asuntolainoista tietävät

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olemme ostamassa taloa,saamme edullisen lainan kunnalta,joka on 75 prosenttia ostohinnasta.Tämä kunnan myöntämä laina on puoliksi mieheni kanssa.Mutta olemme yhteisesti sopineet, että mieheni ottaa yksin nimilleen lisälainan siis tämän puuttuvan 25 prosenttia..Nyt lainaa hakiessa mietimme, että täytyykö pankille ilmoittaa meidän molempien tiedot,tulot ja menot jne...vai riittääkö pelkästään miehen tiedot,miehen tulot ja menot?
Meillä ei ole yhteisiä lapsia?

vastatkaa jos tiedätte tai antakaa mielipiteitänne, =)

Siis kyllä sen asunnon silti mun käsittääkseni voi puoliksikin omistaa, mut pankki voi ehkä ihmetellä, miksi laina vain miehen nimiin.
Eräällä sukulaisellani luottotiedot mennyt muutama vuosi sitten ja silti ovat neuvotelleen avokin kanssa yhteisen lainan ja hänelläkin ent. liitosta lapsia, joten miksette kysele yhteistä lainaa?

Siis en oleta että sama tilanne, mut ennenkun olettaa, ettei yhteistä lainaa saa, kannattaa kysyä :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
Mikä on sen 25 % pankkilainan takuuna? Jos talo, pankkia varmasti kiinnostaa talon omistussuhteet.
Yleensä asunnon ostohinnasta vain 70% voi olla takuuna, joten luultavasti juuri tuo kunnan laina on taattu asunnolla ja kunta on laittanu vähän viel 5% bonusta takausmäärään.

ap
siis meillä talo menisi kunnan lainan takuuksi ja puuttuva 25 prosenttia mies lainaa pankista,takuuksi hänen vanhemmat.
Nyt kun pankkiin mennään tarviiko minun lähteä mukaan,kun siis laina vain miehen nimille,ja sitä myös mietittiin, että kumpaa pankki vaatii,laskelma vain miehen menoista vai laskelma koko perheeltä vaikka laina ainoastaan tosiaan miehen..

auttakaa tyhmää =)

Oletteko naimisissa?
Jos olette, niin todennnäköisesti myös sinun tulot ja menot huomioidaan, koska miehesi on elatusvelvollinen sinua kohtaan. Siis esim. ruokakustannuksissa miehen täytyy tulla vastaan.

minä
Jos nyt oikein ymmärsin tämän niin ette ole naimisissa eikä ole yhteisiä lapsia niin ja miehesi ottaa lainan omiin nimiin niin eivät kai ole kiinnostuneita juurikaan sinun tuloistasi ja mitä laskevat menoihin niin en tiedä kiinnostaako pankkia ketä siellä asunnossa asuu jos nimeäsi ei edes esiinny missään papereissa,lainahan on täysin miehesi.

Yhteistyössä