Asutko ränsistyneessä asunnossa/talossa? Ärsyttääkö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ÖÖ
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

ÖÖ

Vieras
Minua ärsyttää se, että asumme ränsistynessä kerrostalo-asunnossa. Tämä asunto tarvitsisi remonttia. Se vähä mitä tästä on tehty, on tehty jotenkin huolimattomasti ja huonosti. Esim. kettiön jalkalistat ovat irrallaan, seinät epäsiististi maalattu jne. Vanhat parketit ovat epäsiistissä kunnossa koko asunnossa jne. Tuntuu jotenkin niin toivottomalta. Rahaa ja voimia remonttiin ei kuitenkaan olisi. Jotain olemme kuitenkin tehneet, mutta olemme melko kädettömiä, joten työnjälki ei ole ollut riittävän hyvää. Oma työ ei siis vastaa omia laatuvaatimuksiani. Asunnon edellinen omistajakaan ei ole ollut sen taitavampi...

Mistähän saisi intoa opetella remontointitaitoja? Rahakin on siis ongelma. Toki tiedän, että pitämällä koti siistinä ja puhtaana, saa kodin ilmettä muutettua jo kivasti, mutta tällä hetkellä ei huvita edes siivota kovin paljoa kun näen kaiken sen ränsistyneisyyden...

Toki tiedän, että monet asuvat huonomissa oloissa ja ovat täysin ilman kotia, joten sen suhtaan meillä ei ole hätää. Ärsyttääpä nyt kuitenkin!

siis kyseessä ei ole vuokra-asunto?

sit vaan hopi hopi itseä niskasta kiinni, pikkurahalla saa kyllä paikat korjailtua. esim seinän maalaus tai jalkalistojen kiinnitys ei varmaan hirveän kummoisia taitoja vaasi.. niitä olen ainakin itse tehnyt ilman kenenkään opastusta.

meillä sama juttu, 7 vuotta ollaan remontoitu, aina kun raha varat antaneet periksi, tänä kesänä saatiin remontoitua sisäpuolelta, kyllä sitä on ootettukin, oli kans sellanen olo, ettei tehnyt mitään mieli sisustella, kun oli niin nuhjuisen näköistä. Mut ei kannata ottaa ressiä, pikku hiljaa, voimavarojen mukaan :)

Ei taida ärsyttää sitten tarpeeksi (vielä ), jos et jaksa opetella remontointitaitoja! :D

Vuokra-asunto, johon ei edes saisi tehdä korjauksia, olisi ikävämpi..

(Ap:n kysymykseen. En asu ränsistyneessä kämpässä eikä ärsytä. :saint: )

Asun ja ärysttää kovasti. Kaikki paikat on rempallaan ja muovimatto on ruma ja täynnä pinttynyttä likaa. Onneks asunto on väliaikainen, muutetaan viimestään alkuvuodesta omaan ja UUTEEN taloon.

Mitä remonttia olette tehneet, kun jälki ei itseäkään tyydytä? Esim. maalaamista on vaikea sössiä pahasti, kun tekee pohjahommat huolellisesti ja noudattaa maalausohjeita. Parkettia on vaikea kunnostaa itse, eikä tosi huonokuntoisen kunnostaminen onnistukaan.

Mitä jos kuitenkin järjestelisitte paikat ensin kunnolla, veisitte turhat romut varastoon tai kiertoon, siivoaisitte, tuulettaisitte ja sitten katselisitte ympärille. Mikä asia siinä vaiheessa häiritsee eniten? Sitten vaan kirjastoon etsimään kirjoja aiheesta ja inspiraatiota hakemaan. Ja menkää ihmeessä rautakauppaan kyselemään eri materiaaleista ja sanokaa taidoistanne. Tällöin ette vahingossa osta esim. vaikeasti kiinnitettävää tapettia, vaan myyjä osaa opastaa teitä. :)

No kyllä joskus ärsyttää kun paikat retajaa eikä oo aikaa remontoida. Mut sit välillä tulee kausia et jotakin saa aikaiseksi.. mut aika ikuisuusprojekti tää meidän huusholli on.

asutaan maalla ja rönttöinen on tölli. Välillä ketuttaa, välillä taas tuntuu kotoiselta. Toisaalta kysymys on niin isoista asioista, että siinä ei yksi jalkalista paljon paina. Viistoista vuotta on mietitty vesijohdon vetämistä keittiöön asti, mutta motivaatio ei riitä, kun vessasta hakee suhteellisen helposti kuitenkin... Ehkä nyt raskaana ollessa on pakko vaihtaa näkemystä, tai sitten tarttee ottaa kovasti museoasenne lastenkasvatukseenkin. Saunassa syntynyt anoppi nauraisi kyllä ja toteaisi, että on niitä tämmöisissä oloissa aiemminkin kasvatettu...

Ja sitten ne remonttitarpeet on täällä hiukan toisenmoiset kanssa, niitä tehdään siinä järjestyksessä kuin on ehdoton pakko, siitä aloitetaan ettei piharakennukset kaadu... Asumismukavuutta voidaan tavoitella sitte joskus.

Kaikkeen näköjään tottuu. Alunperin piti vissiin laitella huushollia toisessa aikataulussa, mutta eikös ne remontit ole semmoinen juttu kuitenkin, että mitä pitempään lykkää tätä, niin sen myöhemmäksi lykkääntyy myös se seuraava. Ja mua inhottaa tehdä semmoista tänään mikä olis paljon parempi tehdä huomenna...

Voi, ärsyttää! Miehen pitäisi remontoida tätä taloa, mutta mitään ei saa aikaiseksi. En kehtaa kutsua tänne vieraita (eikä tilaakaan ole, koska yläkerta pitäisi remontoida asuinkäyttöön). Lapset nukkuvat samassa makuuhuoneessa kanssamme, vaatteille ei ole säilytystilaa, joka nurkasta vetää... Kaikki pitäisi tehdä itse jos haluaa jotain tapahtuvan, mutta ei ole taitoa.

Alkuperäinen kirjoittaja aamuntorkku:
Nojoo, ei tää nyt niiiin ränsistynyt ole, mut sen verran kuitenkin, että joka päivä mua tuo kasarikeittiö ärsyttää :whistle:

Kasari? Meillä menee parikymmentä vuotta taaksepäin, ellei enempi. Kaapit on kyllä iloisen turkoosit. Ja kas pirua, mua ei haittaa...