Astianpesukoneen asennus, miten ongelmatapauksissa todistetaan että ammattilainen on tehnyt sen?

Ainakin lvi-firma varmastikin antaa laskun ja kuitin jotka toimivat tositteena ammattilaisasennuksesta, mutta mitä jos tuttu tekee työn ilmaiseksi?
*Ja siis tuttu on kuitenkin lvi-koulutuksen saanut henkilö*

Voihan tämä tyyppi kirjoittaa lapun ruutupaperille tyyliin "Asensin ****n astianpesukoneen 08/11/2011 korvauksetta, allekirjoitus ja nimenselvennys", mutta miten esim. vakuutusyhtiö suhtautuisi tuommoisiin virityksiin ns. tositilanteessa, jos siis vaikka vesivahinko tuhoaisi puoli kämppää. Eikös tuommoisen lapun voisi silloin väärentää jälkikäteen, vai olisiko ko. asentaja silloin korvausvelvollinen?
 
Viimeksi muokattu:
olisko
Varmaan se virallisempi tapa varmempi ettei kukaan pimeenä asenna. Vaikka eihän se paljon koulutusta vaadi, siis joku astiapesukoneen asennus. Helppo juttuhan se on ja joka mies osaa.
 
"vieras"
Asentaja tekee tehdystä työstä paperin.
Kyllä niitä vesivahinkoja sattuu siitäkin huolimatta, että oikean alan mies sen on sinne käynyt tyrkkäämässä. Ei kai kukaan sen alan työntekijä kiinnittäisi koneita, jos olisi vastuussa kaikkien vesivahingoista :D
 
Mutta sillähän mä vaan, että kai tuttu saa asentaa koneen hyvää hyvyyttään ilmaiseksi (jolloin ei siis tee työtä pimeänä), nimimerkillä pihtari yrittää säästää satasen. Kuitenkaan säästöhinguissani en viitsi ruveta tee-se-itse-linjalle.
 
"tiimarinvihko"
Mä olin aivan varma, että vakutuuksien kannalta tiskikone pitää olla ammattimiehen asentama. Mutta eipä tarvitsekaan. Vakuutusyhtiöstä sanottiin, että vain siinä tapauksessa eivät korvaa jos itse asentama, että vuoto johtuu kiinnityksestä. Ja se liittäminen on aika yksinkertaista ja ainakin meillä mies osaa sen tehdä.
 

Yhteistyössä