Asuuko teidän perheessä nirsoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyttää

Vieras
Ruuan suhteen siis. Välillä ottaa pattiin kun ei miehelle kelpaa välillä mikään. Ei syö kana-, kaali- eikä kasvisruokia (tai kaali on oikeestaan kasvis, mut esim. jauhelihaan yhdistettynä), kaloista ei kelpaa muu kuin lohi (myös hauki, mutta ei ole aina saatavilla). Sitten makeista kahvileivonnaisista ei kelpaa muut kuin tavallinen pulla ja suklaasta tehdyt mm. muffinssit. On välillä niin yksipuolista tää syönti, mutta ei tahdo olla huomioimatta toista kuitenkaan ollenkaan, että pakko on sillekin ruokaa tehdä...

Lapset yrittää joskus nirsoilla. Mies on joskus mutissu jostain ruoasta, niin oon sanonut, että jos ei kelpaa on syömättä ja tekee itse pöperöt jotka itseään miellyttää.

Kertaakaan ei oo mies vain itselleen laittanu ruokaa. Toki vältän sen inhokkeja esim. kaalilaatikkoa teen silloin ku se ei oo kotona. Ei meillä tehdä riisipuuroakaan ku kerran vuodessa, koska onhoan sitä vaikka mies siitä pitääkin.

Meil 4v on nirso muutamien suhteen. Kala, kana ja liha ei mene jauhelihaa ja makkaraa lukuunottamatta. Ei syö myöskään leipäleikkeleitä. Söi reilu 1,5v saakka mitä vaan ja sitten täysi stoppi. Toi istuu vaikka kokopäivän muttei syö.

Ei asu, onneksi.

On pari ruokaa joista lapset ei tykkää, tai jotka ei ole mun tai miehen makuun, mutta koko perhe ollaan kyllä aika monipuolisesti syöviä ja lähes kaikenlaisesta sapuskasta tykkääviä.

Niin kun tää on mun mielestä ihan nirsoutta ja kun sanoo että "en vaan tykkää". Kai niitä on nyt makuasioita erikseen (esim. sinihomejuusto), mutta kun on jo noin rajoittavaa muun perheen kannalta. Kai sitä vois edes maistaa, varsinkin kun esikoinen alkaa olemaan siinä iässä että huomaa jos toinen ei syö, niin ei sitten hänkään.

[QUOTE="aloittaja";25470568]Niin kun tää on mun mielestä ihan nirsoutta ja kun sanoo että "en vaan tykkää". Kai niitä on nyt makuasioita erikseen (esim. sinihomejuusto), mutta kun on jo noin rajoittavaa muun perheen kannalta. Kai sitä vois edes maistaa, varsinkin kun esikoinen alkaa olemaan siinä iässä että huomaa jos toinen ei syö, niin ei sitten hänkään.[/QUOTE]

Kuulostaa kyllä nirsoilulta. Jokaisella on joku ruoka mistä ei pidä, tuo on jo ihan toisella tasolla mielestäni.

[QUOTE="aloittaja";25470568]Niin kun tää on mun mielestä ihan nirsoutta ja kun sanoo että "en vaan tykkää". Kai niitä on nyt makuasioita erikseen (esim. sinihomejuusto), mutta kun on jo noin rajoittavaa muun perheen kannalta. Kai sitä vois edes maistaa, varsinkin kun esikoinen alkaa olemaan siinä iässä että huomaa jos toinen ei syö, niin ei sitten hänkään.[/QUOTE]

Mie oon sitä mieltä, että aikuinen ihminen syö ruokansa nätisti, nostaa lautasen pöydästä ja kiittää ruoasta vaikka ei siitä ruoasta "tykkäiskään". Varsinkin, kun on vanhempi ja vanhemman tulee näyttää esimerkkiä tässä(kin) asiassa. AP:n mies kuulostaa nirsolta.

Meillä mies vetää parsakaalit naamaansa,jos niitä sen lautaselle laitan. Se in hoo niitä, muttei keksi miten perustelis lapsille miksi niisen pitää syödä parsakaalinsa,mutta isän ei.

Menee yleensä niin kun teen keittoa, mies noukkii porkkanan palat pois kokonaan. Kylässä syö kyllä melkein kaikkea, mutta välillä kehtaa kieltäytyäkin. Tuosta voisi joku varmaan jo loukkaantuakin.

Meillä nirsoilee tavallaan vähän kaikki :) Mies harrastaa kehonrakennusta ja dieetillä ei käy kuin tietyt raaka-aineet ja ruuat, plussaa tosin siitä, että jos koko perheen ruoka ei dieettiin sovellu, niin tekee kyllä sitten itse erikseen oma-aloitteisesti omat ruokansa. Itse en siedä sisäelimiä, riistaa ja kaaliruokia, kaali menee kyllä tuoreena. Lapset eivät niinkään nirsoile, mutta allergiat tuovat omat haasteensa ruuanlaittoon.

[QUOTE="aloittaja";25470669]Menee yleensä niin kun teen keittoa, mies noukkii porkkanan palat pois kokonaan. Kylässä syö kyllä melkein kaikkea, mutta välillä kehtaa kieltäytyäkin. Tuosta voisi joku varmaan jo loukkaantuakin.[/QUOTE]

Itse en kestäisi yhtään tuollaista käytöstä ruokapöydässä. Lapsetkaan eivät saa nokkia osia ruoasta pois. Toki jos todella yököttäisi, mutta normaalia ruokaa meillä aina kuitenkin on, ja kaikki syö lähes kaikkea.

Yhteistyössä