Asuntolainasi koron marginaali?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Velallinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
OP, marginaali 0.4

KEITTIÖNOITA: miten olet saanut korkokaton 3%? Milloin olet ottanut? Me otettiin keväällä 4.75 kun alkoi olla noissa luvuissa jo korot
Vissiin pienemmänkin prosentin korkokatolle voi saada, kuin mitä nyky korkotaso on mutta on käsittääkseni hirveän paljon kalliimpi?

0,35% ja pankkina Osuuspankki, lainaa jäljellä 25 000 euroa.
Elokuussa laitettiin nettipankin kautta kysely, että onko korossa tarkistamisen varaa... ja vastattiin, että on. Siihen, kuinka paljon laskivat marginaalia, vaikutti myös varmaan se, että tehtiin samalla rahastosijoitussopimukset.

Meillä marginaali 0,3%, Sammossa. Ei sillä pankilla taida paljon väliä olla. Antavat matalan marginaalin, jos osaa pyytää tarpeeksi napakasti ja on iso laina/ pitkäaikainen asiakas. Me uhattiin siirtää asiamme toiseen pankkiin, jos ei saada tuota marginaalia. Ja oltais kyllä siirrettykin. Myös helposti saa neuvoteltua esim nolla-sopimuksia, eli että tilin käytöstä ei mene kuukausimaksuja ym. Kannattaa tosiaan neuvotella. Paljon euroja säästyy noissa maksuissakin jos ne saa pois.

Alkuperäinen kirjoittaja suski:
OP, marginaali 0.4

KEITTIÖNOITA: miten olet saanut korkokaton 3%? Milloin olet ottanut? Me otettiin keväällä 4.75 kun alkoi olla noissa luvuissa jo korot
Vissiin pienemmänkin prosentin korkokatolle voi saada, kuin mitä nyky korkotaso on mutta on käsittääkseni hirveän paljon kalliimpi?
Viime huhtikuussa otin lainan. Op oli viimeinen pankki, jossa kävin. Joka pankissa näytin, mitä edellinen pankki oli tarjonnut ja joka pankki tietysti teki paremman tarjouksen :D Nyt en kyllä tarkalleen muista, paljonko siitä korkokatosta joutui maksamaan, mutta laskin, että noin euron päivässä tämän viiden vuoden ajalta. Voi olla, että tein persnettoa ottaessani sen korkokaton, mutta mä jo "hukkaan" euron päivässä, joten mulle se oli pieni raha mielenrauhasta. 5 vuoden päästä kun junnukin on varmasti muuttanut pois kotoa eikä mulla ole enää muita elätettäviä kuin itseni, niin katson sitten uudestaan, mitä edes teen tälle asunnolle. Puolethan omistin tästä jo aiemminkin ja vain puolikkaaseen tarvitsin lainan.

kilpailuttakaa ihmeessä ne lainanne tai pyytäkää pienempää marginaalia, varsinkin, jos on iso laina. Meiltä vei paskanalleSampo marginaalia 1,25, kun en tajunnut itse aiemmin vaatia alemmas! Onneksi oli niin pieni laina, että ei ihan kamalasti ottanut päästä, kun kuulin, kuin vähän muilla on, mutta otti kuitenkin...

Meillä on nyt 0,3 tänään vaihtui, ennen oli 0,6 yksi soitto mieheltäni pankinjohtajalle, esitti asian että on korot niin kovasti noussut että laitetaankos marginaalia alemmas. Ei mitään tappelua seuraavaksi päiväksi pyysi allekirjoittamaan uuden sopimuksen, ei ole kiveen kirjoitettu noi marginaalit kannattaa kysellä alennusta jos yli 0.35 marginaalia maksaa.

Yhteistyössä