Atoopikon rasva

kertokaa minkälaisia rasvoja on atoopikoillanne...
taiveihottumaa eniten, raapii usein myös verille asti, sekä
silmänympärykset punoittavat/kuivat

ennen käytettiin Lipolania, vaan ei käy enää

on kokeiltu
Humektan
Bevita
Decubal
Ceralan

eikä mikään auta...

ilman kortisoneja pärjättiin pitkälti ton Lipolanin kanssa, mutta nyt lapsi valittaa kutinaa rasvan jälkeen, eikä nuo muut rasvat tunnu riittävän, sekä iho punoittaa rasvauksen jälkeen... mietin vain, että kenellä kokemusta jostain muusta rasvasta mistä apua
 
mie
Meillä koko perheellä atopiaa ja kaikki apteekin rasvat melkeinkäytiinläpi ja osasta tuli ihoreaktioita. Nyt meillä on käytössä ollut tämän talven todella yllättävä tuote, Avonin Wintersoft vartalovoide, iho on kestänyt kaikilla todella hyvänä. Monet muutkin ovat kokeiltuaan todenneen hyväksi.
 
maatuska mahallaan
Locobase: Repair on kokeilemisen arvoinen. On rasvainen, sellainen tönkkö, ei kuitenkaan ihan koko kehoon, tuubi on sen verran pieni. Itse käytän kasvoille ja käsiin. Jos kutiaa niin kyl kortisoni kuuri olis paikallaan, perusrasva ei kutinaa vie. Kortisonin rinnalle apteekkiin tullu nyt uusi Physiogel, kannattaa sitäki koittaa, on vaan aika hinnakas.
Sit nää kaikki perusrasvat yleensä, pyydä apteekista, jos vaikka olis näytteitä tarjolla.
 
meillä 2v pojulla on atopinen iho ja nyt tänä talvena alkoi taiveihottuma kunnolla.useimmat rasvat kirvelee paljon jos iho yhtään rikki! eli perusrasvana meillä lv:N herkän ihon teho kosteuttaja+ reseptillä elocon-voidetta joka tepsi parissa päivässä!
 
kaikenmoista kokeillut
Orionilla löytyy noita -an loppuisia rasvoja ihan joka lähtöön ja kokeilla melkein täytyy ensin.
Itse olen yli kolmekymppinen ja atopia todettu 2 vuotiaana, joten rasvarepertuaaria jos minkälaista on tullut kokeiltua.
Orionilta ajoittan olen käyttänyt hydrania (taitaa olla rasvaisin) ja novalania (keskirasvainen).
Tuo maatuskan ehdottama locobasen repair on myös ollut hyvä.
Nyt käytössä jo toista vuotta essex plus, jota käytän myös meidän pikku-atoopikolle.
Itse olen kohdallani ainakin huomannut, että iho "turtuu" ajan mittaan samaan rasvaan ja olisikin ihan hyvä välillä vaihtaa perusrasvaa. Ei tietenkään vaihto kannata silloin jos rasva toimii hyvin. Ja taas jonkin ajan kuluttua (vuoden-kaks) voi tuo perusrasva ollakin taas hyvä:)
Mutta joskus tuo kortisonikin on tarpeen varsinkin jos pahasti pääsee iho lehahtamaan.
On myös joitakin vuosia sitten tullut markkinoille elidel ja protopic-voiteet, jotka eivät ole kortisonia, mutta niitä käytetään kortisonin sijaan.
Itsekin kokeilin pari vuotta ko. voiteita, mutta tulokset eivät aivan minua vakuuttaneet ja toinen juttu, että ko voiteista ei mielestäni tiedetä aivan tarpeeksi, että minä ainakaan alkaisin niitä jatkuvasti käyttämään.
Onhan tosin pitkäaikaisella kortisonillakin omat haittavaikutuksensa:(
Mutta näin meillä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja maatuska mahallaan:
Locobase: Repair on kokeilemisen arvoinen. On rasvainen, sellainen tönkkö, ei kuitenkaan ihan koko kehoon, tuubi on sen verran pieni. Itse käytän kasvoille ja käsiin. Jos kutiaa niin kyl kortisoni kuuri olis paikallaan, perusrasva ei kutinaa vie. Kortisonin rinnalle apteekkiin tullu nyt uusi Physiogel, kannattaa sitäki koittaa, on vaan aika hinnakas.
Sit nää kaikki perusrasvat yleensä, pyydä apteekista, jos vaikka olis näytteitä tarjolla.
ai niin ton repairin olin unohtanut... sitäkin kokeiltu,
alla oli siitä elidelistä, sitä meillä jos oikein punoittaa, mutta ei
kyllä enää tehoa kuten ennen...
syöminen hankalaa, kun testit ei näytä allergiana, eli tarhassa syö
sitten samaa mitä muutkin - suklaa- on semmonen minkä nyt pystyy sanomaan ilman testejäkin... kotona vältellään tiettyjä (no melkein kaikkia) mausteita niin iho pysyy parempana, viikonloppuna iho hyvä, mutta tarhapäivinä alkaa menee taas huonommaksi.

