atooppinen iho ja imettäminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tahtois tietää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tahtois tietää

Vieras
Vauvalla n. 4 kk on atooppista ihottumaa. Onks kellään kokemusta, et onko mun syömisillä hirveesti vaikutusta maitoon, ku imetän vauvaa... Siis onks jotain ruokia jota kannattaa ehottomasti vältää tms.? Ihottuma on ilmaantunut noin 2 viikkoa sitten.

Atopia ei ole allergia, joten ei itse asiasa ole, vaikka monet saattaa niin väittää. Eriasia sitten on, jos lapsi saa allergisia iho-oireita atopian lisäksi. Periaatteessahan lapsen elimistö tottuu vähitellen uusiin ruoka-aineisiin, joten kaikki oireet eivät välttämättä ole allergiaa, vaan totuttelua ympäristön ärsykkeisiin. On turha alkaa välttämään jotakin ruoka-ainetta varmuuden vuoksi.

Mun atopia ainakin innostuu jos syön sitrushedelmiä eikä mulla ole todettu allergiaa niistä.
En voi syödä mitään sitrushedelmiä kun ihottuma leviää ja pahenee.

Syötkö tarpeeksi hyviä rasvoja? Siis kalaa kolme kertaa viikossa, manteleita ja muita pähkinöitä paljon, oliiviöljyä salaateissa, rypsiöljyä ruoanlaitossa. Kokeile, tekee ihmeitä iholle!

Sori, kysymys oli vissiin vähän huonosti esitetty. Siis vauvalla on atooppinen iho ja haluisin tietää vaikuttaako mun syömiset rintamaitoon niin paljon et "huonontaa" vauvan ihoa? Mulla ei oo atopiaa... Vauva ei syö vielä muuta ku rintamaitoa ja välillä lisäks korviketta.

Uusimmat

Yhteistyössä