Asuntoesittelyistä

Laitoimme asuntomme myyntiin ja ensimmäinen näyttö olisi tulevana sunnuntaina. Asunto on kyllä siisti ja rempattu mutta mietin millaisiin asioihin pitäisi vielä kiinnittää huomiota.

Mihin asioihin te asuntoesittelyissä käydessänne kiinnitätte huomiota? Katsotteko esim. kaappeihin?

Olisin erittäin kiitollinen vinkeistä :)
 
valokuva
omat valokuvat pois esiltä ;) Samoin ethän jätä arvokelloja tms asuntoesittelyn ajaksi lojumaan mihinkään hyllyn reunoille ettei tule näpistyksiä tms.
Muistaakseni jostakin olikohan täältä luin kuinka jollain oli esittely ja arvokas rannekello oli kirjahyllyn päällä ja esittelyn aikana se oli pöllitty.
 
Ostimme ensimmäisen oman asuntomme vuoden alussa, ja näytöissä tuli kyllä juostua.

Minä katsoin kyllä kaappeihinkin, mutta säilytystilaa yms. arvioidakseni, en sitä minkä värisiä astioita asunnon omistajalla on. :) Lähinnä siis keittiössä tuli kaappeja availtua (joka muuten oli uskomattoman vaikeaa, tuntui kuin olisi luvatta nuuskimassa toisten kotona).

Yleisesti katsoin asunnon kuntoa, seiniä, lattioita jne. Ja tottakai pohjaa yms. asioita, joihin tekään ette tietenkään voi vaikuttaa. Toisaalta myönnän myös, että ihastuin nykyisen asuntomme silloiseen sisustukseen, joka varmasti oli harkittu veto myyjiltä. Tavaraa oli meinaa uskomattoman vähän, jolloin yleisilme oli pelkitetty ja avara. Olematta kuitenkaan "jo poismuutetun" oloinen.

Sanoisin siis, että yritä karsia ylimääräistä tavaraa, sisustuksen "pikkutilpehööriä" yms. jos sinulla sellaista on. Tuli nähtyä myös asuntoja, joissa kirjahyllyt pursusivat posliinikoiria ja mariskooleja, ja väistämättä niistä asunnoista jäi tunkkainen ja täyteenahdettu kuva. Tuli tunne, että tänne ei mahdu mitään niin, että itse mahtuisi vielä seassa asumaan :)
 
Ostimme ensimmäisen oman asuntomme vuoden alussa, ja näytöissä tuli kyllä juostua.

Minä katsoin kyllä kaappeihinkin, mutta säilytystilaa yms. arvioidakseni, en sitä minkä värisiä astioita asunnon omistajalla on. :) Lähinnä siis keittiössä tuli kaappeja availtua (joka muuten oli uskomattoman vaikeaa, tuntui kuin olisi luvatta nuuskimassa toisten kotona).

Yleisesti katsoin asunnon kuntoa, seiniä, lattioita jne. Ja tottakai pohjaa yms. asioita, joihin tekään ette tietenkään voi vaikuttaa. Toisaalta myönnän myös, että ihastuin nykyisen asuntomme silloiseen sisustukseen, joka varmasti oli harkittu veto myyjiltä. Tavaraa oli meinaa uskomattoman vähän, jolloin yleisilme oli pelkitetty ja avara. Olematta kuitenkaan "jo poismuutetun" oloinen.

Sanoisin siis, että yritä karsia ylimääräistä tavaraa, sisustuksen "pikkutilpehööriä" yms. jos sinulla sellaista on. Tuli nähtyä myös asuntoja, joissa kirjahyllyt pursusivat posliinikoiria ja mariskooleja, ja väistämättä niistä asunnoista jäi tunkkainen ja täyteenahdettu kuva. Tuli tunne, että tänne ei mahdu mitään niin, että itse mahtuisi vielä seassa asumaan :)

Kiitos vinkeistä!! On muuten iso kynnys availla kaappien ovia, ole itsekkin sen huomannut. Ajattelin ensin että en siivoile kaappeja mutta taidan kuitenkin laittaa ne järjestykseen. Tavaraa on kerääntynyt aivan älyttömästi vuosien aikana ja niitä on vain yrittänyt survoa johonkin.
Itse en tykkää yhtään koriste-esineistä enkä muustakaan pikkusälästä, joten niitä meiltä ei löydy. Huoneet ovat väljät koska huonekalujen määrä on vedetty minimiin. Ollaan sisustettu asunto aika pitkälti tummanruskealla, joten voi olla että osa ostajista ei kiinnostu asunnon tumman värimaailman vuoksi.
 
Hyvä tuuletus ennen näyttöä, äläkä ainakaan laita kalaruokaa, haisee yllättävän kauan huoneistossa.
Minä kiinnitän huomiota yleiseen siisteyteen, keittiön ja wc:n ja kylppärin puhtauteen ym.
Kaapit kannattaa järjestää, joku katsoja voi hyvinkin kurkata esim. vaatekaappiin nähdäkseen millainen säilytyssysteemi siellä on.
Kaikki turha sälä pois silmistä, tasot esim. keittiössä tyhjäksi tavaroista.
Vessasta ja kylppäristä henkilökohtaiset tavarat piiloon.
Ja tottakai kukkia kannattaa laittaa pöydälle, tekee viihtyisän vaikutelman, samoin pihalla/parvekkeella kannattaa kiinnittää huomiota viihtyisyyteen.
Eteiseen ja tuulikaappiin kannattaa jättää tilaa katsojien takeille/kengille, on tylsää mennä asuntoon, mihin ei meinaa "mahtua" sisään.
 

Yhteistyössä