astmaperäinen yskä, kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei enää tiedä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei enää tiedä

Vieras

Meillä lapsella yskä on jatkunut ja jatkunut. Viime viikolla saatiin lääkkeet ja diagnoosi eYpämääräisesti astmaperäinen yskä. SAnottiin että lääkkeet vaikuttavat parissa päivässä- eron pitäisi olla dramaattinen. Nyt lääkettä annettu jo 5pv ja melkeimpä yskä pahempi. Onko kellään vastaavia kokemuksia?

Mulla tulee aina välillä yskä joka ei ole tavallinen yskä vaan kauhea kutina kurkun päässä. Pakko on yskiä ja yskiä ja lopulta tuntuu et kurkunpää ikään kuin "turpoaa". Siihen auttaa vain astmasuihkeet. Viimemmäksi oli käytössä Symbicort jota myös astmassa käytetään. Menkää ihmeessä uudestaan lääkäriin jos ei helpota! Mulla ainaki toi Symbicort alko helpottaa ihan päivässä.

Alkuperäinen kirjoittaja mam:
Mulla tulee aina välillä yskä joka ei ole tavallinen yskä vaan kauhea kutina kurkun päässä. Pakko on yskiä ja yskiä ja lopulta tuntuu et kurkunpää ikään kuin "turpoaa". Siihen auttaa vain astmasuihkeet. Viimemmäksi oli käytössä Symbicort jota myös astmassa käytetään. Menkää ihmeessä uudestaan lääkäriin jos ei helpota! Mulla ainaki toi Symbicort alko helpottaa ihan päivässä.

Me saatiin ventolinea ja flixotidea. Yskii niin että kirkasta limaa tulee kuplina suuhun ja koriseekin välillä. Yöt on rauhottunu mutta oliko lääkkeen tarkotus että päivät sitten yskii :O Väsynytkin kaikenlisäksi ja mietin että mihin tässä hoitoon hakeudutaan. Toista kuukautta jo yskitty.

Yleensä astmalääkitys aloitetaan ventolinella ja flixotidella. Kaikille tuo lääkitys ei riitä vaan alkuun tarvitaan jotain muuta. Kun yskä on parantunut, jatkossa nuo jo saanut lääkkeet voi riittääkin. Kannattaa olla yhteyksissä lääkäriin.

Missä te kävitte lääkärissä? Jos varaa on niin mä veisin suoraan lastenlääkärille ja ainoa mahdollisuus taitaa olla yksityinen. Sieltä saa sit kyllä samanlai lähetteen polille ku tk:ta jos kattovat aiheelliseksi. Mut varaa nyt ihmeessä uus aika. Pääasia on saada lapsi kuntoon!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Yleensä astmalääkitys aloitetaan ventolinella ja flixotidella. Kaikille tuo lääkitys ei riitä vaan alkuun tarvitaan jotain muuta. Kun yskä on parantunut, jatkossa nuo jo saanut lääkkeet voi riittääkin. Kannattaa olla yhteyksissä lääkäriin.

Hyvä tietää. Välillä tuntuu että olen jo liian hysteerinen ja epäilen omaa arviointikykyäni kun ei ole aiempia kokemuksia. Kyseessä on kuitenkin 1,5v lapsi. Varasin juuri lääkäriajan joten jospa se tästä..

Missä te kävitte lääkärissä? Jos varaa on niin mä veisin suoraan lastenlääkärille ja ainoa mahdollisuus taitaa olla yksityinen. Sieltä saa sit kyllä samanlai lähetteen polille ku tk:ta jos kattovat aiheelliseksi. Mut varaa nyt ihmeessä uus aika. Pääasia on saada lapsi kuntoon!

Käytiin 3krt tk:ssa ja se vaan puisteli päätään ja sano että ohi menee.
Nyt sitten viime viikolla käytiin yksityisellä lastenlääkärillä. Tosiaan alko mietityttään kun lääkärin mukaan parissa päivässä vaikutuksen pitäisi näkyä ja nyt äsken varasin uuden ajan sinne allergologiaan erikoistuneelta lääkäriltä. Onhan meillä näitä allergioita ollu pienestä pitäen joten tähän tottuu, harmittaa vaan kun ei sitä vakuutusta ole tajunnut ottaa ajoissa..
Alkoi vaan tuntua jo sekopäiseltä kun siellä tk:ssa ravasi eivätkä mitään muka saa aikaseksi tai edes tutki enempää.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Me saatiin ventolinea ja flixotidea. Yskii niin että kirkasta limaa tulee kuplina suuhun ja koriseekin välillä. Yöt on rauhottunu mutta oliko lääkkeen tarkotus että päivät sitten yskii :O Väsynytkin kaikenlisäksi ja mietin että mihin tässä hoitoon hakeudutaan. Toista kuukautta jo yskitty.

Meidän lääkäri puhui ns. "puhdistumisyskästä" kun astmalääkkeet aloitettiin. Ensin lapsi yskii tavallista enemmän, koska limahan vihdoin ja viimein alkaa irtoamaan! Odota rauhassa ja lääkitse ohjeiden mukaan niin kohta helpottaa :) Jos ei auta niin tarvitsette varmasti vielä tehostavaa lääkettä kuten Singulairia.

Yhteistyössä