Astmalasten vanhemmat, mitään kikkaa noihin pakkasulkoiluihin?

Eka pakkasaamu mittarissa -13 ja mentiin ulkos tuon 2v astmaatikon kanssa ja tultiin saman tien takas kun tuli paha oli lapselle siellä :| Ei edes pulkkamäki houkutellut, vaan sano että mennääääää sisäääääää huonoooo oloooo :snotty:

Onko kellään jotain kikka-kolmosta et päästäis myös pakkasella ulos? Vai tuleeko meille sisällä kököttelyä |O

Aikuis astmaatikko
Valitettavasti en osaa auttaa. Itsekin joudun pysyttelemään sisällä näillä pakkasilla :( Välillä lämmitys saa sisäilmankin niin kuivaksi että tuntuu pahalta, sitten on pakko laittaa päälle ilman kostuttimet...

Alkuperäinen kirjoittaja v:
itse astma lapsena olin aina sisällä kovilla pakkasilla.
Joo mulla on itsellä myös tosin vasta tuossa nuorena aikuisena puhjennu, mutta ei ihan vielä tällaset pakkaset ota henkee sitte kun alkaa olla yli -15 niin alkaa ahdistaa ja tietenkää ei juosta tai pyöräillä tuolla voi.

Mut se on tuolla pienellä varmaan tiukempaa. Voi kehno mulla leikkaa lanttu kiinni jos ei päästä täältä mökistä mihinkää :(

Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Auttaiskohan joku kevyt huivi suun ja nenän edessä? Siis jos sen sais jotenkin pysymään siinä :) Ihan joku ohkanen vaan.
Joo itse käytän huivia kasvoilla kovalla pakkasella (siis mulla on myös astma) mutta se kostuu tosi nopeesti ja tuntuu ikävältä kasvoilla :|

muoks. mutta eipä tullu mulla tää mieleen että vois kyllä kokeilla tolla naperolla, jos ees hetken vois aina piipahtaa tuolla ulkoilmassa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja lal lal laa:
Eka pakkasaamu mittarissa -13 ja mentiin ulkos tuon 2v astmaatikon kanssa ja tultiin saman tien takas kun tuli paha oli lapselle siellä :| Ei edes pulkkamäki houkutellut, vaan sano että mennääääää sisäääääää huonoooo oloooo :snotty:

Onko kellään jotain kikka-kolmosta et päästäis myös pakkasella ulos? Vai tuleeko meille sisällä kököttelyä |O
Kyllä me suunnataan sisälle jos lapsi alkaa valittamaan huonoa oloa, koska ei kyllä oloaan turhaa valita, joten sisällä oloa suurimmaksi osaksi yli kymmenen asteen pakkasilla meillä.

Lapsen voinnin mukaan ulkoilua ja astmalapsella se kyllä tarkoittaa yleensä aika lyhyttä ulkona oloa. Ollaan siis kyllä pakkasilla ulkoiltu, mutta yleensä lapsi alkaa alle puolen tunnin jälkeen tälläsillä pakkasilla yskimään ja vointi menee sellaseksi että ollaan ihan suosiolla sisällä.

Yhteistyössä