Asuntolaina erotilanteessa

ImpiEllenAnna

Aktiivinen jäsen
21.04.2004
8 208
0
36
Tuttavapariskunta erosi ennen joulua ja päättivät jakaa asuntolainan niin, että mies jää asumaan taloon ja ottaa koko lainan itselleen.. eivät olleet paljoa lyhentäneet lainaa siihen mennessä, niin nainen päätti että hänelle riittää se, että saa nimensä pois papereista.. mua kiinnostaa se, että koska tollanen erotus pitää tehdä? ero on tapahtunut joulukuun puolessa välissä ja vielä ei ole papereita tehty..

Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Kysäseppä ihan heiltä itseltään.

No on kuule kysytty, mutta kun ei heitä niin kauheesti tunnu kiinnostavan.. tai siis miestä ei kiinnosta.. ja nainen taas ei tunnu ymmärtävän mistä kaikista riskeistä pääsis eroon kun sais nimensä pois sieltä.. mua kiinnostaa nyt vaan pankin näkökanta..

kai sen saa tehdä sitten kun haluaa, mut meillä se hoidettiin heti. ajan kanssa voi mieli muuttua monessakin asiassa ja jos papereita ei ole tehty niin sit on paha homma jos toinen haluaakin hoitaa asian toisin kuin on eka sovittu.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
kai sen saa tehdä sitten kun haluaa, mut meillä se hoidettiin heti. ajan kanssa voi mieli muuttua monessakin asiassa ja jos papereita ei ole tehty niin sit on paha homma jos toinen haluaakin hoitaa asian toisin kuin on eka sovittu.

No se mua tossa pelottaakin kun se mies ei todellakaan ole mikään luotettavin yksilö.. ja nainen taas ei tunnu ymmärtävän mitä kaikkia riskejä tohon liittyy.. sen takia just mietin, että eikö pankki puutu asiaan ollenkaan.. ?

Tuossa onkin hyvä syy toimia kohtuu ripeästi, varsinkin jos syystä tai toisesta välit tulehtuvat myöhemmin olisi hyvä jos tuollaiset asiat olisi jo toimitettu.

Alkuperäinen kirjoittaja ilona:

No se mua tossa pelottaakin kun se mies ei todellakaan ole mikään luotettavin yksilö.. ja nainen taas ei tunnu ymmärtävän mitä kaikkia riskejä tohon liittyy.. sen takia just mietin, että eikö pankki puutu asiaan ollenkaan.. ?

mulla ei oo mitään hajua puuttuuko ne sellaisiin asioihin. me muutettiin erilleen vuoden 2006 huhtikuun lopussa ja kesäkuun alussa oli ositukset ja kaikki tehty. halusin vanhempani pois takaamasta lainaa ja omat nimet pois lainapapereista. ex yritti viel maksattaa mulla taloa johon itse jäi ja samoin puolia 7tonnin lainasta joka oli pihoja varten otettu ja jonka ex oli käyttänyt uuden sutturansa kanssa hotelleihin jne. mä halusin irti kaikesta mistä olisin ex:n takia voinut joutua kuseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Tammihärkä:

Tuossa onkin hyvä syy toimia kohtuu ripeästi, varsinkin jos syystä tai toisesta välit tulehtuvat myöhemmin olisi hyvä jos tuollaiset asiat olisi jo toimitettu.

ja lakimiesten mukaan niin usein käykin.. siksi kannattaa kaikki laittaa heti paperille. vaikka heti eron jälkeen välit olisi ok, ne ei välttämättä aina ole niin.

mulla ei oo mitään hajua puuttuuko ne sellaisiin asioihin. me muutettiin erilleen vuoden 2006 huhtikuun lopussa ja kesäkuun alussa oli ositukset ja kaikki tehty. halusin vanhempani pois takaamasta lainaa ja omat nimet pois lainapapereista. ex yritti viel maksattaa mulla taloa johon itse jäi ja samoin puolia 7tonnin lainasta joka oli pihoja varten otettu ja jonka ex oli käyttänyt uuden sutturansa kanssa hotelleihin jne. mä halusin irti kaikesta mistä olisin ex:n takia voinut joutua kuseen.

Mun miehen nimi on kanssa noissa papereissa ja oli puhe, että se otetaan pois sieltä nyt kun paperit tehdään uusiksi.. meillä kun ei ole mitkään maailman parhaimmat välit tähän mieheen.. ja just kun se ei ole mitenkään luotettava niin haluaisin nimet pois sieltä.. siis tuttavanaisen ja oman mieheni nimet.. voikohan takaaja kysellä pankista, että koska homma hoidetaan? kun pankissa kuitenkin tietävät tilanteesta jo..

En usko pankin mitenkään puuttuvan asiaan. Heitä kiinnostaa ainoastaan että saavat rahansa oikeaan aikaan. Jos maksut alkavat tökkä joutuvat molemmat lainapapereissa olevat siitä vastuuseen. Joten tämänkin takia kannattaisi ystäväsi hoitaa asia mahdollisimman pian ettie tule ongelmia. Jos ex yht'äkkiä jättää maksuja maksamatta joutuu ymös ystäväsi maksumieheksi/vastuuseen asiasta.

Miksi pankki puuttuisi asiaan, parempihan se pankin kannalta vain on kun lainalla kaksi takaajaa/takaisin maksajaa, verrattuna siihen että maksu jäisi miehen harteille.
Nyt jos mies kikkailee jotakin on nainen yhteisvastuullisesti lainasta vastuussa kunnes se on siirretty miehen nimiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Tammihärkä:
Miksi pankki puuttuisi asiaan, parempihan se pankin kannalta vain on kun lainalla kaksi takaajaa/takaisin maksajaa, verrattuna siihen että maksu jäisi miehen harteille.
Nyt jos mies kikkailee jotakin on nainen yhteisvastuullisesti lainasta vastuussa kunnes se on siirretty miehen nimiin.

Just näin mä olin ajatellutkin.. kun saisin vaan sen naisen ymmärtämään tilanteen.. :headwall: kun se mies voi oikeesti keksiä ihan mitä vaan.. ja kun talon arvo ei ole lähelläkään sitä miten paljon lainaa on otettu..

Mun miehen nimi on kanssa noissa papereissa ja oli puhe, että se otetaan pois sieltä nyt kun paperit tehdään uusiksi.. meillä kun ei ole mitkään maailman parhaimmat välit tähän mieheen.. ja just kun se ei ole mitenkään luotettava niin haluaisin nimet pois sieltä.. siis tuttavanaisen ja oman mieheni nimet.. voikohan takaaja kysellä pankista, että koska homma hoidetaan? kun pankissa kuitenkin tietävät tilanteesta jo..

voi ei. nyt otat puheeksi sen naisen kanssa tuon jutun.. pakkohan sen on alkaa tekeen jotain kun siellä on muitakin sit pississä kuin hän itse jos jotain sattuu.

Minä miehenä aion jäädä taloon ja saada exän nimen pois lainapaperista. Olen ajatellu niinpäin ettei sitten exällä ole mitään osuutta taloon, kun minähän sitä vaan maksan. Nii kauan ku papereissa on exän nimi niin kaikkihan menee puoliks... Miksi suostuisin moiseen kun itse maksan lainan kokonaisuudessaan.

Yhteistyössä