Atooppinen iho ärsyyntynyt ja kylpylään menossa lomalle..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja krookus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

krookus

Vieras
Meillä on kylpyläviikonloppu tiedossa koko perheelle, pienimmällä lapsella atooppinen iho ja nyt on noussut joka puolelle kutisevaa ihottumaa, punaista. Mitenkähän me uskalletaan uimaan mennä pienimmän kanssa??

Yöt valvottaa ja kutisee. Voi itku! Uimassa ei olla juurikaan käyty juuri tuon atoopikon vuoksi, ettei iho pahene. Lapsi tykkää ihan tosi paljon vedessä polskutella, ja nyt siihen olisi mahdollisuus.

Ehkä me uskalletaan ainakin kerran käydä uimassa, mutta ei liikaa? Miten muut tekisitte?

Ja koko rasva arsenaali mukaan tietty.

menkää vaan, itse oon samanlainen atoopikko, ei satunnainen uiminen muuta tilannetta miksikään kunhan rasvaat pari kertaa ihon uinnin jälkeen. saunominen ja hikoaminen löylyssä on sata kertaa pahempi iholle kuin uiminen.

Me ei käydä ollenkaan, koska kloorivesi ei oo hyväksi iholle. Ehkä teinä kävisin kerran. Ja jos ei teillä ole niin hae resepti Ataraxille, hillitsee kutinaa ja saa lapsikin yöllä nukkua.

meillä on oma uima-allas ja muutama perheenjäsen atoopikkoja. altaan tulo ja käyttö ei kyl muuttanut kenenkään tilannetta, pari kertaa vko käytetään allasta, jossa siis kloorivesi.

Meillä käytössä Aerius -> onkohan samantyyppinen lääke kuin Atarax?
Otan kyllä senkin mukaan.
Aiemmat uintikerrat joskus kauan sitten ärsytti ihon ihan punaiseksi, sieltä juontaa kauhukokemukset..

Aerius on antihistamiini ja Atarax on ihan oikea ns. kutinalääke. Jos sulla on mahdollisuus niin soita lääkärille siitä, on nimittäin äärimmäisen hyvä apu varsinkin nukkumisen kannalta! Jos teillä aiemmin atopia pahentunut niin en veis klooriveteen.

Ataraxia saa antaa pienimmillekin, mutta itse kyllä kannatan Aeriusta ehdottomasti. käytin itse ataraxia aiemmin, mutta vaihdoin sen aeriukseen ja teho on kyllä ihan sama.

tuosta uimahalliin menosta en osaa kyllä sanoa, tehkää niinkuin hyvältä tuntuu. Jos halkeamia ihossa raapimisen johdosta, en kyllä suosittelis menemään... Rasvatkaa nyt ennen lomaa kunnolla päivittäin, niin iho paranee ees vähän ja miettikää sit uudelleen.

Alkuperäinen kirjoittaja nnin:
Ataraxia saa antaa pienimmillekin, mutta itse kyllä kannatan Aeriusta ehdottomasti. käytin itse ataraxia aiemmin, mutta vaihdoin sen aeriukseen ja teho on kyllä ihan sama.
.

No Atarax ja Aerius ovat erilaisia lääkkeitä ja vaikuttavat eri tavalla. Meillä pojalla Xyzal + Atarax ja kyllä se Atarax on se joka pitää pahimpina aikoina kutinan öisin poissa. Ja sitä saa antaa pienillekin, usein määrätään esim. vesirokkopotilaille.