Astianpesukoneessa pesun jälkeen pulveria/vaahtoa, missä vika? (ja onko kodinkonealeja nyt) MITÄ MERKKIÄ EI KANNATA OSTAA?

Mä joudun joka kerta laittamaan huuhtelun päälle vielä 1-2 kertaa kun kone on käynyt...tulee hippasen kalliiksi ja luonto kärsii.

Jotta jos mä en keksi missä vika, niin pitää ostaa pikapikaa uusi kone.

Eli välillä siellä on sitä pesuainetta siis ihan pieninä paloina tai vähintäänkin pohjalla on hieman vaahtoa.

Onko jollain käynyt näin ja mikä oli syy, vai menikö kone vaihtoon?
 
No hyvä jos kodinkoneetkin on alessa...sen tiedän että vaatteet on, mutta noita koneita ei tule ns. alen mukaan ostettu, jotta niiden alet on menny vähän multa ohi :D

Onko väliä ostanko Mustasta pörssistä, Prismasta vai Hobby hallista?

Mä olen aina ostanut kaikki Hobby Hallista osamaksulla, mutta nyt me pystytään kyllä ostamaan käteiselläkin. Ja Prismasta saatais bonarit...mutta saako mustasta pörssistä silti halvemmalla tjtn?
 
vieras
Prismassa on huono valikoima, Mustassa Pörssissä parempi, mut Expertillä ja Veikon koneella on ollu hyviä tarjouksia ja sit on tietty Gigantti jos siinä kaupassa haluat asioida
 
heta
Minä ostin just Expertiltä, oli hyvässä alessa ainaki toi meidän kone!
Vertaile netissä ensin hintoja ja koneita, siellähän ne aletkin näkyy jos semmosii on, huomattavasti helpompi lähtee sitten liikkeestä vaan hakemaan se kone.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Prismassa on huono valikoima, Mustassa Pörssissä parempi, mut Expertillä ja Veikon koneella on ollu hyviä tarjouksia ja sit on tietty Gigantti jos siinä kaupassa haluat asioida
Mä luulen että Gigantti ei ole vaihtoehto...siihen puljuun on lähipiiri niin monasti pettynyt.

Mutta kiitos, mä katton noiden nettisivut läpi :)
 
Pom
onko kone kuinka vanha? Jos on niin uskoisin että pumppu tms. mennyt ja ei kannata korjata

Onko kone kytketty kuumaan vai kylmään veteen? kuuma vesi saattaa lyhentää koneen joidenkin osien ikää?

Oletko pessyt sihtejä? jos ne on tukossa ja vesi ei pääse kunnolla pois?
 
neonvihreä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Prismassa on huono valikoima, Mustassa Pörssissä parempi, mut Expertillä ja Veikon koneella on ollu hyviä tarjouksia ja sit on tietty Gigantti jos siinä kaupassa haluat asioida

Yleensä gigantti on halvin, mut vertaa. Mustaa pörssii pidän kalleimpana.
 
vieras
Netissä on kyllä eri valikoima kun paikanpäällä, mut toi Mielen kone joka on ylempänä on tosi hyvä ja ihan kohtuuhintanen, tosin halvemmallakin saa mut ei Mieleä
http://www.expert.fi/Tuotteet/Kodinkoneet/Astianpesukoneet
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pom:
onko kone kuinka vanha? Jos on niin uskoisin että pumppu tms. mennyt ja ei kannata korjata

Onko kone kytketty kuumaan vai kylmään veteen? kuuma vesi saattaa lyhentää koneen joidenkin osien ikää?

Oletko pessyt sihtejä? jos ne on tukossa ja vesi ei pääse kunnolla pois?
Kone on ollut meillä 2 vuotta...ostin sen kaverilta jolla se oli ollut about vuoden käytössä. Mutta kyseessä on joku karvalakkimalli, joka on varmasti markkinoiden edullisin...ei ollut oletettavissakaan että kestää tätä käyttöömäärää, eli vähintään koneellinen/päivä jne.

Ei misään nimessä tosiaan kannata korjata, se on selvää.

Sihdit ja suuttimet on pesty, ei auta :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Netissä on kyllä eri valikoima kun paikanpäällä, mut toi Mielen kone joka on ylempänä on tosi hyvä ja ihan kohtuuhintanen, tosin halvemmallakin saa mut ei Mieleä
http://www.expert.fi/Tuotteet/Kodinkoneet/Astianpesukoneet
Mä itse pidän hintaylärajana 500? ja tiedän jo valmiiksi että siitäkin saan vääntää kättä, koska miehen mielestä kone pitäis saada lähinnä eurolla :headwall: :D

Jotta tuonhintaiseen se ei kyllä suostu ikinä :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja maranooka:
Meillä käynyt myös näin. Huomasin, että riippuu vähän pesuaineestakin jota käytän. Joillain kerroilla yläkori on ollut ehkä sen verran etempänä ettei pesuainelokero ole mahtunut aukeamaan kunnolla..
Mä olen nyt ERITYISEN tarkkaan asettanut yläkorin ja katsonut ettei mikään ole tiellä jne, mutta ei auta.

