Asunnon ostamisesta; olisiko moukkamaista JOS

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Unelmassani asutaan jo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Unelmassani asutaan jo

Vieras
...tiedän erään ihanan asunnon. Siinä asuu suht iäkäs pariskunta.
En voi sanoa tuntevani heitä, mutta ostin heiltä muutama vuosi sitten nykyisen kotini.
Silloin vinkkasin rouvalle että jos joskus aiotte taas myydä kotinne niin minä ostan !
Mutta tuosta on aikaa ...muistaakokaan/ ottiko tosissaan.
En ole unohtanut sitä asuntoa. Nyt olis varaa vaihtaa parempaan, joten ?
Soitanko vain rohkeasti ja vinkkaan ?
Mielipiteitä ?
Tuskin tää tavallista on ??

Kaikki on myytävänä, kun hinnasta sovitaan! Luuri käteen vaan tiedustelemaan heidän mielipidettään. Voihan olla, että ovat itsekin miettimässä asunnon vaihtoa, mutta tarvitsevat "potkun" saadakseen hommaa etiäpäin. Tai vaikkeivat tällä hetkellä olisikaan niin ehkä vuoden-parin päästä, mistäs sitä tietää.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Jaa-a, mä kyllä löisin luurin korvaan, jos joku liki tuntematon soittais ja ehdottaies enemmän tai vähemmän suoraan, et myy mulle teidän kämppä! :/

niinpä:) eri asia jos olis yhtään tietoa että muuttamassa olisivat..

Jaa-a, mä kyllä löisin luurin korvaan, jos joku liki tuntematon soittais ja ehdottaies enemmän tai vähemmän suoraan, et myy mulle teidän kämppä! :/

Jos edelliset kaupat ovat menneet hyvin ja edellisten kauppojen yhteydessä ostajat ja myyjä edes pariin kertaan tapasivat niin tuskin voi enää puhua toisilleen tuntemattomista ihmisistä..

Alkuperäinen kirjoittaja Unelmassani asutaan jo:
...tiedän erään ihanan asunnon. Siinä asuu suht iäkäs pariskunta.
En voi sanoa tuntevani heitä, mutta ostin heiltä muutama vuosi sitten nykyisen kotini.
Silloin vinkkasin rouvalle että jos joskus aiotte taas myydä kotinne niin minä ostan !
Mutta tuosta on aikaa ...muistaakokaan/ ottiko tosissaan.
En ole unohtanut sitä asuntoa. Nyt olis varaa vaihtaa parempaan, joten ?
Soitanko vain rohkeasti ja vinkkaan ?
Mielipiteitä ?
Tuskin tää tavallista on ??

No mä vaikka soittaisin ja sanoisin että kiitos tästä asunnosta olitte niin hyvää huolta pitänyt ja ollaan tässä hyvin viihdytty...ja sitten että te lyödätte aina niin hienot ja kiva kodit, musta tuntuu että haluaisin aina muuttaa sinne kotiin missä te olette olleet, että jos jossain vaiheessa meinaatte muuttaa niin ilmoittakaan mulle, tykkään siitä kodistanne kovasti...tyyliin.
Tosta nyt ei vois loukkaantua, kun ihmiset voi muuttaa eikä vaan "kupsahtaa" tai vanhenta niin paljon ettei vanhassa voi asua. Tietty voi myös kirjoittaa vaikka kortin tai esim. pyytää heitä kylään,; tulkaa katsomaan tätä kotianne nyt ja samalla jutella.

Me on oltu usein hyvissä väleissä vuokranantajan tai myyjän kanssa jälkeepäin. Esim. myyjä jolta tää tontti ostettiin on parikin kertaa käynyt meillä kylässä =)

No asianhan voi esittää ihan fiksustikin, aika moni pitäis kohteliaisuutena jos joku soittais ja sanois että: vitsit teillä on upea koti, jos joskus haluatte myydä niin olisin kiinnostunut.

ei mun mielestä.. mun työkaverin tuttu halus tietystä rivaristä ostaa asunnon mut sieltä tulee nii harvoin myyntiin nii se vei jokaiseen postilaatikkoon lapun ja muutama halukas ilmottautui :) ethän s'ä siitä mitää häviä

Alkuperäinen kirjoittaja miu:
jos ne harkitsis talon myymistä, niin tuollaisella yhteydenotolla sä saisit maksaa aika paljon ylihintaa.

En olis niin varma !
Viimeksi tarjosin rivaristani heille summaa X ja kuinkas kävikään: tekivät vastatarjouksen 2000 euroa halvemmalla !!
Leuka loksahti, mutta olin kuulemma niin kiva ostaja = )
Eikä tuo unelmani ole mikään "talo" iso rivari. Portailla kyllä ja siksikin mietin kauanko siinä köpöttelevät. oli kuulemma herralla lonkkavaivaa jo silloin muinoin !

Alkuperäinen kirjoittaja C:

Jos edelliset kaupat ovat menneet hyvin ja edellisten kauppojen yhteydessä ostajat ja myyjä edes pariin kertaan tapasivat niin tuskin voi enää puhua toisilleen tuntemattomista ihmisistä..

Huomasitko?

Ja joo, mä kyllä voin ihan käsi sydämellä sanoa, ettei tunneta niitä, joilta ostettiin tää mökki. Vaikka nähtiin muutamaan otteeseen, keskusteltiin eri asioista ja kaupat suju hyvin. On se myyjä-mies käyny kerran meidän yhden remontin aikana jotain juttua kattoo miehen kaverina, ja kahviteltu on siinä samalla, mut en mä niitä tunne.
Ap kirjoitte, et "En voi sanoa tuntevani heitä", niin eikö se oo sama kun LIKI tuntematon= melkein tuntematon? ;)

Mun vanhemmat kun asuivat vielä vanhassa talossaan, niin kerran yks nainen asteli ovelle ja ilmoitti, että olisi halukas ostamaan talon. Tarjosikin vielä siitä ihan hyvän hinnan. No vanhempani eivät kuitenkaan myyneet taloa kuin vasta yli 5 vuoden päästä tästä.

...eikä mulla kiire ole ! Tykkäisin vaan seuraavaksi muuttaa tuonne unelmaani...vaikkapa.
Nykyinenkin on kiva ja hyvä ja mahdumme kaksin muksun kanssa...Mutta ainahan sitä haluaa oksalle ylemmälle !

Yhteistyössä