Atooppinen iho

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
lapsella on siis atooppinen iho ja pahenee aina kun tulee kylmät.kädet noista taipeista ihan punaiset,karheat,näppylää ja todella semmoset kuivat :(

oletteko todenneet mikä olisi parasta rasvaa?
kun olen koittanut kaikenlaisia,kaupan ja apteekistakin joitakin.
eipä ole auttaneet pahemmin.
Neuvolassa viime vuonna puhuttiin ja suositteli Aqualan plussaa,ei auttanut yhtään.

sitten luin jostakin että Baby Calendula Wind And Weather Cream ja merkki weleda olisi hyvää.ja nyt haluaisin kokemuksia että onko kukaan käyttänyt?

vai mitä te suositte?

olen koittanut nyt kaupan tuota Hdh lotionia ja se on yksi aika hyvä perusrasva.
kosteuttaa tehokkaasti ja auttaa jopa lapsen atooppiseen ihottumaan jonkun verran.

käsien pesu on suositeltavaa jollakin miedolla aineella,kuten erisan tai lv.mielummin toi erisan,se on parempaa kun toi Lv :)
ei siis millään muulla oikeastaan,ainakaan talvisin.

Alkuperäinen kirjoittaja atoopikko:
locobase repair!!
Tämä ja tiien physiogel plaaplaapla, poistaa kutinaa loistavasti.
Samoin punainen pepanthen on hyvä jos ei iho ole viellä kovin pahana.
Samoin rasvalisää voisin suositella kylmäpuristettua jättihelokkiöljyä kapselista ja vehnänalkioöljyä pullosta.

Iho hoidetaan kuntoon kortisonivoiteella, minkä jälkeen säännöllistä rasvausta monta kertaa päivässä ylläpitotarkoituksessa lähes millä tahansa perusvoiteella. Jos voide kirvelee, siinä on liikaa vettä, kokeilkaa rasvaisempaa. Myös öljyjä voi kokeilla, esim. kookosöljy on luontaisesti antiseptinen ja jojobaöljy muistuttaa koostumukseltaan ihon omaa talia. Joillekin sopii myös karitevoi (aika paksua, mutta sulaa iholle), tunnetaan myös sheavoin nimellä.

Mä täällä just hiljattain kyselin samaa, eli voidevinkkejä atooppiselle iholle. Meillä tytöllä ollut Essexin hydrogeeli ei ollut nyt enää tämän vuodenajan tarpeisiin riittävä. Ostin tuota Decubal-voidetta, ja ainakin nyt alkuun tuntuu tosi hyvältä. Imeytyy hyvin. Apobase on muuten meidän tytölle ollut huono, aiheuttaa vaan lisää kutinaa, hänelle ei saa olla liian rasvainen tuote, tai se kutittaa vaan lisää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
lapsella on siis atooppinen iho ja pahenee aina kun tulee kylmät.kädet noista taipeista ihan punaiset,karheat,näppylää ja todella semmoset kuivat :(

Neuvolassa viime vuonna puhuttiin ja suositteli Aqualan plussaa,ei auttanut yhtään.

sitten luin jostakin että Baby Calendula Wind And Weather Cream ja merkki weleda olisi hyvää.ja nyt haluaisin kokemuksia että onko kukaan käyttänyt?

vai mitä te suositte?

olen koittanut nyt kaupan tuota Hdh lotionia ja se on yksi aika hyvä perusrasva.
kosteuttaa tehokkaasti ja auttaa jopa lapsen atooppiseen ihottumaan jonkun verran.

Sattumalta meillä oli myös kaapissa avaamaton purkki tuota mainitsemaasi Weledaa. Vetäisin sitä iholle ja ihan hyvältä tuntuu, sisältää tosin eteerisiä öljyjä, joten tuoksuu melko voimakkaasti ja ehkä hieman kihelmöikin. Pääosin koostu manteliöljystä (myöskin hyvä ihonhoitoöljy) ja villarasvasta (samaa kamaa kuin Lansinoh), joten melko öljyistä on.

