Asuisitko mieluummin Turussa vai Tampereella?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
:)
Tampereella. Se ollu mun unelmakaupunki jo kauan ja vasta viime vuonna pääsin käymään siellä ekan kerran kunnolla. Lapsena käytiin tietty särkännniemessä ja siitä kai jääny sellanen positiivinen kuva tampereesta kun haaveilin sinne muuttamisesta. Ja kun siellä viime vuonna kävin ja näin sen aikuisen silmin, niin onhan se ihana ja kaunis ja sellanen maanläheinen kaupunki :)
 
:)
Turku on kaupunkina viehättävämpi, viihtyisämpi ja kauniimpi. Tampere taas vetoaa enemmän käytännön syistä, se on kuitenkin olemukseltaan kolkompi ja karumpi. Turun saaristo on ihana, mutta inhoan kylmää merituulta. Ehkä mittari kallistuu aavistuksen verran lopulta Tampereen puolelle.
 
heh heh....
Tiedättekö miksi turkulaisilla on hörökorvat ja lättänänenä???





_synnytys laitoksella kätilö nappaa vaavin ja työntää ikkunaan kii et kato, tuol on tampere ja johon sinun pitää pyrkiä. :D
 
Turussa, tykkään merestä ja mua jotenkin ahdistaisi sisämaassa.
Lisäksi aina täällä asuneena (ok, muutama harharetki naapurikuntiin tullut tehtyä) olen kiintynyt tähän kaupunkiin. Välillä kun mä ajan jokivartta pitkin, Puistokatua tai Aninkaistensillan yli mulle tulee sellainen lämmin tunne etten mä voi koskaan muuttaa täältä pois :heart:
Tampereella on mukava käydä mutta ehkä mä en pidemmän päälle kestäis sitä murretta, tai jopa sitä että se murre tarttuis mun puheeseen :D
 
"MillionDollarBaby"
Me muutettiin miehen työn perässä Tampereelta Turkuun just kesällä. Tampereella ehdin asua runsas 2v, Turussa oon asunu juhannuksesta. En tiedä, en oikein osais valita. Paitsi tietenkin Tampereella on paljon mun kavereita ja muutki asuu sillä suunnalla, mut ei tää Turku mun mielest oo ollenkaa paha. Kaikki asiat on toiminu paljon paremmin Turussa, AINAKIN MEILLÄ :D siis neuvola yms. Nopeeta toimintaa. Tampereella varmaan vieläkää oltais päästy ton meidän 8kk pojan kans esim. allergiatesteihin (Turus käytiin silloin kun se oli 4,5kk...) Molemmat kaupungit on kauniita. Tampere kotoisampi, Turku "kaupunkimaisempi". Molempien kulttuurista yms. tykkään. Molempien sijaintikin on mun mielestä hyvä, Tampereen vähän parempi, mut ei Turkukaa mun mielest mitenkää syrjässä oo. Enpä siis osaa päättää. Tampereelle varmaan paluumuutto jossain vaiheessa, jos en aivan täysin rakastu tähän Turkuun :D Tampere tuntuu sillain "kodilta" vaikka en oo sieltä kotoisin. Tutuks on tääki kaupunki tullu jo kuitenkin muutamassa kuukaudessa. Molemmissa kaupungeissa on oma viehätyksensä. :) Turussa oli ihanaa käydä kesähelteillä meressä uimassa. :) Onhan Tampereellakin järviä. No joo. En sano tähän enää mitään. :D anteeksi sekava viesti. Molempi parempi.
 
"MillionDollarBaby"
P.S. Tampereelta muuttaessani huomasin, et ne tamperelaiset on niitä mörököllejä ja sisäänpäinkääntyneitä, ainaki, mitä naapureihin tulee. Täällä naapurit kyllä tervehtii ja juttelee muutenki, Tampereella katottiin vaan seiniin ja kattoon :D :D Ehkä tää on taas ihmiskohtaista. Musta tuntuu silti, et turkulaiset on avoimempia jne. :)
 
Tampereella, se tuntuu tutummalta. Olen Turussa opiskeluaikaan ollut vähän aikaa ja tunsin itseni jotenkin todella ulkopuoliseksi kaikinpuolin. Siellä on kiva käydä kyllä, mutta jos asua pitäisi, valitsisin Tampereen.
 
Viimeksi muokattu:
eri peruste
Tampereella. Jo ihan kelienkin vuoksi. Rannikolla tuulee aina, sen verran rantaseuduilla olen asunut, Turussakin. Ja talvet, keskemmällä on toivoa muustakin kuin rännästä ja loskasta...
 
[QUOTE="poikia3";22322541]Turussa. Mulle meri on tärkeä juttu, joten sisämaahan en voisi muuttaa.[/QUOTE]

Minä en sisämaan asukkina muistanut tuota merta ollenkaan, se kyllä houkuttaisi. Mutta sitten ehkä pääkaupunkiseudulle mieluummin.
 

Yhteistyössä