Asunto ollu myynnissä noin 2kk - onko pitkä aika?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="alkup";27500919]Ihmetelen tuotakin. Mikä siihen on syynä? Kun me ostimme tämän niin ei osattu ajatella paritaloa. Ei siis oltu ajateltu asiaa ollenkaan. Sitten kun välittäjä esitteli tämän meille niin kiinnostuimme välittömästi. Eikä ole ollut valittamista.[/QUOTE]
Paritalossa on tavallaan naimissa myös naapureiden kanssa. JOS sattuu hyvät naapurit, niin kaikki menee hyvin, mutta huonon kanssa joutuu vääntämään joka asiasta.

[QUOTE="vieras";27500944]Paritalossa on tavallaan naimissa myös naapureiden kanssa. JOS sattuu hyvät naapurit, niin kaikki menee hyvin, mutta huonon kanssa joutuu vääntämään joka asiasta.[/QUOTE]

Olen asunut kerrostalossa, rivitalossa, omakotitalossa ja paritalossa. En tiennyt, että paritalossa olen naimisissa naapureideni kanssa. Kerrotko miten tämä ilmenee käytännössä? Ja miksi ne naimakaupat ei tapahdu rivarissa? En edes muista koska olen viimeksi nähnyt meidän naapuria.

Ihmettelen edelleen, että mistä asiasta mun pitäis mennä vääntämään tuon naapurin kanssa ja miksi? Kuuluuko meidän elämä jotenkin naapureille paritalossa, mutta ei rivarissa? Vähän erikoisia käsityksiä.

[QUOTE="alkup";27500977]Olen asunut kerrostalossa, rivitalossa, omakotitalossa ja paritalossa. En tiennyt, että paritalossa olen naimisissa naapureideni kanssa. Kerrotko miten tämä ilmenee käytännössä? Ja miksi ne naimakaupat ei tapahdu rivarissa? En edes muista koska olen viimeksi nähnyt meidän naapuria.[/QUOTE]

kaikki remontoinnit ja peruskorjaukset tulee sopia yhdessä. Takana ei ole taloyhtiötä eikä isännöitsijää. Usein kun talolle tulee ikää, niin pelkkää maalia on laitettu, katto on uusimatta, samoin ikkunat. Lämmityssysteemi on vanhanaikainen. yms yms. Niitä asioita on monesti aika hankala maksaa omasta pussista kerralla ja olla siihen naapurin kanssa halukas yhtä aikaa.

kaikki remontoinnit ja peruskorjaukset tulee sopia yhdessä. Takana ei ole taloyhtiötä eikä isännöitsijää. Usein kun talolle tulee ikää, niin pelkkää maalia on laitettu, katto on uusimatta, samoin ikkunat. Lämmityssysteemi on vanhanaikainen. yms yms. Niitä asioita on monesti aika hankala maksaa omasta pussista kerralla ja olla siihen naapurin kanssa halukas yhtä aikaa.

Mitä olen seurannut läheltä rivareissa asuvien näitä remppahommeleita niin karmeaa huutoa ja porua seuraa rempoista, kun yhtiövastikkeet nousee jne jos ei ollakaan samaa mieltä. Miten tämä eroaa paritalossa asumisesta?

Eipä ole ollut meillä kyllä mitään ongelmaa. Meidän rempat ei naapurille kuulu pätkänvertaa ja ikkunansakin saa varmaan jokainen uusia just silloin kun tahtoo.

[QUOTE="alkup";27501023]Mitä olen seurannut läheltä rivareissa asuvien näitä remppahommeleita niin karmeaa huutoa ja porua seuraa rempoista, kun yhtiövastikkeet nousee jne jos ei ollakaan samaa mieltä. Miten tämä eroaa paritalossa asumisesta?

Eipä ole ollut meillä kyllä mitään ongelmaa. Meidän rempat ei naapurille kuulu pätkänvertaa ja ikkunansakin saa varmaan jokainen uusia just silloin kun tahtoo.[/QUOTE]

totta kai julkisivun remontit kuuluu molemmille. Meinaatko, että samassa talossa on toisella erilaiset ikkunat kuin toisella ja katto uusittu teidän puolelta. Sehän se sitä arvoa nostais:D Totta, rivitaloissakin riidellään. Siellä on kuitenkin yhtiökokoukset ja tarvittaessa äänestetään. Yhtiövastikkeessa on myös hyvissä taloyhtiöissä rahaa pienempiin korjauksiin ilman erillistä remonttivastiketta.
Paritalossa viihtyminen on aivan liikaa kiinni siitä naapurista.

totta kai julkisivun remontit kuuluu molemmille. Meinaatko, että samassa talossa on toisella erilaiset ikkunat kuin toisella ja katto uusittu teidän puolelta. Sehän se sitä arvoa nostais:D Totta, rivitaloissakin riidellään. Siellä on kuitenkin yhtiökokoukset ja tarvittaessa äänestetään. Yhtiövastikkeessa on myös hyvissä taloyhtiöissä rahaa pienempiin korjauksiin ilman erillistä remonttivastiketta.
Paritalossa viihtyminen on aivan liikaa kiinni siitä naapurista.