pistän ylös noita muitakin rasvoja, dermosilin joitain tuotteita itsellä käytössä, että sitä extra voidetta voisin kokeilla, sehän siinä on että
siitä ei sitten tule korvausta kuten muista apteekin voiteista, mutta ei tota raapimista ja kihinääkään jaksaisi katsoa, etenkin kun yöunet välillä sitten huonoja.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiMörkö:
Alkuperäinen kirjoittaja maatuska mahallaan:
Locobase: Repair on kokeilemisen arvoinen. On rasvainen, sellainen tönkkö, ei kuitenkaan ihan koko kehoon, tuubi on sen verran pieni. Itse käytän kasvoille ja käsiin. Jos kutiaa niin kyl kortisoni kuuri olis paikallaan, perusrasva ei kutinaa vie. Kortisonin rinnalle apteekkiin tullu nyt uusi Physiogel, kannattaa sitäki koittaa, on vaan aika hinnakas.
Sit nää kaikki perusrasvat yleensä, pyydä apteekista, jos vaikka olis näytteitä tarjolla.
ai niin ton repairin olin unohtanut... sitäkin kokeiltu,
alla oli siitä elidelistä, sitä meillä jos oikein punoittaa, mutta ei
kyllä enää tehoa kuten ennen...
syöminen hankalaa, kun testit ei näytä allergiana, eli tarhassa syö
sitten samaa mitä muutkin - suklaa- on semmonen minkä nyt pystyy sanomaan ilman testejäkin... kotona vältellään tiettyjä (no melkein kaikkia) mausteita niin iho pysyy parempana, viikonloppuna iho hyvä, mutta tarhapäivinä alkaa menee taas huonommaksi.

pistän ylös noita muitakin rasvoja, dermosilin joitain tuotteita itsellä käytössä, että sitä extra voidetta voisin kokeilla, sehän siinä on että
siitä ei sitten tule korvausta kuten muista apteekin voiteista, mutta ei tota raapimista ja kihinääkään jaksaisi katsoa, etenkin kun yöunet välillä sitten huonoja.
Mie suosittelen oiekasti kokeilemaan tuota Avonin voidetta. Meilläkin sitä ihan melekinpä viimeisenä keinona ihan piloillaan kokeiltiin. Tuo 200ml:n purkki maksaa noin 3,50? ja jos se ei olekaan sopivaa niin tuotteella on kolmen kuukauden takuu, joten mitään eivoi menettää! Korkeintaan ne ihottumat lapsen iholta. Meillä onollut ihan outo talvi kun kaikilla on kestänyt iho tosi hyvänä. Ei tarvitse edes joka ilta rasvailla.

