asunnon myyminen puolen vuoden asumisen jälkeen... :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ljdo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

ljdo

Vieras
Meillä on tosi ikävä tilanne tällä hetkellä.
Ostimme unelmiemme asunnon puolivuotta takaperin, mutta naapurimme teki jotain sellaista, ettemme pysty enään asumaan hänen lähellänsä. Meillä ei ole enään muuta vaihtoehtoa kuin muuttaa pois. :(

Miten kaikki käytännön asiat menevät, tiedän että veroja joudutaan maksamaan yms. Mutta onko meidän esim kerrottava ostajalle todellinen syy muuttoomme? Kuka enään haluaisi ostaa asuntomme jkun kerromme muuton syyksi naapurin? :(

Ei teidän tarvitse todellista syytä kertoa, tai oikeastaan mitään syytä siihen miksi myytte asunnon näinkin nopeasti pois.
Ja voihan olla, että vaikeudet joita teillä on naapurinne kanssa, niitä ei uusilla asukkailla ole ollenkaan.

Ette te veroja joudu maksamaan kuin mahdollisesta myyntivoitosta (ja siitäkin saa vähentää välittäjänpalkkoin yms.), tulevalle ostajalle ei kuulu syyt miksi myytte.

Mutta muakin alkoi kiinnostaa että mitä ihmettä se naapuri on tehnyt?

jotain sellaista mistä en kykene nyt enempään selittämään...
Itse ainakin asuntoa ostaessani kysyin hyvint tarkkaan miksi ovat myymässä. Juurikin sen takia, josko naapureissa tai ympäristössä olisi jotaion "mätää".

Jos naapurinne on esim. lapsille vaarallinen, niin siitä kyllä pitäisi tulevia asukkaitakin varoittaa jos on lapsiperhe kyseessä. Ei varmaan tarvitse vääntää rautatiekiskosta mitä tarkoitan.
Jos taas naapurinne teki jotain v****maista vain teille, niin ei todellakaan tarvitse syytä kertoa.

Ei tietenkään teidän tarvitse kertoa syytä. Jos jotain haluatte kertoa, koska kylähän sitä varmasti ihmetellään, että noin pian myytte, niin sanokaa vaikka, että ette viihdykään alueella, tms.

Kyllä mä kans tiedustelin tarkkaan millainen naapurusto on ennen kuin tarjousta jätettiin.Voithan sä itse sanoa,että teillä meni naapurin kanssa vain sukset niin pahasti ristiin.Ei se automaattisesti tarkoita,että ostajilla niin kävisi.

Jos välittäjä myy niin sehän voi valehdella näytöissä ummet ja lammet myyjän tilanteesta. Muutto toiselle paikkakunnalle, työttömyys ja taloudelliset syyt...

Jos laitatte välitäjän asialle niin eihän sitä kukaan ostotarjousta tehdessä tiedä kuinka kauan te olette siinä asuneet?

Ja itse tiedät onko naapuri jollain tavalla vaaraksi myös muille, ja oman tunnon mukaan toimit siinä kerrotko vai et.

Tuskin on puolessa vuodessa hinta noussut sen vertaa että välittäjän palkkion jälkeen jää voittoa.

Ei me edes tavattu myyjäperhettä ennenkuin kaupantekotilaisuudessa. Ja samaten kun myytiin niin eka kerran nähtiin ostaja kun oltiin kirjoittamassa nimiä papereihin. Missä välissä te sille ostajalle mitään kertoisitte vai myyttekö itse?

Oon kyllä sitä mieltä että jos naapuri on esim. jotain poliisitutkintaa vaativaa tehnyt ja on vaaraksi vaikka juuri lapsille niin ehdottomasti sanoisin siitä. Olisihan ihan kamalaa että laittaisitte pahan kiertoon tai ainakaan oma moraalini ei kestäisi. Toisaalta jos teillä on jotain henkilökohtaista kränää hänen kanssaan josta ette selviä puhumalla/ oikeusteitse niin tuskin tarvitsee kertoa ostajille jostain teidän kukkien tahallisesta katkomisesta...

Ei muuton syytä kuulu kertoa. Välittäjätkin kuulemma ohjeistetaan vastaamaan "Miksi asunto on myytävänä?" -kysymyksiin: "Koska asukkaat muuttavat sieltä pois".

Tietysti, jos naapurissa on joku koiravihaaja, joka heitteli myrkkynakkeja teidän pihaan ja koiranne kuoli, niin silloin on kyllä moraalinen velvollisuus varoittaa uusia asukkaita.

Oon kyllä sitä mieltä että jos naapuri on esim. jotain poliisitutkintaa vaativaa tehnyt ja on vaaraksi vaikka juuri lapsille niin ehdottomasti sanoisin siitä. Olisihan ihan kamalaa että laittaisitte pahan kiertoon tai ainakaan oma moraalini ei kestäisi. Toisaalta jos teillä on jotain henkilökohtaista kränää hänen kanssaan josta ette selviä puhumalla/ oikeusteitse niin tuskin tarvitsee kertoa ostajille jostain teidän kukkien tahallisesta katkomisesta...

Samaa mieltä. Mä en pystyisi elämään itseni kanssa jos esim. myisin asunnon lapsiperheelle enkä mainitsisi vaikka tietäisin että naapurissa muuten asuu pedofiili.
Mutta tätä on nyt kans vähän vaikea spekuloidakaan kun ap ei kerro mistä on kyse.

Yhteistyössä