Näin juuri, ja jos oikein paska tsägä käy, niin

Kodinpuolustaja

[QUOTE="vieras";27495725]Eli meillä on myynnissä tämä meidän asunto. Paritalo. Hyväkuntoinen ja siisti, 10v sitten remontoitu kauttaaltaan ja sen jälkeen tehty uudelleen vielä vessa ja hiukan fiksattu pesuhuonetta. Tapetteja vaihdettu. Hinta kohdallaan (99 000) ja on todella tilava kolmio. Meillä tässä asunut viisi henkinen perhe onnellisena.

Ollaan ostettu jo uusi ja tehdään parhaillaan muuttoa. Maksetaan molemmista pelkkiä korkoja niin pitkään kuin tämä menee kaupaksi. Tästä ei lainaa enää jäljellä melkein mitään.

Viisi ihmistä/pariskuntaa käynyt katsomassa. Välittäjien mukaan kaikki ovat olleet tosi kiinnostuneita ja parilta on jääty odottelemaan tarjousta mitä ei ole kuitenkaan tullut lopulta. Syytä ei tiedetä.

Onko nyt tilanne vaan maailmalla ja suomessa sellainen,että ihmiset on varovaisempia ja joulukin lähestymässä? Käykö asuntokauppa? Pitääkö huolestua?[/QUOTE]

ja asunto markkinat on kiinni muista taloudellisesta tilanteesta? Nyt on hyvä aika myydä? mutta miten myytte?

Kannattaa muistaa, että kyllä paritalo voi olla osa taloyhtiötä, johon kuuluu monta asuntoa. Paritalo ei siis tarkoita, että asiat olisi sovittava vain sen seinänaapurin kanssa.

[QUOTE="vieras";27501462]Tää palsta on kyllä uskomaton!!

Mistä helvetistä te löydätte kaiken??! :D

Tuohan ON ap:n asunto!![/QUOTE]

Aika säälittävä paparazzi olet, eikö sulla raukalla ole muuta tekemistä kuin kytätä muita ja vinkua vastauksi, todella säälittävää ;(

[QUOTE="alkup";27500367]No lähin on Tampere.[/QUOTE]

on lähellä hämeenlinnaa ja turkua? ylöjärvi. ei mee pitkään jos autolla töihin menisin? Siis sano kilometrit 25 km puolen tunnin ajo matka tampereelle?

[QUOTE="mummo";27501638]Aika säälittävä paparazzi olet, eikö sulla raukalla ole muuta tekemistä kuin kytätä muita ja vinkua vastauksi, todella säälittävää ;([/QUOTE]

niille jää kaikki nää jutut mieleen ihan sama paska olen mutta en huutele siitä täällä:).

[QUOTE="vieras";27501656]on lähellä hämeenlinnaa ja turkua? ylöjärvi. ei mee pitkään jos autolla töihin menisin? Siis sano kilometrit 25 km puolen tunnin ajo matka tampereelle?[/QUOTE]

lopeta jo tuo utelu!

Öljylämmitys ja kylppäriremppa odottamassa taitaa olla ne syyt, miksi katsojat kaikoaa. Vaikka on uusittu seinäkaakeleita kylppäreihin, niin se ei riitä ostajan silmissä, koska ilmeisesti vesieristeitä ei ole koskaan laitettu kuntoon ja nuo uudetkaan kaakelit ei ole ihan tätä päivää. Erityisesti varmaan nuoret parit odottaa saavansa raikkaammat, nykyaikaisemmat kylpyhuone + wc. Nyt laskevat, että remppaan pitää laskea 10000€ ekstraa. Entä onko naapurillakaan vesieristeet kunnossa? Entä jos remppaa oman ja sitten naapurin puolelta leviää omaan kämppään kosteusvaurio. Ja vaikka se öljypoltin kosahtaa samaan syssyyn. Aika riskaabeli tilanne siis ostajan silmissä!

Jos ei mene kaupaksi, niin teettäisin ammattiliikkeellä (vesieristesertifikaatit kunnossa) kylppärirempan moderneilla materiaaleilla. Ja selvittäisin ostajia varten, miten menee vastuut teidän paritalossa, jos naapurin kosteus leviää teille.

Yhteistyössä