 


Mie suosittelen oiekasti kokeilemaan tuota Avonin voidetta. Meilläkin sitä ihan melekinpä viimeisenä keinona ihan piloillaan kokeiltiin. Tuo 200ml:n purkki maksaa noin 3,50? ja jos se ei olekaan sopivaa niin tuotteella on kolmen kuukauden takuu, joten mitään eivoi menettää! Korkeintaan ne ihottumat lapsen iholta. Meillä onollut ihan outo talvi kun kaikilla on kestänyt iho tosi hyvänä. Ei tarvitse edes joka ilta rasvailla.

[/quote]

onko ne Avonin tuotteet kotimyyntiä, vai ihan kaupasta?
on kyllä edullista..

 
vierailija
Minä löysin todella hyvän rasvan ärtyneisiin ja hilseileviin silmänympäryksiini, Weledan Calendula Moisturizing Body Cream. Näyteputkilo tuli synnytyssairaalasta Pampersin mainoslaatikon sisällä, ja kerran päätin epätoivoissani testata ko. rasvaa. Hilseily loppui todella nopeasti!
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiMörkö:
Mie suosittelen oiekasti kokeilemaan tuota Avonin voidetta. Meilläkin sitä ihan melekinpä viimeisenä keinona ihan piloillaan kokeiltiin. Tuo 200ml:n purkki maksaa noin 3,50? ja jos se ei olekaan sopivaa niin tuotteella on kolmen kuukauden takuu, joten mitään eivoi menettää! Korkeintaan ne ihottumat lapsen iholta. Meillä onollut ihan outo talvi kun kaikilla on kestänyt iho tosi hyvänä. Ei tarvitse edes joka ilta rasvailla.
onko ne Avonin tuotteet kotimyyntiä, vai ihan kaupasta?
on kyllä edullista..

[/quote]

Kotimyyntinä ja voi toki ottaa itsellekin tunnukset ja voi itse tilata netistä.

 
kaikenmoista kokeillut
juu tuon elidelin kanssa piti muistaakseni hieman ennakoida eli ei enää apua kun iho jo huonona. En oo käyttänyt pitkään aikaan enää kun sitä ei saanut käyttää raskauden eikä imetyksen aikana.
hmm, eihän päiviksessä oo vaan hometta :0
Tuo yks vaihtoehto, mutta toisaalta voi olla hankalaa saada aiheuttajaa kiinni, kun toiset ruoka-aineet saavat oireita vasta parinkin pv:n päästä kun taas toisissa on välitön oirehdinta.
Onhan teillä varmaankin saatu reseptit voiteisiin "pitkäaikasen ihosairauden hoitoon", niin saatte huomattavasti halvemmalla.
Minkä ikäinen lapsesi on?
 
Khimaira
Meillä on aqualanin keltainen rasva- hyväksi ollaan todettu =) Pahempia aikoina laitetaan sibicort- voidetta kuurina, n. viikon ajan, jonka jälkeen palataan aqualaniin. pojan iho on ollut hyvä nyt kolmen vuoden ajan, toki ajoittaista kuivumistakin on, mutta silti =)
 
äitee
Pojalla 1,5v. ihottumaa, ei raavi rikki, mut aika runsaat ihottumat jaloissa..

Ceralan ei auta, eikä muut rasvat.. hydrocortison auttaa kyllä, mut ei sitä aina voi laittaa...

Hyvään kuntoon jalat saa vain yhdellä keinolla

Meillä toimii tää yhdistelmä:
Ceridal lipogel alle, ja Ceridal lipolotion päälle ettei oo niin tahmee...
 
mävaan
Apteekista saatavat Avenen tuotteet kuivalle iholle. Cicalfate voiteella sain pojan pahan käsi-ihottuman paranemaan ja cold cream kuivalle iholle tosi hyvä. Silmäympärysiho on itselleni ollut ongelma, mutta Avenen silmänympärysvoide on pitänyt ihon hyvänä, eikä ole tarvinnut enää käyttää lääkevoiteita. Avenella myös terveyslähdevesi,jota olen käyttänyt haudehoitoina kasvoille ja silmänympäryksille - ja helpottaa todella tukalaa oloa!
 

Yhteistyössä