Asumusero..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Juupeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Juupeli:
Kuinka moni pari oikeesti palaa enää yhteen asumuseron jälkeen? Kokemuksia?

Ei omia kokemuksia, mutta tuttuja kyllä ketkä kokeilleet asumuseroa.
Ainakin noilla tuo on ollut vain "pehmitetty tie" varsinaiseen avioeroon, mutta kyllähän sitä aina silloin tällöin kuulee juttuja missä on uudelleen yhteenkin päädytty.

Varmaankin aika paljon on siitä kiinni, mistä syystä asumuseroon lähdetään. Jos jompikumpi käyttää tilannetta siten, että hankkiutuu samantien uuteen suhteeseen, niin siitä tuskin on enää paluuta. Eli jos asumusero on yhteinen päätös, niin kannattaisi ehkä koettaa sopia jotkin löyhät pelisäännöt ja ehkä jopa kokeilla ihan niin että asumuseron pituuskin on etukäteen sovittu? Eli siis niin, että lähtökohtana olisi paluu yhteen ja vasta sitten jos se tuntuu ikävämmältä kuin erillään asuminen, niin uudelleen pohtisitte sitä eroa...

Mutta tosiaan ei omaa kokemuspohjaa asiasta, kunhan on tullut pohdittua tuotakin hyvin isosti parin viime kuukauden aikana oman perhe-elämän sotkujen vuoksi.

--
http://perheenisa.blogspot.com/

Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Ei millään pahalla, mutta miksi sä haluat vielä toisenkin kerran saada sen 'rakastumaan itseesi'?

Jos tämä on jo toinen kerta?

Varsinkin tuon ensimmäisen kerran jälkeen... huh huh, mulla ei olis ollut sydäntä antaa anteeksi.

Siis tästä siskoon rakastumisesta on jo 4-vuotta aikaa.. Rakastuttiin uudelleen, mentiin naimisiin ja saatiin kolmas lapsi.. Nyt siis mies jätti ihan yllättäen, eikä ole ketään toista naista nyt..

Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Ei millään pahalla, mutta miksi sä haluat vielä toisenkin kerran saada sen 'rakastumaan itseesi'?

Jos tämä on jo toinen kerta?

Varsinkin tuon ensimmäisen kerran jälkeen... huh huh, mulla ei olis ollut sydäntä antaa anteeksi.

Ja tämän miehen kanssa haluat vielä jatkaa?? Miks ihmeessä?

mäkin oon siinä tilanteessa että puol vuotta erossa oltu ja nyt palaamassa takaisin yhteen. mä haluisin tietää kans et miten ne, jotka ovat palanneet yhteen ovat saaneet homman toimimaan??? mä haluan todellakii palata ukon kans yhteen, mulla puolen vuoden aikan suhde mieheen, ketä en rakastanut ja ukolla useampii naisii, joista en ole mustasukkainen. itse olin se joka lähdin. mutta nyt avoimest ollaa keskusteltu ja molemmil tunteit toisiaan kohtaa ja haluttais yrittää.. miten se alku on lähteny ihmisillä menemään? itseäni ahdistaa, en tiiä mistä se ahdistus johtuu, olen käyttäytynyt hölmösti miestäni kohtaan ja mietin että syyllisyyskö ahdistaa? kauan meni kun homma alkoi "pelaamaan"?