Asuisitko mieluummin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Asumme saaressa, meren rantaan 1,5km, ihan sopiva meille. Ympäristö on merellinen muttei tarvitse vahtia silmä kovana ettei lapset omassa pihassa huku. Missään nimessä en haluaisi asua ihan rannalla.

Vähän kauempana. Itellä lapsena oli joku pari kilsaa järvelle ja nyt varmaan suht saman verran. Oon sen verran hermoheikko etten lapsien kans haluis asuakaan vesistöä lähempänä.

Meren rannalla. Asuttiin monta vuotta Helsingissä meren rannassa ja edelleen saan sävärit, kun ajellaan vanhoille kotikulmille ja näen meren, oli se sitten syysmyrskyinen tai kimaltelee auringossa. Meneehän meillä nyt tuo joki tuossa lähellä, mutta eipä tuo paljoa ilahduta.

Järven rannalla (sitten kun lapset ovat tästä hieman kasvaneet. Lamikin menisi, jos olisi tarpeeksi iso.

Tuulisen ja suolaisen meren rannalle minua ei ikinä saisi.

Tykkään asua kauempana merenrannasta. Ei ole sitä jatkuvaa viimaa ja syysmyrskyjä. Sitten taas tykkään mökkeillä merenratamökillä. Siellä saa nautittua merestä ja jopa muutamasta syysmyrskystäkin... mutta sitten arkena on kiva olla täällä betoniviidakossa.

Merenrannalla, ehdottomasti. Henkinen yhteys koko maailmaan. Kuten onneksemme asummekin, ranta on 40 metrin päässä, koska lähemmäs ei ilman poikkeuslupaa saa rakentaa.

Meillä näkyy järvi olkkarin ikkunasta, mutta välissä on tie ja junarata, joten ei ollut pelkoa, että lapset olisivat pienenä järveen yksikseen menneet. Mutta ihan kiva, kun uimaranta on lyhyen kävelymatkan päässä ja talvella pääsee jäälle hiihtelemään. Mä olen näin just tyytyväinen.

Yhteistyössä