Asuntokaupoista, miten tää menee, suullinentarjous/"neuvottelut"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras miettii toisen kerran
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras miettii toisen kerran

Vieras
Eli käytiin akttomassa asuntoa ja tehtiin tarjous suullisesti ja puhe oli et alotetaan "neuvottelut tästä luvusta jne." jus kun ei oo vielä tietoa saadaanko laina. Mut miten on nyt, kun jos se myyjä vaikka hyväksys sen meijän tarjouksen suullisesti ja jos me oltaskin sit vaihettu mieltä, et ei haluttaskaan ostaa, ni voidaanko näin tehä/sanoa?

Vaikka siis saataski pankista rahotus, ni voidaanko perua? Mistä se välittäjäkään toisaalta tietäs et saatiinko rahotus vai ei...

Se et jos se ei hyväksy sitä ni sithän me voidaan perua se homma, kun ei haluta maksaa enempää jne.

Ja kun teette tarjouksen niin sanokaa aina ehdoksi rahoituksen onnistuminen. Mutta asunnon myyneenä ja ostaneena pidän sitä todella epäreiluna asiana että vedetään puihin. Miksi tehdä tarjous jos ei ole varma siitä haluaako talon/asunnon? On myyjää kohtaan todella väärin :|

Alkuperäinen kirjoittaja Champion:
Ja kun teette tarjouksen niin sanokaa aina ehdoksi rahoituksen onnistuminen. Mutta asunnon myyneenä ja ostaneena pidän sitä todella epäreiluna asiana että vedetään puihin. Miksi tehdä tarjous jos ei ole varma siitä haluaako talon/asunnon? On myyjää kohtaan todella väärin :|
se olikin ehtona ja välittäjästä ei ole kuulunut mitään ja huomenna aika pankkiin emmekä me tiedä vielä onko myyjä hyväksynyt tarjouksemme? Tässä on ooteltu ja ooteltu soittoa (numerot tarkistettiin ja annettiin välittäjälle eilen myös ukon numero) ja jotenki alkaa vaan menee itellä pupu pöksyyn kun alkaa asioita oikeesti miettimään vieläkin tosissaan ja punnitsemaan.

Musta se on väärin antaa meijänki odotuttaa täälä ja antaa mennä pankkkiin sillä tietämyksellä et ei edes tiedetä mille summalle haettas lainaa, eikö?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Champion:
se olikin ehtona ja välittäjästä ei ole kuulunut mitään ja huomenna aika pankkiin emmekä me tiedä vielä onko myyjä hyväksynyt tarjouksemme? Tässä on ooteltu ja ooteltu soittoa (numerot tarkistettiin ja annettiin välittäjälle eilen myös ukon numero) ja jotenki alkaa vaan menee itellä pupu pöksyyn kun alkaa asioita oikeesti miettimään vieläkin tosissaan ja punnitsemaan.

Musta se on väärin antaa meijänki odotuttaa täälä ja antaa mennä pankkkiin sillä tietämyksellä et ei edes tiedetä mille summalle haettas lainaa, eikö?

Joo olen kyllä sun kanssa samaa mieltä siitä että tarjoukseen olis pitänyt antaa teille jo vastaus tai ainakin kertoa vähintään se että miettiikö myyjä. Jos tollaseks menee niin voitte huoletta mun mielestä vetää puihin vedoten siihen ettei tuntunut kiinnostavan. Hakekaa laina ja katselkaa sen mukaan jos löytyy asunto :)

Itse ollaan annettu aina heti päätös ja omasta talosta saatiin päätös vartissa kun tarjous tehtiin ja niin sen kuuluu mennäkin!

Alkuperäinen kirjoittaja hiirimatto:
siis suullinen tarjous tehty jo yli vuorokausi sitten.

