asuntolaina apuja...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
Ollaan ostamassa ekaa omaa asuntoa ja lainaa tarvittais 100 000?. Mies on vaan niin kyyninen lainan suhteen ja epäilee koko ajan, että saadaanko vai ei. Ollaan nyt menossa pankkiin keskusteleen. Meidän nettotulot on noin 3400?/kk. Millasia lainoja teille on annettu ja millaisilla vakuuksilla, jos suht samanlaiset tulot kuin meillä?

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Ollaan ostamassa ekaa omaa asuntoa ja lainaa tarvittais 100 000?. Mies on vaan niin kyyninen lainan suhteen ja epäilee koko ajan, että saadaanko vai ei. Ollaan nyt menossa pankkiin keskusteleen. Meidän nettotulot on noin 3400?/kk. Millasia lainoja teille on annettu ja millaisilla vakuuksilla, jos suht samanlaiset tulot kuin meillä?

riippuu monesta jutusta se lainan saaminen: perheen koosta, muista lainoista, perheen kuluista, työsuhteista jne.
sain yksinhuoltajana 100000? lainaa ja tulot pienemmät kuin teillä. minulla kaksi lasta.

Alkuperäinen kirjoittaja §:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:

riippuu monesta jutusta se lainan saaminen: perheen koosta, muista lainoista, perheen kuluista, työsuhteista jne.
sain yksinhuoltajana 100000? lainaa ja tulot pienemmät kuin teillä. minulla kaksi lasta.

meillä nelihenkinen perhe. Ei muita lainoja. Työpaikat molemmilla.

me saatiin 130000e 2 vuotta sitten ja kuukausitulot oli n.2700e ja vain mies töissä. mut toi lainan saanti riippuu pankista mutta luulis noilla teidän tuloilla saavan sen lainan

Meillä oli nettotulot muutama vuosi sitten n. 2800e. Saatiin kahdella nimitakauksella lainaa 82 000e ja pankki antoi ymmärtää sen olevan aika maksimi, ilman muita takauksia. Nyt tulot n. 3800e netto (lapsilisineen) ja lainaa jälkellä 67 000e + muita noin 10 000e. Pikku hiljaa tässä nostetaan kk-erää, kunhan saadaan noita muita lainoja vähän pienemmäksi (maksetaan siis kattolainaa ja asuntolainaa, sekä opintolainaa+autolainaa vielä jonkin aikaa).

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Meillä oli nettotulot muutama vuosi sitten n. 2800e. Saatiin kahdella nimitakauksella lainaa 82 000e ja pankki antoi ymmärtää sen olevan aika maksimi, ilman muita takauksia. Nyt tulot n. 3800e netto (lapsilisineen) ja lainaa jälkellä 67 000e + muita noin 10 000e. Pikku hiljaa tässä nostetaan kk-erää, kunhan saadaan noita muita lainoja vähän pienemmäksi (maksetaan siis kattolainaa ja asuntolainaa, sekä opintolainaa+autolainaa vielä jonkin aikaa).

Muoks. minä olin siis äippälomalla tuolloin eikä työpaikasta tietoakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja :):
onneksi tuli itellä maksettua opintolaina pois suurissa erissä heti valmistumisen jälkeen. nyt oli helppo ottaa sitten asuntolaina unelmataloon kun muut velat ei paina.

No meillä opintolainaa n. 1000e, joten ei se nyt ihan mahdoton taakka sekään enää ole :)

Alkuperäinen kirjoittaja dfd:
Tärkeää on myös oman rahan osuus, eli riittääkö vakuudet kattamaan lainan osuuden.

meillä ei ole säästöjä, vaan tarvitaan koko summa lainaa. Mutta myös hyvä tilanne siinä mielessä, että ei ole muita lainoja eikä luottoja.

Hei, just oli tästä asiasta hesarissa juttu.. joko tämän päivän tai eilisen (luin molemmat äsken putkeen..) siinä oli esimerkkipari jolla oli tulot 3700?/ kk ja pankit vastasivat paljonko antaisivat luottoa ja pitääkö olla "omaa rahaa", takauksia jne. Lue ihmeessä, suosittelen!

Alkuperäinen kirjoittaja neltsu:
Hei, just oli tästä asiasta hesarissa juttu.. joko tämän päivän tai eilisen (luin molemmat äsken putkeen..) siinä oli esimerkkipari jolla oli tulot 3700?/ kk ja pankit vastasivat paljonko antaisivat luottoa ja pitääkö olla "omaa rahaa", takauksia jne. Lue ihmeessä, suosittelen!

Ai niin sekin oli jokaisen pankin kohdalla kuinka suhtautuvat pätkätyöläisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja neltsu:

meillä ei ole hesaria mutta aihe kiinnostais kyllä :) voisitko kertoa mitä pankit myönsi?

Yhteistyössä