Atoopinen iho ja vaippaihottuma

Pojalla on toosi herkkä iho kuin meillä kaikilla..
Mutta vaipaihottuma vielä pahempi.
oon käyttänyt:
Bepanteenia,5 eri perusrasvaa, helosaania,rasvatalkkia,sinkkirasvaa..ja pahassa tapauksessa viikon kuuri sipicorttia (miten se ny kirjoitettiinka)
Lääkäri sanoi vain et noh se on vain herkkä iho..
Vaihdan vaipaa 2-3h välein yöllä toisin kerran.
ilmakylpyjä saa aina vaipanvaihdon yhdeydessä min.30min
Päivät yleensä kestoilaan, yöt kerttiksellä.En käytä enää kosteus pyyhkeitä vaan pesen joka kerta sekä vaippamerkit ollaan käyty läpi (mitä kalliinpi sitä pahempi) Huuhteluaine ja pesuaine vaihdettu..
Onko vielä mitään poppakonstia mitä en ole kokeillut?
Poika kasvaa paljon ja pissaakin sen eestä..(4kk 8600kg)
Harmittaa tuo pyllynpunoitus..ehkä 2päivää ollaan saatu täysin hyväksi kerralaan..
 
itselläni on pienestä pitäen ollut herkkä, atooppinen iho, joten tiedän miten kurjaa se on :'(

...jos imetät, niin voisiko kyse myös olla ruokavaliostasi - jostain ruuasta, joka ärsyttää kakassa/pississä - oma neitomme (2,5 kk) sai vaippaihottuman sen jälkeen, kun vetäisin oikein maustettua kiinalaista sapuskaa (mausteet, kananmunaa, äyriäisiä, sipulia...) - entäs rasvavalinnat: otan itse joka päivä ruokalusikallisen rypsiöljyä ja pyrin pitämään kovat rasvat minimissään, jotta neitimme saisi rintamaidon mukana mahdollisimman hyviä rasvoja...

Pidän teille peukkuja, että pylly saataisiin kuntoon

=)
 
Ettei tuo vesipesu pahentaisi? Meillä on kaikilla myös atooppinen iho ja olen huomannut, että mitä enemmän vedellä lotrataan, sitä karheammaksi iho käy.

Vauvallakin pesen vain iltaisin pyllyn kylvyssä, muuten putsailen kosteuspyyhkeillä kakan tullessa (natusan) ja pissavaipan yhteydessä vain annan ilmakylpyjä...

Kylvyssäkään en käytä muuta kuin vettä, mutta noilla nyt jo isommilla käytin pari tippaa ölyä vedessä. Muutenkin öljysin esikoista aika isolla määrällä, sitoo hyvin kosteutta.

Huuhteluaineista olen huomannut, että kaikista muista tulee näppyjä, paitsi lidlin sinisestä Adritt-huuhteluaineesta ja vaipat hankitaan myös sieltä, ovat parhaita...


Ja imettäessä tietenkin jotkin ruoka-aineet tosiaan pahentaa..

 
Meille lääkäri suositteli kortisonivoidetta vaippaihottumaan. Tarvittaessa viikon kuuri, mut aina on rauhoittunut nopeammin. Kosteuspyyhkeet tekee heti punoitusta ja silloin kun poika oli vielä täysimetyksellä ja joka vaipassa melkeimpä kakat, niin puhdistin pyllyä välillä ihan vauvaöljyllä, jota suihkautin pumpuliin. Toimi hyvin, eikä ärsyttänyt ihoa. Hyvä perusvoide löytyy kokeilemalla eri merkkejä. Esikoinen on saanut reseptillä perusvoiteita, koska iho oli pienempänä tosi huono. Kuopuskin on kuivaihoinen, mutta ei niin pahasti. Molemmilla ihottumat ovat kadonneet, kun allergian aiheuttajat saatiin selville. Nykyään heillä on vain kuiva iho, joka vaatii rasvausta. Aiemmin oli jatkuvasti ihottumaa.

Joillekin auttaa kestovaipat, koska ne ovat hengittävämpiä kuin kertakäyttöiset. Meillä käytetään molempia. Kannattaa kokeilla sitäkin vaihtoehtoa, jos iho ei millään rauhoitu.
 

Yhteistyössä