Ja ollaan käytetty kahta eri ainetta ja päästy samaan lopputulokseen...kyllä tuo vissiin on lahoomassa, ei auta muu.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Netissä on kyllä eri valikoima kun paikanpäällä, mut toi Mielen kone joka on ylempänä on tosi hyvä ja ihan kohtuuhintanen, tosin halvemmallakin saa mut ei Mieleä
http://www.expert.fi/Tuotteet/Kodinkoneet/Astianpesukoneet
Mä itse pidän hintaylärajana 500? ja tiedän jo valmiiksi että siitäkin saan vääntää kättä, koska miehen mielestä kone pitäis saada lähinnä eurolla :headwall: :D

Jotta tuonhintaiseen se ei kyllä suostu ikinä :LOL:
G975 plus on noin tonnin ovhlla ja nyt sitä on myyty vajaaseen viiteensataan.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Netissä on kyllä eri valikoima kun paikanpäällä, mut toi Mielen kone joka on ylempänä on tosi hyvä ja ihan kohtuuhintanen, tosin halvemmallakin saa mut ei Mieleä
http://www.expert.fi/Tuotteet/Kodinkoneet/Astianpesukoneet
Mä itse pidän hintaylärajana 500? ja tiedän jo valmiiksi että siitäkin saan vääntää kättä, koska miehen mielestä kone pitäis saada lähinnä eurolla :headwall: :D

Jotta tuonhintaiseen se ei kyllä suostu ikinä :LOL:
G975 plus on noin tonnin ovhlla ja nyt sitä on myyty vajaaseen viiteensataan.
Mutta katso ainakin, että ei ole haisevaa muovipohjaa.
 
heta
Meidän koneen lähtöhinta oli jotain 450 ja tarjoushinta 299, ihan peruskone kylläkin on mutta luokitukseltaan A, siis energiankulutus, pesutulos jne. ja kun vertasin moniin muihinkin vastaavanhintaisiin niin muissa taas tuo luokitus saattoi olla vaikka C tms eli tuo oli hinta-laatusuhteeltaan mielestäni ihan hyvä ostos!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Mä itse pidän hintaylärajana 500? ja tiedän jo valmiiksi että siitäkin saan vääntää kättä, koska miehen mielestä kone pitäis saada lähinnä eurolla :headwall: :D

Jotta tuonhintaiseen se ei kyllä suostu ikinä :LOL:
Kun toi nykyinen hajoo niin pistä mies tiskaamaan KAIKKI, meillä ainakin toimi niin että alle viikon käytiin ostamassa uus kone ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Netissä on kyllä eri valikoima kun paikanpäällä, mut toi Mielen kone joka on ylempänä on tosi hyvä ja ihan kohtuuhintanen, tosin halvemmallakin saa mut ei Mieleä
http://www.expert.fi/Tuotteet/Kodinkoneet/Astianpesukoneet
Mä itse pidän hintaylärajana 500? ja tiedän jo valmiiksi että siitäkin saan vääntää kättä, koska miehen mielestä kone pitäis saada lähinnä eurolla :headwall: :D

Jotta tuonhintaiseen se ei kyllä suostu ikinä :LOL:
G975 plus on noin tonnin ovhlla ja nyt sitä on myyty vajaaseen viiteensataan.
Mä en löydä sitä tuolta...vai eikö siis ookkaan tuolla?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Netissä on kyllä eri valikoima kun paikanpäällä, mut toi Mielen kone joka on ylempänä on tosi hyvä ja ihan kohtuuhintanen, tosin halvemmallakin saa mut ei Mieleä
http://www.expert.fi/Tuotteet/Kodinkoneet/Astianpesukoneet
Mä itse pidän hintaylärajana 500? ja tiedän jo valmiiksi että siitäkin saan vääntää kättä, koska miehen mielestä kone pitäis saada lähinnä eurolla :headwall: :D

Jotta tuonhintaiseen se ei kyllä suostu ikinä :LOL:
G975 plus on noin tonnin ovhlla ja nyt sitä on myyty vajaaseen viiteensataan.
Mutta katso ainakin, että ei ole haisevaa muovipohjaa.
Ok...kiitti vinkistä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja heta:
Meidän koneen lähtöhinta oli jotain 450 ja tarjoushinta 299, ihan peruskone kylläkin on mutta luokitukseltaan A, siis energiankulutus, pesutulos jne. ja kun vertasin moniin muihinkin vastaavanhintaisiin niin muissa taas tuo luokitus saattoi olla vaikka C tms eli tuo oli hinta-laatusuhteeltaan mielestäni ihan hyvä ostos!
Soitin miehelle ja kun kysyin hintaa niin sanoi, että maksaa sen mitä maksaa, kunhan energiakulutus on A tai parempi.

Tosisasiassa jos tonnin konetta pyytäisin, niin en saisi...mutta ehkä sen 500? koneen saan ilman kitinää :)
 

Yhteistyössä