ASUAKKO SAMAN KATON ALLA VAIKO EI...?!

  • Viestiketjun aloittaja yhessä erillään
  • Ensimmäinen viesti
yhessä erillään
Miksi kaikkien pitäisi mennä naimisiin, perustaa perhe ja elää elämänsä saman katon alla painien asuntovelallisina? Muualla maailmassa, esim. Ruotsissa, on jo "muodissa" uusi "siviilisääty".Ko. pariskunnista, jotka ovat yhdessä (jopa ihan avo- tai avioliitossa), mutta eivät asu vakituisesti samassa osoitteessa.

Miksi yleensäkkään häiden pitäminen ja sormus sormessa on lähes pakkomielle suomalaiselle naiselle? Ihan sama, vaikka se sormus roikkuisi nenästä jos ei ole halua sitoutua yhteen ihmiseen. Yhdessä oleminen on tahto-asia ja se pysyy yllä vaikka toinen ei olekkaan jatkuvasti aivan vieressä.

Yhdessä oleminen tuntuu paremmalta kun välillä on muutaman päivän itekseen ja saa samalla omaa aikaa itselleen.Jopa lapset oppivat hyvin tähän 2-kotisuuteen ilman ongelmisa.
 
kaipa mä olen kaavoihini sitten kangistunut..
kyllä perheen täytyy asua samassa osoitteessa ellei sit toinen oo toisella puolella maata tai palloa komennuksella...
naimisiin menosta jokainen päättää itsekseen..meille sekin oli tärkeä
 
Rukoilijasirkka
Anteeksi vaan, mutta minussta 2-kotisuus ei ole lapsille paras mahdollinen vaihtoehto. Aina ei voi valita, mutta jos voi, niin on kyllä aika erikoista pitää semmoista järjestelyä jos on lapsia kuvioissa.
 
Mä olen kokeillut kaksikotisuutta vuoden päivät ja samoin mun vanhemmat on edelleen onnellisesti naimisissa mutta asuu viikot reilun 100 km päässä toisistaan, isä siis muualla töissä ja asuu viikot työpaikkakunnalla ja viikonloput sitten kotipaikalla. Mulle ei kaksikotisuus sopinut, eikä miehellekään. Eikä se lapsillekaan mitään helppoa ollut. Mutta en mitenkään kammoksu moista mallia, toisille se sopii, jos haluaa enemmän omaa vastuuta ja vapautta - mä mieluummin kaipaan sitä jakajaa arkeen, niin hyviin kuin huonoihin hetkiin. Luottamuksen pitää kyllä olla ihan huipussaan!
 
mie
Millähän tapaa lapset kärsii kahden kodin- mallista?
Jokainen nainen tietää, että Suomessa on paljon miehiä jotka suuninpiirtein viedään väkisin vihille ja/tai houkutellaan isäksi.
 
Zoe-F
Miten toi avoliitto systeemi toimii jos ei asu yhdessä, eiks se tarkota että asuu yhdessä muttei ole naimisissa. Eiks silloin oo vaan yhdessä, tai pariskunta.

Mulla on niin paljon aikaa yksinkin, että on kiva kun pääsee miehen viereen nukkumaan. Naimisissa ollaan ja asutaan siis saman katon alla, mutte nähdä juuri ollenkaan.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Millähän tapaa lapset kärsii kahden kodin- mallista?
Jokainen nainen tietää, että Suomessa on paljon miehiä jotka suuninpiirtein viedään väkisin vihille ja/tai houkutellaan isäksi.
Joo ja taas miehet pahojen naisten uhrina, hohhoijaa.
 
Mä olen vissiin niin vanhanaikanen että haluan naimisiin.
Meillä on yhteinen asuntolaina ja ollaan mietitty että nykyaikana se kyllä sitoo enemmän kuin avioliitto. Mutta esim. jos toinen nyt sattuu potkaisemaan tyhjää niin toinen osapuoli perii suoraan. Olisihan se aika ikävää jos yhdessä olisi hommattu omaisuutta joka olisikin vain toisen nimillä ja esim. vanhemmat perisi kaiken. Toki testamentin voi tehdä mutta tuskin kauhean moni minun ikäinen testamentteja raapustelee.
 

Yhteistyössä