Asumistuen saamisesta tietääkö joku?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja omaan kämppään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

omaan kämppään

Vieras
Laskin kelan laskurilla saavani asumistukea 3h×keittiö asuntoon melkein 450e/kk. Vuokra 690e/kk. Kaukolämpö. Vesi ja käyttösähkö kulutuksen mukaan. Kolme lasta.

Mies sano että en saa tukea,kun omistan puolet tästä omakotitalosta. Mutta voiko se vaikuttaa,jos kerran eroprosessi ja mies jää tähän.

Asuntolainahommat tai asunnon omistamisjutut ei valitettavasti onnistu sormia napsauttamalla. Asumistukea saa, vaikka omistaisi jostakin asunnosta puolet, jos siellä ei asu vaan muualla ja varsinkin siinä tapauksessa, että on eroasiat vireillä, jos ei, niin sitten en osaa sanoa.

Miehen mummi ja ukki naimisissa ja asuvat erillään. Toinen asuu omakotitalossa ja toinen vuokrakaksiossa ja saa eläkeläisenä asumistukea vuokran maksuun. Eli pitäis onnistua kun mun ymmärryksen mukaan ainoastaan se vaikuttaa missä osoitteessa on kirjoilla.

Laitoin nyt kyselyä jo Kelaankin asiasta, mutta nostelen tätä vielä. Kyllä minä oikeat tulot tuohon laskuriin laitoin, mutta silti hämmästyin summan suuruutta. Hienoa, jos se on noin paljon niin ei tarvi stressata sitä miten pärjään.

Vaikuttaako muuten se mitenkään, että paljonko lapset on isällä?

Alkuperäinen kirjoittaja omaan kämppään;30754691:
Laitoin nyt kyselyä jo Kelaankin asiasta, mutta nostelen tätä vielä. Kyllä minä oikeat tulot tuohon laskuriin laitoin, mutta silti hämmästyin summan suuruutta. Hienoa, jos se on noin paljon niin ei tarvi stressata sitä miten pärjään.

Ei vaikuta. Lapset ovat kirjoilla sulla ja sä saat siitä hyödyn.

Alkuperäinen kirjoittaja omaan kämppään;30754691:

En ole mikään tämän alan asiantuntija, mutta vastaan silti parhaan tietoni mukaan, eli ei vaikuta lasten isällä olemisen määrä, mutta se vaikuttaa kumman luona ovat kirjoilla, eli kumpi on virallisesti lähihuoltaja. Oletteko siis sopineet että molemmat lapset muuttavat sinun mukanasi pois?

Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;30754707:
En ole mikään tämän alan asiantuntija, mutta vastaan silti parhaan tietoni mukaan, eli ei vaikuta lasten isällä olemisen määrä, mutta se vaikuttaa kumman luona ovat kirjoilla, eli kumpi on virallisesti lähihuoltaja. Oletteko siis sopineet että molemmat lapset muuttavat sinun mukanasi pois?

Ollaan siis sovittu, että lapset on kirjoilla mulla jolloin minä saan lapsilisään yh-korotuksen. Elatusmaksuja ei makseta vaan lapset on vuoroviikoin minulla ja isällä. Mies maksaa edelleen lasten vakuutukset ja hoitaa harrastuskuviot (niitä on paljon) ja minä hoidan lasten muita kuluja kuten vaatetuksen.