asumisoikeusasunto ja irtisanomisaika

Siis, oikeesti tää asumisoikeusasunnon irtisanomisaika 3kk on niin pyllystä ettei tosikaan. Onko kukaan muu samaa mieltä?
Siis tavan vuokra-asunoissakin irtisanomisaika on vain 1kk, mikä on kohtuullinen, nykyajan vuokrien suuruuksiin nähden.
Kenellä on varaa maksaa 1000e tänne ja sama mokoma toiseen, ei mulla ainakaan.
Huom, noi summat viitteellisiä.

Mekin ollaan nyt tavallaan loukussa, tavan vuokra-asuntoon lähettäis, mutta siinä vuokra 940e ja tässä nykyisessä mikä siis aso, vuokra on 687e, 2kk pitäis maksaa 3254e vuokraa, ei onnistu.
Pitääkö tässä hakea lainaa pankista, että pystyy asumaan.
Tää on niin pers kannikasta tää asojärjestelmän irtisanomisaika, mahtaako olla ihan laillista edes?
Tai kun edes tietäis mihin se perustuu toi 3kk irtisanomisaika?

 
Noi asumisoikeusasunnot on nyt tosi haluttuja kun omistusasunnot ei mee kaupaks. Meillä on just asunnon vaihto meneillään ja tähän ainakin jonottaa ihmisiä, joten tuskin joudutaan maksamaan 3 kkk vastikkeita vaan päästään nopeemmin eroon. Toivottavasti teille käy samoin.

Mun mielestä toi 3 kk vastikevastuu on ihana verrattuna omistusasuntoon, jossa kukaan ei lunasta sitä sulta jos jäät kahden asunnon loukkuun. Oon tosi tyytyväinen että riski on sentään vaan sen 3 kk.
 
alkup.
Meillä niin kusipää isännöitsijä, että hänelle ei käy se, että vaikka tähän olisi tulossa asukkaat ennenaikojaan niin se ei isännöitsijälle käy, vaan uudet asukkaat saavat tulla vasta kun me ollaan maksettu 3kk vuokraa ja uudesta asunnosta jouduttais maksamaan samaan aikaan koska vapautuu aiemmin.
 
Täh?! No johan on. No mutta ei kai se isännöitsijälle kuulu, vaihtakaa avaimet keskenänne uusien asukkaiden kanssa sit kun se selviää kuka siihen tulee. Jos maksatte vastiketta niin saahan siinä nyt tokia asua sinä aikana eikä tarvitse tyhjillään seisottaa. Johan on isännöitsijä... :headwall:
 
vieras
Mä pääsin omastani heti eroon. Ei tullut mitään 3kk odottelua vaan se joka kävi olisi halunnut muuttaa vaikka heti siihen. Riippuu kyllä paikasta missä asunto on. Mulla oli aika hyvällä paikalla järven rannalla.
 
vierailija
Jos siihen asoon tulee uudet ennenkuin 3kk on kulunut niin ei tarvitse sinne maksaa.
Mutta kun se uusi asukas saa päättää milloin tulee,aivan perseestä koko touhu.Mun asunto meni heti mutta joudun odottaan 3kk ennen kuin saan rahat!! aivan perseestä!!! miten siinä itselles haet mitään? olen ostamassa taloa niin kuka myyjä odottaa 3kk rahoja?? Ei ikinä enään asoa!!!
 
vierailija
Mutta kun se uusi asukas saa päättää milloin tulee,aivan perseestä koko touhu.Mun asunto meni heti mutta joudun odottaan 3kk ennen kuin saan rahat!! aivan perseestä!!! miten siinä itselles haet mitään? olen ostamassa taloa niin kuka myyjä odottaa 3kk rahoja?? Ei ikinä enään asoa!!!
Yleensä asunnon myyjän kanssa sovitaan muuttopäivä keskenään. Ei hekään hetkessä ole pois muuttamassa. Katsoin juuri naapurin myynti-ilmoitusta missä luvataan asunnon vapautuvan 3 kk:n päästä kaupoista
 

Yhteistyössä