Kaupan rasvoja en käyttäisi ollenkaan, koska niissä on useimmissa hajusteita ja muuta vastaavaa kökköä. Suurinosa apteekin perusvoiteista on hyviä, mut niitä pitää vaihdella noin 4 viikon välein, koska teho heikkenee jos käyttää kauan samaa perusvoidetta. Ensin iho kuntoon hydrokortisonilla ja sit vähintään 2 kertaa päivässä perusvoidetta. Ihottumainen iho kannattaa suihkuttaa viileällä vedellä kuuma vesi ja kaikki pesuaineet kuivattaa ihoa vaan entisestään. Pyykynpesuaine kannattaa vaihtaa hajuttomaan versioon ja lapsen kynnet pitää lyhyinä ja puhtaina, ettei itse raavi ihoaan pahaan kuntoon. Jos näistä ei oo apua ja ihottuma pahenee pitää mennä ihotautilääkärin vastaanotolle, jotta saa vahvemmat kortisoni rasvat ihon hoitoon.

Hei, käyppäs lääkärin juttusilla, hän katsoo lapsen ja antaa reseptit hyviin rasvoihin jotka oikeasti auttavat. Kaikki rasvat eivät välttämättä käy mitä täälläkin jo ehdotetaan. Mekin noudatimme ensin neuvolan tädin ohejeita, mutta jotkut rasvat vain pahensivat ihottumaa ja kirvelivät rasvattaessa :/ Joten suosittelen lämpimästi käymään lääkärissä lapsen kanssa joka osaa parhaiten teitä auttaa :) Onhan se pirun kallista lystiä kun mekin käymme yksityisellä, mutta meillä on jo omavastuu mennyt lapsivakuutuksesta :)

Alkuperäinen kirjoittaja Mustapantteri:
Hei, käyppäs lääkärin juttusilla, hän katsoo lapsen ja antaa reseptit hyviin rasvoihin jotka oikeasti auttavat. Kaikki rasvat eivät välttämättä käy mitä täälläkin jo ehdotetaan. Mekin noudatimme ensin neuvolan tädin ohejeita, mutta jotkut rasvat vain pahensivat ihottumaa ja kirvelivät rasvattaessa :/ Joten suosittelen lämpimästi käymään lääkärissä lapsen kanssa joka osaa parhaiten teitä auttaa :) Onhan se pirun kallista lystiä kun mekin käymme yksityisellä, mutta meillä on jo omavastuu mennyt lapsivakuutuksesta :)

Lääkäriltä saapi reseptin niihin tehokkaampiin korteisoneihin. Mekin saatin jaloille eri voidetta kun esim. naamalle. Mutta toi ihon yllöpitoon käytettävä perusvoide löytyy vaan testaamalla. Ei se lääkäríkään oikein tiedä, että mikä perusvoide millekin iholle sopisi. Toki, lääkäriltä voi pyytä reseptin perusvoiteellekin, niin saa sen ainakin vakuutukseen, jos sellainen on.

vai mitä te suositte?

Itse käytän aptooppikopoijlle ainoastaan apteekin perusrasvoja. Niistä kaupan voiteista kun ei oikein ole mihinkään... Neuvola suositteli meillekin ekaksi Aqualania ja novalania, mutta tämän sarjan tuotteet eivät meidän lapsille sovinneet yhtään. Meillä ovat parhaaksi todetut Decubal, Essex perusvoide (liila), Ceralan, kesäisin riittä Essex hydrolotioni. Rasvapesuun ja välillä rasvaukseenkin käytän Apobasen punaista.

Testamaan vaan:)

vai mitä te suositte?

Voiteet ulkoisesti ovat vain tekohengitystä! Ihoa täytyy hoitaa sisäisesti, sikkiä, MHB, D3- vitamiini, kalaöljy, helokki jne. Kumma kun lääkärit eivät tätä tiedä :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja aikuine atoopikko:
Mulle toimiva rasva on A-derma exomega cream ja jos iho on ihan rikki niin sitten kuuriluontoisesti A-derma epitheliale rasvaa pahimpiin kohtiin.

Niin ja sit oon huomannu että mun iho ei kestä suklaata missään muodossa ei siis kaakaonakaan tai iho kuivuu heti ja pahaksi ihan pienestä määrästäkin!

Yhteistyössä