Asuntokauppa ja pyyntihinnasta tinkiminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dreamer
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä sain 10% halvemmalla, mutta keskustelu silloin pitää aloittaa vieläkin alemmalla hinnalla. Ja tosiaan pyynnin suhde kuntoon ja sijaintiin ja kaikkeen vaikuttaa.

Vain tarjoamalla voit saada edullisemmin...

Kerrostalo asunto, 2h + k, 60 m2, rakennettu -73, viemäriremontti ei tehty (käyttövesiputket kyllä), keittiö ja kylpyhuone rempattu, hintapyyntö 100 000?. Miten paljon voisi yrittää tinkiä? En ollenkaan tiedä mistä hinnasta voisi aloittaa?

Alkuperäinen kirjoittaja kokematon:
Kerrostalo asunto, 2h + k, 60 m2, rakennettu -73, viemäriremontti ei tehty (käyttövesiputket kyllä), keittiö ja kylpyhuone rempattu, hintapyyntö 100 000?. Miten paljon voisi yrittää tinkiä? En ollenkaan tiedä mistä hinnasta voisi aloittaa?

missä päin?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kokematon:

missä päin?

Alkuperäinen kirjoittaja miltsu:
Hmm... itse sain tingittyä 5000 ? ihan vaan tarjoamalla sen verran vähemmän ja toiset samanlaiset olis vielä tullu alas varmasti, jos ois tajuttu, että kyseessä oli kauan myynnissä ollu perintöverokämppä, josta vaan haluttiin äkkiä eroon.

Kyseessä siis pikkuasunto, maksoin 34 000 ?.
Kun tingitte, niin ÄLKÄÄ KATSOKO ?-määrää vaan kuinka monta prosenttia tingitte :) 15-25% voi hyvin nykyhinnoilla tinkiä; eli: (-20%)
VH 100.000? ----> 80.000? (tingitty 20.000?)
VH 150.000? ----> 120.000? (tingitty 30.000?)
VH 200.000? ----> 160.000? (tingitty 40.000?)

Tervetuloa näytöille ja tekemään rohkeita ostotarjouksia :)

Alkuperäinen kirjoittaja LKV:
Hmm... itse sain tingittyä 5000 ? ihan vaan tarjoamalla sen verran vähemmän ja toiset samanlaiset olis vielä tullu alas varmasti, jos ois tajuttu, että kyseessä oli kauan myynnissä ollu perintöverokämppä, josta vaan haluttiin äkkiä eroon.

Kun tingitte, niin ÄLKÄÄ KATSOKO ?-määrää vaan kuinka monta prosenttia tingitte :) 15-25% voi hyvin nykyhinnoilla tinkiä; eli: (-20%)

Olen mieheni kanssa ostaneet kuukausi sitten Espoosta kolmion, saimme tingittyä hintaa 21%. Hinta pyynti oli mielestämme saman suuntainen kuin muissakin alueen kohteissa, joten taitaa tuo LKV:n esittämä haarukka olla ihan ok :)

Alkuperäinen kirjoittaja LKV:

Just! Jos välittäjien tyyli on tämä, en taida asuntoani vielä muutamaan vuoteen antaa välittäjälle myyntiin. :D

Kyllä aina sellainen 10 00 on pelivaraa ja sellaista mitä voi tinkiä. Tietenkin jos lähdet tekemään isoja asuntokauppoja suosittelisin kääntymään ammatilaisen puoleen ja varmista että asuntokauppa onnistuu toivotulla tavalla ja sopivalla hinnalla.

[QUOTE="Jari";27725751]Kyllä aina sellainen 10 000 on pelivaraa ja sellaista mitä voi tinkiä. Tietenkin jos lähdet tekemään isoja asuntokauppoja suosittelisin kääntymään ammatilaisen puoleen ja varmista että asuntokauppa onnistuu toivotulla tavalla ja sopivalla hinnalla.[/QUOTE]

Olen joskus yrittänyt myydä asuntoa itse ja menettänyt suuria summia rahaa. Onnistunut asuntokauppa vaatii aina ammattilaisen!

Yhteistyössä