Asumistuesta teitävät!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kolmatta odottava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kolmatta odottava

Vieras
Mitkä kaikki tulot vaikuttaa asumistuen määrään?

Kun siinä on kohta: Kotihoidontuki, niin lasketaanko siihen kuntalisä mukaan? Entä mahdollinen hoitolisä?

Lasketaanko perheen tuloihin mukaan lasten elatusmaksut? Saan siis elatusapua kahdesta isommasta lapsesta heidän isältään.

Kyselen jo valmiiksi näitä, onhan tässä vielä aikaa siihen kun kotihoidontuelle tipun :)

Ja vielä tyhmä kysymys, onko asumislisä verotonta, vai maksetaanko siitäkin vielä verot?

"kotihoidontuki" kohtaan kaikki kotihoidotukeen liittyvät maksut,eli kuntalisät yms. yhteensä,muistaakseni as. tuki hakemuksessa kysytään elasavusta ja se lasketaan tuloiksi..verot on jo maksettu siitä summasta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kelan sivuilla laskurissa on kyllä kaikki mitä he haluavat tietää. Katso sieltä :)

Sieltähän mä just katoin :) Mutta tota kotihoidontuki kohtaa ei ollu tarkennettu mitenkään, siksi kysyin sitä. Ja elatusapukohtaa siellä ei ollu ollenkaan, siksi kysyin siitä :)

Alkuperäinen kirjoittaja sama vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Elatusapu ei vaikuta.

aijaa,kyllä se on mulla alskettu tuloiksi ja sityä kävin viiemksi kelassa selvittämässä niin ssnoivat että on mulle tuloa kun saan joka kuukausi lapsen isältä 200e!

No pitääkin soittaa kelaan ja kysyä ihan toi. Ku ei kelan sivuilla ainakaan siitä mitään mainittu...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Nostelen vielä tätä!
Tietäiskö joku tosta elatusavun vaikutuksesta asumistukeen, lasketaanko mukaan tuloihin vai ei????

Ei lasketa mukaan, en saanut linkitettyä Kelan sivuilta, mutta lue sieltä kohdasta yleinen asumistuki -> tulot, sieltä löytyy lista mitkä tulot EIVÄT vaikuta as. tukeen ja elatustuki on yksi niistä.

Munkaan mielestä elareiden ei pitäisi vaikuttaa asumistukeen. Mä yritän itse täytellä papereita kovaa vauhtia. En tajunnu, että sitä pitää hakea joka vuos uudelleen o.O Blääh. Typerää.

Kotihoidontueksi olen katsonut koko kotihoidontuen, en ole laittanu osiin.

Yhteistyössä