Atooppinen iho ja luomumaito

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja as if
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

as if

Aktiivinen jäsen
23.08.2007
18 068
4
38
Olen antanut korviini kantautua juttuja että joidenkin atoopikkojen iho olisi tullut huomattavasti parempaan kuntoon vain sillä että tavallinen maito on vaihdettu luomumaitoon (ja muutkin maitotuotteet luomuksi). Onko kellään tällaisia kokemuksia vai onko ihan humpuukia?
Uusimmassa Suomen Kuvalehdessä oli mielenkiintoinen juttu luomusta jossa tultiin lopputulokseen ettei luomu ole yhtään sen kummoisempaa kuin tavanomaisesti tuotetut elintarvikkeetkaan. Ootteko lukenut?

Meillä suositaan luomua, mutta ei se ole vaikuttanut parantavasti kuopuksen atooppiseen ihoon. Suositaan joka tapauksessa luomua, enkä pysty uskomaan että luomun paremmuutta pystyttäisiin mitenkään kumoamaan.

Sen sijaan gluteenin vähentäminen/poistaminen ruokavaliosta auttaa ihan selvästi meillä. Päiväkodissa syö leipää ja kotonakin välillä, mutta murot on gluteenittomia, samoin näkkärit. Ei syö puuroja (paitsi tattaria). Kausina jolloin poika syö enemmän leipää, niin vaikutus ihoon on ilmiselvä.

Meillä on vallan ollut tavallista maitoa (jogurtti on välillä luomua) mutta ajattelin josko kokeilis sitä luomumaitoa ainakin tolla 5v atoopikolle, tosin tänä syksynä, kiitos lämpimien kelien, iho on pysynyt tosi hyvänä muutenkin.
Oon joskus tuosta gluteenihommastakin lukenut, en ole kyllä huomannut onko leivän syönnillä vaikutusta meillä.
:)

Meillä on vallan ollut tavallista maitoa (jogurtti on välillä luomua) mutta ajattelin josko kokeilis sitä luomumaitoa ainakin tolla 5v atoopikolle, tosin tänä syksynä, kiitos lämpimien kelien, iho on pysynyt tosi hyvänä muutenkin.
Oon joskus tuosta gluteenihommastakin lukenut, en ole kyllä huomannut onko leivän syönnillä vaikutusta meillä.
:)

Meillä juodaan vallan luomu(kevyt)maitoa, se on hyvää :). Ei siitä takuulla ainakaan haittaa ole, paitsi ehkä vähän kukkarolle.

Mä oon saanut aika hyvin pidettyä ihottuman nyt kurissa antamalla kohtalaisen reiluja satseja d-vitamiinia, c-vitamiinia ja maitohappobakteereita. Ihoa olen hieronut helokkiöljyllä (myydään kapseleita luontaistuotekaupassa).

Eipä silti, tiedän piinaavan hyvin että ne tuotteet jotka sopii toiselle, ei taas sovi lainkaan toiselle. Nimim. sen tsiljoona juttua kokeilleena ja vasta nyt,ainakin tällä hetkellä, hyvän mixin löytäneenä...

meill puolitoista vuotias juo sinisestä purkista luomu maitoa, tavallista kun juo menee takamus kakan tullessa vaippaa jo ihan minuutissa aivan ruvelle, "palaa" ja lapsi huutaa kuin pistetty sika pestessä. kylässä yms jos ei ole luomua saatavilla juo vettä tai vaikka mehua mutta EI tavallista maitoa. Suoraan tilalta tullut, käsittelemätön maito käy myös, eli se homogenointi on se joka ei sovi meille. Suosittelen kyllä ehdottomasti kokeilemaan!

Meidän perheen maitoallergisiksi todetut todellakin voivat käyttää luomumaitoa ja muita luomumaitotuotteita. Se on höpöhöpöväite, ettei niissä olisi eroa. Sen huomaa jo koostumuksissa ja maussakin. Luomuhan on nimenomaan vähemmän käsiteltyä. Samoin muut mahdollisimman vähän käsitellyt maitotuotteet sopii perheenjäsenillemme, niistä ei tule oireita, toisin kuin esim. tavallisesta maidosta jo vähästäkin määrästä.

Minuia ei ainakaan luomumaito ole parantanut atooppista ihoa.Minulla on olut vuosia ongelmia atopian kanssa. Atopia on nyt vähän parempi kun olen vähentänyt luomumaidon juontia ja tilalla olen käyttänyt tavallista vettä

Meidän perheen maitoallergisiksi todetut todellakin voivat käyttää luomumaitoa ja muita luomumaitotuotteita. Se on höpöhöpöväite, ettei niissä olisi eroa. Sen huomaa jo koostumuksissa ja maussakin. Luomuhan on nimenomaan vähemmän käsiteltyä. Samoin muut mahdollisimman vähän käsitellyt maitotuotteet sopii perheenjäsenillemme, niistä ei tule oireita, toisin kuin esim. tavallisesta maidosta jo vähästäkin määrästä.
https://www.finnlacto.fi/tuote/promat-parsipedit/
:giggle: