asumisen kalleus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Siis asuminen maksaa aivan liikaa.
Meillä laina noin 850/kk
tontin vuokra noin 100/kk
vakuutus 50 /kk
sähkö noin 100/kk
vesi ja jätemaksu ja kiinteistövero (en muista paljonko)

mutta meillähän jää asumisen jälkeen neljälle hengelle noin 1000 euroa kaikkeen muuhun. Pärjäisittekö? Olemmeko huonotuloisia? Omakotitaloa maksamme mutta muutkin menot isoja kuin laina.

Alkuperäinen kirjoittaja Marmeladi:
siis onko toi 1000? ruokaan ja muihin laskuihin? vai pelkkään ruokaan ja "huvitukseen"?

aika iso toi laina, eikö sais pienemmäksi?

ruokaan ja muihin laskuihin.
Ei kannata maksaa pitemmällä laina-ajalla, kun korkoihin menisi niin paljon

siis onko toi 1000? ruokaan ja muihin laskuihin? vai pelkkään ruokaan ja "huvitukseen"?

minusta 850e/kk ei kuullosta kovin isolta summalta...

mutta tuota tontin vuokraa ihmettelen, onko se oikeesti 100e/kk? mä oon aina kuvitellu että tontinvuokrat on muutaman satasen vuodessa :ashamed: huomaa siis ettei ole kokemusta...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä laina noin 850/kk
tontin vuokra noin 100/kk
vakuutus 50 /kk
sähkö noin 100/kk
vesi ja jätemaksu ja kiinteistövero (en muista paljonko)

mutta meillähän jää asumisen jälkeen neljälle hengelle noin 1000 euroa kaikkeen muuhun. Pärjäisittekö? Olemmeko huonotuloisia? Omakotitaloa maksamme mutta muutkin menot isoja kuin laina.

Meillä saman kokoinen lainaerä kuussa, ei vuokraa, vedestä emme maksa. Vakuutukset on tietenkin... Meillä jää kaikkeen muuhun tällä hetkellä n. 2000 ja tuntuu ettei sekään aina laskujen jälkeen tahdo riittää elämiseen. :(

Siis 1100 asumseen ja 1000 muuhun? Eli teidän nettotulot on n. 2100e/k?
Tiukkaa varmaan tekee. En tiedä pärjättäiskö me, vaatis varmaan aikamoista elämäntapa-remonttia :ashamed:
Ei teillä tosin lainameno ihan madoton ole, siis ajatellen nykyvuokria.
Mutta en oikein muuta osaa sanoa, tuloja lisää? Menoja pienemmäksi?

Meillä laina 370/kk
tontin vuokra noin 0/kk
vakuutus 50 /kk
sähkö noin 100/kk
vesi tule kerran vuodes lasku, 3 senttiä kuutio
jätemaksu abou 20 /kk
kiinteistövero about 100/kk

Yhteensä tulot n. 1500 käteen, 2 lasta, 2 aikuista, 3 kissaa, 1 koira x määrä hiiriä ja kolme käärmettä:) säästöönei jää useinka mitään, mutta hengissä selvitään... emme saa toimeentulo ja asumistukia ollenska.

Alkuperäinen kirjoittaja Rapanhapakko:
Siis 1100 asumseen ja 1000 muuhun? Eli teidän nettotulot on n. 2100e/k?
Tiukkaa varmaan tekee. En tiedä pärjättäiskö me, vaatis varmaan aikamoista elämäntapa-remonttia :ashamed:
Ei teillä tosin lainameno ihan madoton ole, siis ajatellen nykyvuokria.
Mutta en oikein muuta osaa sanoa, tuloja lisää? Menoja pienemmäksi?

aivan. Lapsilisät kahdesta tuosta tuloista vielä puuttui. Tuossa oli vain palkkatulot. Onneksi joku muukin pärjää yhtä vähällä (olava?)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

ruokaan ja muihin laskuihin.
Ei kannata maksaa pitemmällä laina-ajalla, kun korkoihin menisi niin paljon

just.. no sit täytyy vaan laskea tarkkaan joka sentti.. mut kyllä tolla tonnilla pärjää ku ihan oikeesti karsii turhia menoja pois ja tekee perus ruokaa..

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:

mutta tuota tontin vuokraa ihmettelen, onko se oikeesti 100e/kk? mä oon aina kuvitellu että tontinvuokrat on muutaman satasen vuodessa :ashamed: huomaa siis ettei ole kokemusta...

kyllä toi mun korviin aika isolta lainaerältä kalskahtaa.. tosin ei kokemusta asuntolainasta.. ainoastaan sen mitä olen muilta kuullu..

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:

kyllä toi mun korviin aika isolta lainaerältä kalskahtaa.. tosin ei kokemusta asuntolainasta.. ainoastaan sen mitä olen muilta kuullu..

no me maksetaan tällähetkellä vuokraa 800e/kk ja siihen päälle vielä sähkö joka tulee 3kk:n välein. jotenkin kuvittelisin että oman talon lainaa tulis maksettua enemmän... siksi toi ei kuulostanu kovin isolta :)

Yhteistyössä