Jos se myyjä ei ole vielä osannut päättää ja niin ollen välittäjäkään ei voi vielä ottaa teihin yhteyttä?

no se on ollu jo 5kkta myynnissä ni jo on ihme jos ei yhtä tällästä asiaa osaa päättää, nyt kun mahdolliset ostajat on. Ja musta se välittäjä vois infota tilanteesta. Mä en ainakaan sille soittele, tai sit huomen aamulla soitan ja sanon et meijän suullinentarjous loppu tähän. :D Suoraan sanottuna alkaa vaan vatuttaa tällänen, saakelin odottelu. Yleensä aina enne ollaan samana päivänä parin tunnin sisään saatu vastatarjous tai hyväksyminen omille myydyille ja ostetuille asunnoille. Ei oo koskaan tarvinu vuorokautta pitempään miettiä.

Jos se myyjä ei ole vielä osannut päättää ja niin ollen välittäjäkään ei voi vielä ottaa teihin yhteyttä?

no se on ollu jo 5kkta myynnissä ni jo on ihme jos ei yhtä tällästä asiaa osaa päättää, nyt kun mahdolliset ostajat on. Ja musta se välittäjä vois infota tilanteesta. Mä en ainakaan sille soittele, tai sit huomen aamulla soitan ja sanon et meijän suullinentarjous loppu tähän. :D Suoraan sanottuna alkaa vaan vatuttaa tällänen, saakelin odottelu. Yleensä aina enne ollaan samana päivänä parin tunnin sisään saatu vastatarjous tai hyväksyminen omille myydyille ja ostetuille asunnoille. Ei oo koskaan tarvinu vuorokautta pitempään miettiä.

Mä olen vissiin ollut kamala myyjä aikoinaan. Mietin viimeistä tarjousta kaksi päivää ennen kuin hyväksyin sen. Tosin se tarjous oli kirjallisena ja kolme vuorokautta voimassa.

Mä olen vissiin ollut kamala myyjä aikoinaan. Mietin viimeistä tarjousta kaksi päivää ennen kuin hyväksyin sen. Tosin se tarjous oli kirjallisena ja kolme vuorokautta voimassa.

no mut hei se olikin kirjallisena ja ne ostajat osas odottaa siihen takarajaan, tässä kun ei tiedetä ollenkaan MILLOIN sen suullisentarjouksen takaraja on. =) Odotettiin siis samaa tyyliä -nopeaa ja mutkatonta mitä ennenkin ollaan saatu...ens kerralla on fiksumpi.

jos se asunto on ollut jo 5 kk myynnissä, tuskin myyjäkään on välttämättä heti vastaamassa välittäjän viesteihin, varsinkin jos käytössä on esim. sähköposti.

Tuollaiset suulliset tarjoukset ilman, että on edes tietoa rahoituspäätöksestä ovat aivan tuulesta. Eihän sellaiseen myyjäkään voi luottaa tai sitten välittäjä. Lainapäätös ensin jollekin summalle ja sitten kirjallinen sitova tarjous, niin homma on kotona. Nythän on vain "neuvotteluja" ja ehkä aikeita ostaa, "jos saa lainan" ja tarjouskin saattaa olla aivan metsässä myyjän kannalta. Ei ehkä välitä edes vastata, jos tarjous on aivan epärealistinen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuollaiset suulliset tarjoukset ilman, että on edes tietoa rahoituspäätöksestä ovat aivan tuulesta. Eihän sellaiseen myyjäkään voi luottaa tai sitten välittäjä. Lainapäätös ensin jollekin summalle ja sitten kirjallinen sitova tarjous, niin homma on kotona. Nythän on vain "neuvotteluja" ja ehkä aikeita ostaa, "jos saa lainan" ja tarjouskin saattaa olla aivan metsässä myyjän kannalta. Ei ehkä välitä edes vastata, jos tarjous on aivan epärealistinen.

no tätä minäkin et puhe oli vain neuvotteluista ja jos saadaan laina niin sitten, mutta mies kovasti sitä mietlä et suullinen sopimus on sitova. Ja häntä kuulemma hävettää jos minä alan tästä asiasta välittäjälle soittelemaan. -MIEHET! Tarjous oli 8the alempi mitä pyynti, jtoen ei nyt ihan epärealistinen meijän mielestä :D

Yhteistyössä