Asumistuesta..

Tarkastinpa tänään tilini saldon ja huomasin että se oli yli 700? plussalla. Avokki kotoota soitteli että KELALta tullut lappu, avasi sen (mun luvalla) ja luki että saan asumistukea n. 230? kuukaudessa. Olen KELAlle pyynnöstä vienyt palkkakuitin, josta täsmensin kahteen kertaan että tää on vain kahden vajaan päivän palkka, eli tienaan enemmän, KELAsta sanottiin että ok, ei siinä mitään, saavat kyllä tarpeelliset tiedot siitä. Tienaan siis n. 1100? kuukaudessa verojen yms jälkeen, vuokra n. 500? kuukaudessa. Onko tämä mahdollista??
 
vieras
Just. Me "tienataan" työmarkkinatuki kumpikin ja asumistuki reilusti alle 200, vuokra 550. Reilua hommaa - ja vain siksi kun meillä on neliöitä "liikaa" se 5. Lapsi tässä vielä on, mutta kun ei isänsä anna kirjoille laittaa tänne vaan uhkailee, niin eihän sitä lasketa.
 
On se
Kyllä noin tuhannen euron kuukausituloilla saa asumistukea, ainakin jos on lapsiakin. Itse laskin, että saisin n. 1000e tuloilla ja kahden lapsen kanssa asuntooni ainakin muutaman satasen asumistukea. Hoitovapaalla saan melkein 500e (vuokra 750e).
 
sini
mä sain viime vuonna tollaisen päätöksen kelalta kans, aika vastaavilla summilla myös. ja mitäs sit vuodenvaihteessa tapahtui..? kela laittoi lapun et mun pitää maksaa 1500e takaisin. ai kun kiva...

1200 e kk on brutto mitä saa tienata, jos on se summa tai yli, asumistukihakemuksen saa unohtaa....
 
Alkuperäinen kirjoittaja sini:
mä sain viime vuonna tollaisen päätöksen kelalta kans, aika vastaavilla summilla myös. ja mitäs sit vuodenvaihteessa tapahtui..? kela laittoi lapun et mun pitää maksaa 1500e takaisin. ai kun kiva...

1200 e kk on brutto mitä saa tienata, jos on se summa tai yli, asumistukihakemuksen saa unohtaa....
Okei, hyvä tietää. Eli siis todellakin lähtee soitto KELAlle.
 

Yhteistyössä