Miksi eivät asu hehkuttamissansa monikulttuurisissa lähiöissä?
Hyvä kysymys.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Miksi eivät asu hehkuttamissansa monikulttuurisissa lähiöissä?
Mistä he tietävät, mitä se on, jos heillä on pää pusikossa..... tai kellarissa?Jos viittaat Halla-ahoon, niin miksi haittamaahanmuuttoa vastustavien pitäisi asua alueilla, joissa sitä on runsaasti?
Missä he ovat hehkuttaneet?Miksi eivät asu hehkuttamissansa monikulttuurisissa lähiöissä?
No eikä ole yritetty lakaista maton alle, älä selitä taas!
Hassua, että ensin persut vaati medialta, että asiat pitää sanoa asioina ja nyt sitten ollaankin, että juu, toki niistä pitää puhua hienovaraisesti. Kuten on tehty kokoajan.
Siis kauan teillä tää prosessi meinaa kestää?
Eikä se tarkoita, että niin olisi tehty myös sinun puoleltasi. Ainoat lähteet taitaa tulla jostain Mestarin puheista, öyhötyksestä, huhuista jne.En siis erityisemmin arvosta hienovaraista vihjailua, vaan toivon, että asiat voi ottaa esiin asioina ja puhua niistä aivan suoraan.
Mikäli koet, ettei humanitäärisen maahanmuuton ongelmia ole aiemmin yritetty lakaista maton alle, niin sinulla on toki täysi vapaus tuntea siten. Se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö niin olisi tehty.
On selvää, että kahden täysin erilaisen kulttuurin törmääminen ei suju ongelmitta ja ongelmat eivät lakkaa olemasta niin kauan, kun maahan tullut väki kieltäytyy sopeutumasta vallitsevaan kulttuuriin. Asia on todella yksinkertainen ja se pitäisi nostaa asiana ja ongelmana esille juuri sellaisena kuin se on.
Eikä se tarkoita, että niin olisi tehty myös sinun puoleltasi. Ainoat lähteet taitaa tulla jostain Mestarin puheista, öyhötyksestä, huhuista jne.
"Maahan tullut väki"... Eli kaikkiko nyt on sinusta haittamaahanmuuuttajia, vai vain osa? Miksi on ulkomaalaisille kielikursseja ja omia koulutuksia, vai eikö niissä vain istu kukaan, niin että luokat on tyhjät?
Jos osa on niin mikset puhu osasta, vaan "maahan tulleesta väestä", mikä siis tarkoittaa kaikkia.
Puhuit, että kaksi erilaista kulttuuria, et, että ne, jotka eivät sopeudu. Mutta siis ok.Jos luet koko lauseen, viitattiin maahan tulleella väellä niihin, jotka kieltäytyvät sopeutumasta vallitsevaan kultturiin. Maahan tullut väki ei siis tarkoittanut kaikkia, ainoastaan niitä, jotka ovat haluttomia tai kyvyttömiä sopeutumaan Suomen kultuuriin.
Minusta sinun tulisi hieman rauhoittua ja käydä keskustelua ihan vaan asiana. Humanitäärinen maahanmuutto on on onglemaista ja se tuo mukanaan hyvin monitahoisia ongelmia. Minusta tätä ei enää kannata kieltää, eikä siitä kannata hermostua. Niin kauan, kun kuka tahansa maahan tuleva ihminen on haluton sopeutumaan maan kultuuriin, poikii se ongelmia.
Rasistit lähtevät.
T. vihreä
Jeps. Ei kannata kuvitella, että ihmiset olisivat erilaisia vain siksi, että tulevat eri maista.Minä olin monikulttuurin kannattaja, kunnes itse muutin maahanmuuttajien valloittamaan lähiöön. Kuvittelin, että ihmiset tällaisessä lähiössä olisivat ulospäinsuuntautuneita, että siellä voisi rikastuttaa itseään monin tavoin oppimalla uusia asioita eri kulttuureista. Miksipä muuttaa ulkomaille kun koko maailma on jo täällä, ajattelin.
Kovin oli yksinäistä asua siellä, naapurit puhuivat vain maanmiestensä kanssa. minua välteltiin kummajaisena kun olin sinkku. Mitään kontaktia heihin ei saanut, halusivat vain olla omissa oloissaan. Uskoni onnistuneeseen monikulttuuriin katosi kun pääsin läheltä kokemaan millaista on asua mamulähiössä. Mitään yhteistä sieltä ei löytynyt kun kaikki halusivat olla vain omanmaalaisten kanssa tekemisissä. Oli myös tosi paljon rasismia ja paskanpuhumista eri kansallisuuksien välillä. Kaikkien monikulttuuria kannattavien ja siihen uskovien tulisi itse muuttaa mamujen valtaamille alueille saadakseen realistisemman kuvan asiasta.
