asunnon koko te yh:t??

  • Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti
Äiti ja lapsi
Se menee hlö/neliömäärän mukaan

Hlöä/ neliömäärä

1 = 37
2 = 57
3 = 77
4 = 90
jne

Itse asun lapsen kanssa nyt 48 neliöisessä kaksiossa. Haku päällä 62 neliöiseen kolmioon ja as.toimistosta luvattu kyseinen kolmio kunhan vaan joskus vapautuu :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja jybis harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kelahan pienentää asumistuen määrää, jos on liikaa neliöitä asunnossa asuvien lukumäärään verrattuna.
aijaa..mä saan ainakin täyden 400e oli mulla neliötiä 60 tai 75!
Mä koitin laskea tämän asunnon vuokralla, mutta 57 neliöllä niin saisin 5? enemmän jos neliöitä olis muutama vähemmän :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Alkuperäinen kirjoittaja jybis harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kelahan pienentää asumistuen määrää, jos on liikaa neliöitä asunnossa asuvien lukumäärään verrattuna.
aijaa..mä saan ainakin täyden 400e oli mulla neliötiä 60 tai 75!
Mä koitin laskea tämän asunnon vuokralla, mutta 57 neliöllä niin saisin 5? enemmän jos neliöitä olis muutama vähemmän :whistle:
:D
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja Sarmiina:
Silloin kun olin yh, niin asuin kahden pojan kanssa 78m2 kolmiossa. Ja mun asumistuki määräyty vuokran mukaan, ei neliöiden.
Aina otetaan huomioon neliöt ja henkilölukumäärä asumistuessa ja jos katsotaan et asunnon vuokra on suhteettoman suuri niin sekin voi vaikuttaa ettei saa koko summalle tukea.
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja yrmy:
Tuota vuokranantaja varmaan yritti kömpelösti neuvoa, että sossun tuilla sulla ei varmaan ole varaa niin suureen kämppään.
Pientituloisen kannattaa ottaa pieni asuntokin niin ei pystyy vuokrankin maksamaan.

Meitä on kaksi ja asutaan 42 neliössä.
Jos tuota yritti sanoo niin helpommin olis sen tehny kun olis kysyny että pystytkö maksamaan sitä asuntoo eikä syyttämään.

 
minä
Mun milenterveydelle on parempi vähän isompi asunto, nyt ei meinaa kääntymään päästä eikä edes lasten leluja saa minnekään mahtuu. Ennemmin elän pienemmillä tuloilla kun tässä ahtaudessa.
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Mun milenterveydelle on parempi vähän isompi asunto, nyt ei meinaa kääntymään päästä eikä edes lasten leluja saa minnekään mahtuu. Ennemmin elän pienemmillä tuloilla kun tässä ahtaudessa.
Mä en olis suostunu muuhunn ku kolmioon sillon 3 vuotta sit ku neidin kans muutetiin keskenään asumaan. Kyllä molemmat tarttee sen oman kopin missä saa olla ihan rauhas ja sit se yhteinen tila vielä.
Ahdistus iskee pienessä tilassa ainaki mulle ja sit en kestä mitään.
 

Yhteistyössä