenkin jatkui. Sitten löysin tuon exomega-voiteen ja iho on molemmilla parantunut. Mutta kahdesti päivässä saa olla rasvaamassa ihoa, jottei iho kuivu liikaa. Talvi kun varsinkin kuivattaa ihoa. Väljä vaatetus olisi myös varmaan hyvä iholle, jottei pääse niin hikoilemaan. Itse huomannut lapsilla sukkahousujen ärsyttävän ihoa, joten sisällä ollessa en niitä heille laita.
 
hp
kiitos jojo tiedosta! Ensimmäinen talvi kun tuli lapselle päänahkaan mitään ihottumaa, pitääpä huomenna kysellä tuota nestemäistä kortisonia kun sibicort ei siihen auta.
 

Yhteistyössä