Kuulin Pres. Niinistön pienen puheen ulkosuomalaisille itsenäisuyspäivänä ja hän kannusti ulkosuomalaisia edustamaan suomalaisuutta Suomen rajojen ulkopuolella.Ruotsissa on nähty että kun enemmistö alkaa olla maahanmuuttajia jollain alueella, niin alkuperäiset muuttaa pois. Moni tuntee ettei enää tunnista kotimaataan kun kaikkialla puhutaan muita kieliä ja porukalla on omat käytöstapansa, jotka eroavat alkuperäisten tavoista. Monet maahanmuuttajat haluavat olla tekemisissä vain omanmaalaisten kanssa, joten alkuperäiset jätetään ulkopuolelle, mikä myös lisää alkuperäisten poismuuttoa.
Meinaat et ho-moja sais heitellä katoilta, ala-asteikäisten tyttöjen olevan vaimomatskua ja kristittyjen olevan vääräuskoisia koiria?Kuulin Pres. Niinistön pienen puheen ulkosuomalaisille itsenäisuyspäivänä ja hän kannusti ulkosuomalaisia edustamaan suomalaisuutta Suomen rajojen ulkopuolella.
Tuo on ristiriidassa sen kanssa, että siirtolaiset Suomessa eivät saisi edustaa heidän omaa kulttuuriaan.
Perseilijällä keittää taas yli. Etkö hokenutkin tätä samaa vuosi sitten, vaihda jo levyä.Meinaat et ho-moja sais heitellä katoilta, ala-asteikäisten tyttöjen olevan vaimomatskua ja kristittyjen olevan vääräuskoisia koiria?
Niin taas mielesi pahoitit totuudesta.Perseilijällä keittää taas yli. Etkö hokenutkin tätä samaa vuosi sitten, vaihda jo levyä.
En meinaa, että maan lakia tulee rikkoaMeinaat et ho-moja sais heitellä katoilta, ala-asteikäisten tyttöjen olevan vaimomatskua ja kristittyjen olevan vääräuskoisia koiria?
En, vaan sinun perseilystä!Niin taas mielesi pahoitit totuudesta.
Eräillä se oma kulttuuri menee Suomen lain yläpuolelle.En meinaa, että maan lakia tulee rikkoa
Täytyy myös ymmärtää kumpi on ylemmässä asemassa maan laki vai oma kulttuuri
Kyllä sinä tuon ymmärsitkin, mutta halusit vain antaa osuvan vastauksen.
Pelastaako heidän kulttuuri Suomessa tehdyistä rikoksista?Eräillä se oma kulttuuri menee Suomen lain yläpuolelle.
Läpi sormienhan niitä yritetään katsoa.Pelastaako heidän kulttuuri Suomessa tehdyistä rikoksista?
Sehän ei ole kulttuurin omistajan huonous, vai onko?Läpi sormienhan niitä yritetään katsoa.
Ei minullakaan ole lukuoikeutta. Pääsin kuitenkin lukemaan keskustelut. Niissä moni kertoi kokemuksiaanEi vastaa mun kysymykseen kuitenkaan, mut kiitos silti.
Itse en pääse lukemaan koko juttua.
Missä päin Suomea ne on tällaista tehneet?Meinaat et ho-moja sais heitellä katoilta, ala-asteikäisten tyttöjen olevan vaimomatskua ja kristittyjen olevan vääräuskoisia koiria?
Vähä kaikkialla.Missä päin Suomea ne on tällaista tehneet?
Tämä.Jep, kannattaa etsiä kaupunginosa, jossa ei ole vuokrataloja.
Tämä.
Lisäyksenä vielä, että kannattaa etsiä alueita, joissa asukkaat omistavat itse tonttinsa. Muuten siihen viereiselle kaupungin tontille rakennetaan parinkymmenen vuoden sisällä vastaanottokeskus tai sosiaalista asumista n. 10 000 km2:n edestä. Eikä myöskään haittaisi mitään, jos kaikki alueen uudisasuntotuotanto koostuisi omakoti- ja rivitaloista. Uusi kerrostalo voi nimittäin olla miten hieno tahansa, mutta ainakin pääkaupunkiseudulla sen asunnoista minimissään 50 prosenttia on sijoittajilla ja todennäköisesti suurempikin osa. Uudet kerrostalot ovat siis käytännössä vuokrataloja, joista voi ostaa myös omistusasuntoja.